ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "snakeSkin" banden Schwa

Bericht door jexx1234 »

R1ALAIN schreef:Welke bandenmerken worden dan WEL door NoTubes aangeraden om tubeless te rijden?

Ik heb geen weet dat andere banden problemen zouden geven. Ik stuur straks een mail naar NoTubes zelf met deze stelling. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Gebruikersavatar
Stivie
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: do 03 mar 2005 22:25

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "snakeSkin" banden Schwa

Bericht door Stivie »

Interessant om te volgen want was van plan om een setje Snakeskin aan te schaffen.
Niet de eerste keer dat er iets niet 100% overeenkomt tss Shwalbe en Notubes.
Heb een 3-tal jaar terug problemen gehad om een RR op een 26 inch velg te krijgen van Notubes.
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "snakeSkin" banden Schwa

Bericht door jexx1234 »

Heb nieuwe info:

De NoTubes ZTR Crest velg is een van de weinige velgen met een verhoogd velgbed, dit om een band makkelijk tubless te maken en deze tijdens het rijden in ruwe omstandigheden de band ook beter rond de velg te houden. Dit samen met zijn licht gewicht maakt deze zeer geliefd.
Andere velgen hebben soms het probleem dat een band iets moeilijker tubless is te maken of iets makkelijker van de velg zou kunnen springen omdat ze die opstaande velgrand niet hebben.

Het probleem gaat enkel over de versie Racing Ralf “29 met SnakeSkin uitvoering en dit van de laatste producties.

De laatste producties van die banden hebben langs de binnenkant een iets kleinere diameter (velgdraad diameter) gekregen, doordat de bandhieldraad is (vergroot) verstevigd.
Dit zou Schwalbe misschien gedaan hebben om de band makkelijker tubles te maken en zo beter op de velg te houden. Voor heel wat andere velgen misschien.
Maar dit heeft een Notubes velg zeker nodig door hun eigen verhoogde velgrand.

Hierdoor zijn deze banden niet meer met de hand op de NoTubes ZTR Crest velg te leggen en spannen deze zo hard rond de velg dat het wiel daardoor minder stijf wordt en das echt merkbaar.

Dit hele probleem doet zich de laatste maand voor. Vorige producties van Racing Ralf “29 met SnakeSkin hadden dit niet.
Dus wie deze banden in huis heeft of er wilt kopen, een goede raad: als de band makkelijk met de hand rond de velg is te krijgen dan is er geen probleem, dan is deze band nog van een vorige productie badge.
Krijg je de band niet op de velg met de hand dan is het oppassen want dan gaat het over deze versie die bovenstaand probleem geeft.

De vraag is ook komt dit ook op alle banden met SnakeSkin?

Heb dit alles voorgelegd aan Schwalbe en kijk uit naar hun objectieve uitleg en zal deze hier ook posten.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door BelAir_500 »

interessant topic

benieuwd naar nog MEER nieuws !

heb net deze banden gekocht :s iemand deze van me overkopen aub ?

grtz
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "snakeSkin" banden Schwa

Bericht door R1ALAIN »

Welke banden stellen ze nu eigenlijk voor:
TLR (tubeless ready) of Tubeless ?
Aangeraden merken/types?
Aanbevolen merken/types?
Quid hun Raven en Crown?
jexx1234 schreef:
R1ALAIN schreef:Welke bandenmerken worden dan WEL door NoTubes aangeraden om tubeless te rijden?

Ik heb geen weet dat andere banden problemen zouden geven. Ik stuur straks een mail naar NoTubes zelf met deze stelling. Ben benieuwd naar hun antwoord.
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "snakeSkin" banden Schwa

Bericht door jexx1234 »

R1ALAIN schreef:Welke banden stellen ze nu eigenlijk voor:
TLR (tubeless ready) of Tubeless ?
Aangeraden merken/types?
Aanbevolen merken/types?
Quid hun Raven en Crown?
jexx1234 schreef:
R1ALAIN schreef:Welke bandenmerken worden dan WEL door NoTubes aangeraden om tubeless te rijden?

Ik heb geen weet dat andere banden problemen zouden geven. Ik stuur straks een mail naar NoTubes zelf met deze stelling. Ben benieuwd naar hun antwoord.

Heb antwoord gekregen van NoTubes zelf, maar zij hebben tot op heden nog geen weet van dit probleem, maar is ook heel recent.
Ik heb hen de bijkomende info gegeven en ze gaan dit zelf onderzoeken.

