Forumoverzicht Productinfo 29er, de bike met de grote wielen Vraagje ivm 29" wielen

Vraagje ivm 29" wielen

De alsmaar meer aan populariteit winnende mountainbike met de grote wielen, de 29'er, heeft vanaf heden haar eigen forumonderdeel. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 30 apr 2020 17:18
xfredericox Mountainbiker

Excuseer me als dit een noob vraag is, maar goed ik begrijp iets niet helemaal.
Ik heb gisteren mn nieuwe 29" ontvangen (Cube Reaction Pro, niks bijzonders) en merk dat onder een bepaalde hoek mijn schoen en wiel botsen met elkaar.

Afbeelding

Is dit normaal? Ik zie waarschijnlijk iets voor de hand liggends over t hoofd?

En ja verkeerde schoen :-)

Bericht do 30 apr 2020 17:38
BertG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 x2
Als uw wiel in die positie komt tijdens het fietsen dan heb je waarschijnlijk grotere problemen dan je schoen die je wiel raakt.

Bericht do 30 apr 2020 17:47

Hmm ze hebben de voorvork dus achterstevoren gemonteerd... Valt mij nu op. Werd mij zo 'rijklaar' geleverd. Knap werk...

Bericht do 30 apr 2020 17:55
BertG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 x2
Ik weet nu niet of je er mee aan het lachen bent maar vork staat inderdaad in verkeerde richting, kan zijn om plaats te besparen in de doos.

Bericht do 30 apr 2020 18:27

Is ondertussen al gecorrigeerd, maar voor een speciaalzaak is dit toch echt wel marginaal... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Bericht do 30 apr 2020 18:30

Zal de chauffeur geweest zijn die vlugvlug het stuur heeft 'rechtgezet'. Maar dan naar de verkeerde kant gedraaid. Nu gelukkig geen man overboord, voor tzelfde geld was ik daar mee gaan rijden... :oops:

Bericht zo 24 mei 2020 17:13
frits motaar Avatar gebruiker
Mountainbiker

Dat zie je toch op het eerste zicht, want de kabels zijn dan rond het balhoofd gedraaid...of ze hebben het stuur gecorrigeerd op de voorvork, dat maakt het nog erger dan, de domheid om zo iets te monteren...

Keer terug naar 29er, de bike met de grote wielen