downhill/freeride/north slopes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Giant_ghost
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 21:42
Rijdt met: Giant

downhill/freeride/north slopes

Bericht door Giant_ghost »

Nog es thijs, tgaat over downhillen enzo (weeral !!! :lol: )
zijnder mensen die da es graag zouden doen?
der is een schoon park in Todtnau, misschien dat mountainbike.be een kamp of stage kan organiseren naar Todtnau, dan hoef ik de trein nie te nemen....alsge begrijpt wa ik bedoel, en da zal veel mountainbikers under droom wel zijn (hopek, da ik nie een uitstervend ras ben van extremisten :lol: )

Greetz, Thijs


**why does a bike need brakes if you have your feet?**
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Als ge nog een fully bijna wrak op overschot hebt wil ik wel eens mee de destructieve toer op :wink: .
(Met mijn veloke blijf ik liever uit dat soort parken uit.)

Een rugprotector heb ik hier ook nog liggen, de rest sprokkel ik wel bijeen.
Gebruikersavatar
ché
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: za 08 mei 2004 22:07

Bericht door ché »

Ik zou toch aanraden om eerst voor serieuze bescherming, bike enz... te beschikke!!
Ni me ne giant XTC of cannondale f600 ofzo, maar nen degelige fully me strak frame en onverwoestbare vork!!!! :wink:
Daarna kunde zoveel op u bakkes valle en plezier bleve da ge wilt
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Op mijn bakkes vallen zal geen probleem zijn,maar da downhillen... :lol:
Giant_ghost
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 21:42
Rijdt met: Giant

Bericht door Giant_ghost »

haha :lol: zelfde ier :D , maja, wie nie probeert gaat nie weten eh !
normaal ebbek tegen de herfstvakantie mijn nieuwe bike, reedlijk strak: rockrider 6.3 S.I.X (MET schijfremmen weliswaar :roll: , da wordt vlammen dus :lol: )
en uhm, zo een leg pads enzo, wa kost da allemaal?

greetz, Thijs
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Todtnau, is da ni da park waar dat er een piste is waar ge op 3 kilometer 1000 meter daalt in hvs?
Giant_ghost
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 21:42
Rijdt met: Giant

Bericht door Giant_ghost »

in feite wel ja :lol:


AND MAY THERE BE SPEED !!!!
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

ik heb in zo een of ander bike magazine een overzicht van ne gansen hoop bikeparken. Zo zijn er in Les Gets en Morzine alleszins (ligt heel dicht bij elkaar trouwens), Alpe D'Huez, verder in Zwitserland en Slovenie ook denk ik.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

fredjeraketje schreef:Todtnau, is da ni da park waar dat er een piste is waar ge op 3 kilometer 1000 meter daalt in hvs?
van op uw bakkes gaan gesproken dan (als het technisch is maar dat veronderstel ik wel)
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Voor een degelijke bescherming bij freeride/mtb reken je toch best op een 700-1000€.
Maar sommige stukken kan je wel van een blader, hockeyspeler of zo gebruiken.
Dat is niet perfect om te biken (en je ziet er een beetje uit als piet snot) maar zal voldoende bescherming bieden.

Verder denk ik dat ik verkeerd begrepen ben, ik zou geen downhill starten met een fiets die niet in orde is. Een stevig fully frame, stevige wielen, freeride vork,... zijn onmisbaar om voluit te gaan.

Maar als je in de problemen zit en je moet je fietsje een duw geven en eraf springen dan schiet er 25 buitelingen en een harde knal tegen de rotsen weinig meer dan een wrak over. :evil: :cry:

De meeste afdalingen zijn doenbaar met een hardtail maar je komt dan niet beneden zoals je met een fully afdaalt. Je moet regelmatig bijremmen, de grote sprongen moet je veelal forfait geven....
Eén uitzondering, der zijn er af en toe die een trial frame uitrusten met een freeride vork, daar zijn zeer mooie dingen mee te doen :P .
Plaats reactie