Indien je wilt weten welke banden er op hun velgen gaan , kan je dat met deze link vinden.
http://www.notubes.com/RecommendedTires.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door El Perro Diablo »

Wat ne zever.



Waar er wél problemen mee zijn zijn de zogenaamde TNT versie's zoals Geax ze oa heeft, of sommige tubeless ready of gewoon tubeless banden.....

Die zijn eigenlijk gemaakt om op gewone velgen, dus geen No tubes velgen zoals Stans en Bor te leggen, en dus een paar mm kleiner.....

Ne gewone band voor ne binnenband, die ge No Tubes wil leggen op ze Crest of ne andere deftige velg, moet ge gewoon vlot met de hand er kunnen opgooien.....ga je nu op ne velg zoals ne ZTR ne band leggen, die gemaakt is om no tubes te rijden op ne gewone velg en dus een paar mm kleiner is.....dan moet ge die band er met bandijzerkes opsleuren, en idd, dan gaat ge dat zelfs aan uw spaakspanning zien.....


Of ne band nu soepele zeik-flanken heeft, versterkt of niet, dat doet er niet toe, den hieldraad, kevlar of ijzer, die is nooit echt rekbaar.....snakeskin heeft iets meer rolweerstand....

Coureurs en waarheden.....als ge dat gelooft zedde slecht bezig......
jexx1234
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 21:02
Rijdt met: Canyon Ultimate CF SLX SL

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door jexx1234 »

El Perro Diablo schreef:Wat ne zever.



Waar er wél problemen mee zijn zijn de zogenaamde TNT versie's zoals Geax ze oa heeft, of sommige tubeless ready of gewoon tubeless banden.....

Die zijn eigenlijk gemaakt om op gewone velgen, dus geen No tubes velgen zoals Stans en Bor te leggen, en dus een paar mm kleiner.....

Ne gewone band voor ne binnenband, die ge No Tubes wil leggen op ze Crest of ne andere deftige velg, moet ge gewoon vlot met de hand er kunnen opgooien.....ga je nu op ne velg zoals ne ZTR ne band leggen, die gemaakt is om no tubes te rijden op ne gewone velg en dus een paar mm kleiner is.....dan moet ge die band er met bandijzerkes opsleuren, en idd, dan gaat ge dat zelfs aan uw spaakspanning zien.....


Of ne band nu soepele zeik-flanken heeft, versterkt of niet, dat doet er niet toe, den hieldraad, kevlar of ijzer, die is nooit echt rekbaar.....snakeskin heeft iets meer rolweerstand....

Coureurs en waarheden.....als ge dat gelooft zedde slecht bezig......

Dat gij dat dikke zever vindt, dat zijn jou woorden.

Het gaat hier over het verschil tussen dezelfde banden maar van een andere productie?

Ik heb ondertussen zelf het het ZTR crest wiel gezien met een RR band van productie van enkele maanden geleden en daarna de band erop uit de nieuwe productie en das een "groot" verschil.
Het wiel verliest duidelijk stijfheid en dit komt enkele doordat de binnenkant van de band merkelijk kleiner is geworden en die band er zo goed als niet is op te leggen. De andere ging gemakkelijk en doch beiden nieuw.

En als jij dat niet geloofd dan is dat jou zaak, maar het hebt dan ook niet het verschil gezien.
Ik zou zeggen doe zelf de proef.

Dus een goeie raad, alvorens je denkt zelf waarheden te schrijven maak ze eerst hard.....want anders zijde slecht bezig....... :bounce:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door El Perro Diablo »

Mijn banden zijn hard en mijn velgen recht, gene zweet.

Maar, ik ben niet zo goed, dat ik dat kan "zien" dat ne velg slapper is met ne anderen band..... :lol:

Voor elke koers steek in andere banden....heb dus al een paar setjes ervaring.....maar, nu ge het zegt, mijne achtersten velg sta precies wa krom jah!!!!


Afbeelding


:lol: :lol: :lol:


Ik geloof ook alles wat de coureurs zeggen.... :-({|=
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Re: ZTR Crest wielen, problemen met "SnakeSkin" Racing Ralph

Bericht door El Perro Diablo »

Dit was vorige week, achter ne Ralf Snake skin, ne nieuwe, vooraan ne Ron, ne gewone....welliswaar op BOR velgen....geen slappe wheels gehad, wel witte benen....

Afbeelding
Plaats reactie