downhill/freeride/north slopes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

nothing 's impossible schreef:Voor een degelijke bescherming bij freeride/mtb reken je toch best op een 700-1000€.
Doe er maar een gooi naar zou ik zeggen. Kijk eens eerst even wat prijzen na voor je met zo'n bedragen komt.
Voor amper de helft ben je ook goed uitgerust.
helm:100-200euro
elleboogbeschermers:30-40euro
beenbeschermers:40-50euro
bodybeschermer (niet noodzakelijk maar wel aan te raden): ik heb de mijne 80euro betaald.
Voor een 350euro ben je volledig beschermd en heb je goed materiaal.
Als je natuurlijk een Troy Lee Design carbonhelm wil, een complete pressure suit,... Dan zit je wel aan zo'n bedragen, maar dat is absoluut niet noodzakelijk. 350euro lijkt voor sommigen ook al veel, maar wat kost enkele dagen ziekenhuis?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Hey japs,

De dainese protection suit, 382€ bij bimoto.
www.bimoto.be/en/biking/safety/index.htm
Dan heb degelijke EC gekeurde protectors, en zonder rugplaat zou ik niet (mag je niet) vertrekken.

een freeride shirt en een freeride lange broek, minimaal 150€

Een paar protective handschoenen 70€

Integraalhelm: 100-300€

Dan kom je aan minimaal 700€ dacht ik, dan ben je in orde en laten ze je overal afkomen.

Maar der zijn nog wat handige spullen hé,
anti-fog skibril, minimaal 100€,
schoenen, een extra shirt en een short, .....
Gebruikersavatar
MadMan
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 14 jan 2003 21:38
Rijdt met: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Contacteer:

Bericht door MadMan »

Ben een paar maanden geleden in todtnau geweest om gewoon te biken. Downhill fietsen en bescherming kun je in het park huren.Btw Heel schone regio
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Die Dainese protection suit is echt wel voor serieuze downhillers. Als je zo af en toe eens zo'n park doet, heb je dat echt niet nodig. Ik heb zo'n ding van Axo met borstplaat en rugbescherming. Ok het is niet de allerbeste en meest comfortabele bescherming, maar beter dan niets en voorlopig volstaat dat. Je hebt trouwens veel goedkopere alternatieven voor Dainese: 661, TrickX,... Die ruimschoots volstaan zelfs voor wedstrijdgebruik. Ik weet ook dat je in die dingen zotte bedragen kan steken, maar voor zo eens een keer te gaan downhillen moet je niet zo nodig het duurste materiaal hebben. Belangrijkste is dat je effectief bescherming draagt. Huren kan idd ook in de meeste bikeparken.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

...........
Laatst gewijzigd door Fry op vr 12 jun 2009 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

GT dude,

Het leek best te lukken hoor met die handel.
Of het echt trial frames zijn weet ik niet, ze hebben alleszins geen zadel en zijn extreem sloping, heeft wat van een bmx zonder zadel met grote wielen en een freeridevork.
Leken in geen eeuwen op dualframes.

Op merk en model heb ik eigenlijk niet gekeken.

Zelf heb ik absoluut een fully nodig om ergens op een redelijke manier af te komen.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

...........
Laatst gewijzigd door Fry op vr 12 jun 2009 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ik heb er geen foto's van.

zal eens kijken of ik een soortgelijk fietske vind op het net.
Plaats reactie