ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door mud devil »

ik rij zelf ook met ztr crest én de racing ralph snake skin: tot nu geen problemen, niet om op te leggen of wat dan ook.....
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door jexx1234 »

mud devil schreef:ik rij zelf ook met ztr crest én de racing ralph snake skin: tot nu geen problemen, niet om op te leggen of wat dan ook.....

Das goed voor jou, wil dan ook zeggen dat je RaRa banden nog van de productie zijn van vóór maart 2013? Dus geniet ervan want het zijn super goeie bandjes.
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door mud devil »

idd, heb er twee besteld bij bikecomponents, rond nieuwjaar denk ik...

ga nu achteraan een continental race king 2.2 protection leggen, hoop dat er daar niks mis mee is (niet volgens dit forum).

ik zeg niet dat het niet kan, maar blijf het iets raar vinden.... #-o #-o
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door Timba »

heb 1x RR snakeskin gehad en had na 500km een scheur in de flank van +- 5mm. opgestuurd naar schwalbe en geen garantie.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "snakeSkin" banden Schwa

Bericht door wasbeer2006 »

jexx1234 schreef:
R1ALAIN schreef:Welke bandenmerken worden dan WEL door NoTubes aangeraden om tubeless te rijden?

Ik heb geen weet dat andere banden problemen zouden geven. Ik stuur straks een mail naar NoTubes zelf met deze stelling. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Die gaan niet veel zeggen en wel hierom. Dit is al een aantal jaren een bekend euvel met alle banden die strak om de velgen zitten. de 26 TL ready banden van schwalbe zaten zo strak om mijn velgen dat de spaakspanning met 10% afnam.

Dit houd dus in dat je ze 10% strakker moet gaan spaken, wat weer boven de maximum waarde is en weer kans op problemen geeft als je met andere banden gaat rijden en is de US liggen dat soort zaken juridisch nogal vervelend.

je kan het gewoon voelen heeft je band nog iets speling als je hem er volledig op heb gelegd zonder lucht uiteraard, dan is er niet aan de hand. zowel is het handig de spaak spanning na te meten.

Mooie is dat iedereen het altijd over stijve wielen heeft en het gros het niet eens merkt als het 10% minder wordt.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door R1ALAIN »

Op den duur weet je echt niet meer wat te gebruiken....
En ik ben dringend toe aan een lichte allround zomerband voor mijn crestjes (en CrossMAx29)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door RigolleM »

R1ALAIN schreef:Op den duur weet je echt niet meer wat te gebruiken....
En ik ben dringend toe aan een lichte allround zomerband voor mijn crestjes (en CrossMAx29)
Niet teveel luisteren naar dit forum en gewoon uw zin doen ;-)
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door jexx1234 »

R1ALAIN schreef:Op den duur weet je echt niet meer wat te gebruiken....
En ik ben dringend toe aan een lichte allround zomerband voor mijn crestjes (en CrossMAx29)

Als serieuze ervaring onderling kan worden gedeeld dan is dit forum weldegelijk belangrijk, een mens kan ook niet alles testen en weten.

Ik heb mij Contineltal Xking protection besteld. Ook uit de testen in verschillende magazines blijkt dit een van de beste te zijn en tevens makkelijk tubless te leggen op de crest velgen.
Als het puur snelheid is en droog dan zou ik achteraan de race king nemen, maar vooraan de Xking, geeft meer zijdelingse grip.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Maar waarom tubeless banden op tubeless velgen, das toch niet nodig.
Ik rij met gewone plooibanden of zelfs met draadbanden op de ztr velgen
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door jexx1234 »

Dieter ex Mx-er schreef:Maar waarom tubeless banden op tubeless velgen, das toch niet nodig.
Ik rij met gewone plooibanden of zelfs met draadbanden op de ztr velgen

Nee geen tubeless banden, wel gewone plooibanden die tubeless ready zijn. Dus die kan je met latex vloeistof tubeless maken of met binnenband rijden, das ieder zijn voorkeur.
Plaats reactie