opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Yep :oops: ik heb daar beetje aan bosbeheer gedaan. Kwestie van de tweewielige toegankelijkheid te optimaliseren

De bedoeling is om nu nog een paar doorsteken te maken zodat er naar de achterliggende velden en bospaden kan gegaan worden om zo wat grotere tussenlussen te kunnen maken. Dan kan je afwisselen tussen de normale wegen en de door mij zuivergemaakte stukken. Normaal zaterdag en zondagvoormiddagwerk...

EDIT: zonet een anderhalf uur de boskes gereden en al een beetje de "doorsteekwerken" voor morgen voorbereid. Als je 1 week niet in de bos komt is alles veranderd. De boswerken die er nog steeds in uitvoering zijn richten echt veel "schade" aan maar bieden ook mogelijkheden. Morgen dus eerst dat oud stukje single track gaan vrij maken. Het ligt er momenteel vol met resten van de boomtoppen. Geen doorkomen aan, zelfs niet te voet. Hopelijk gaan die mannen die het kaphout komen laden de boel niet net zo vernielen als achter de pollismolen. Dan zijn we helaas slecht af;

De houthakker heeft me verteld dat ze er nog een 2 tal weken werken zullen uitvoeren en dat het dan klaar zou zijn. Dat wil niet meteen zeggen dat ook hun kaphout van de wegen zal zijn.

Dus morgenvroeg terug de bosjes in voor mij :lol: Mocht er iemand niks te doen hebben en ook zin hebben in t maken van paadjes....
Laatst gewijzigd door glimburger op vr 01 okt 2010 20:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

ik denk dat ik toch ook eens ga moeten komen kijken :)

is dat dat boske waar vroeger wel eens een (lmtb?) wedstrijd werd gereden?
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Ik heb al verschillende mtb-ers horen zeggen dat er ooit wedstrijden waren in sommige van die bosjes maar dat er de laatste tijd niet zo veel paden meer waren nadat de houthakkers er gepasseerd zijn. Daarom bleven de meesten ook weg uit de opitterbos. Zelf vond ik ook de mogelijkheden met de bestaande wegjes te beperkt en ging ik initieel altijd richting bergerven. En dat terwijl die boskant best heuvelig is. Vandaar dat ik terug wat paadjes aan het maken ben om zodanig dicht bij huis de veldwegen te kunnen afwisselen met wat single trackjes die ik zelf naar believen aan elkaar kan fietsen.

Sebiet vertrek ik richting " oude grindkuil" om daar aan de achterzijde ervan een doorsteek te maken naar de reeds eerder gemaakte 3 afdalingen. Ik denk dat het zeker zo'n 500 meter single track kan worden als er niet té veel omgevallen bomen in mijn weg liggen. Tegen de middag zal er meer duidelijkheid zijn wat ik heb kunnen maken. Dan is het wachten op mtb-ers om natuurlijk die nieuwe paden "in te rijden" zodanig dat ik ze nadien kan afwerken. Mochten er "helpers" zijn ... feel free want meer handen maken groot werk licht...
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Ik kom dadelijk even de wegjes testen.
Maar zal snel snel zijn, want niet veel tijd vdg.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

ha! jij was het die 2 keer de afdaling gereden hebt. Ik heb gezien dat er verkeer geweest is op de berg.

Ik was er bezig met het maken van de doorsteek naar de achterzijde van de oude grindkuil. Die doorsteek is nu "af"en ik schat dat dit stukje zo'n 450 meter lang is. Komende week ga ik nog beetje de oneffenheden er uit halen. Dat kan ik pas doen als er een aantal mtb-ers overheen gegaan zijn en ik zie waar er nog iets mankeert.

Voor zij die er al waren: de nieuwe doorsteek is te vinden boven op de berg aan de oude grindkuil. Dus eerst even beneden langs het veld en de weide oprijden, dan rechts naar boven rijden naar de doorsteek waar de 3 afdalingen reeds gemaakt waren. Op het bovenste gedeelte links volgen en dan in de hoek van het gerooide bosje het paadje oprijden. Hij komt uit aan de oude bosweg richting fietsroutes. Wijst eigenlijk zichzelf uit als je een paar lusjes draait daar.

Have fun!
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Dat stuk van 450m is gestoord !
man man, ik wist niet wat ik zag. Echt chique gemaakt, redenlijk goed bereidbaar momenteel, zijn er 4x over geweest.

Maar die ondergrond is zo sappig en zuigerig, dat zal nooit een snelle singletrack worden.

Verder ook nog eens het crossparkour gezocht, dat ligt er na al die jaren nog altijd onveranderd bij.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Iemand die morgenmiddag van onze kanten die richting gaat? Ik wil het ook wel eens zien.

Kris? Maarten? Spook?
Gebruikersavatar
Roel K
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 17:30

Bericht door Roel K »

Ben ook net thuis. Zeer mooi! =D>
Heb ook enkele verse sporen gezien maar buiten een enduro rijder niemand tegen gekomen.
Ik heb aan een helling (kort bij de poort van de oude kiezelgroeve een km teller van Polar gevonden. als er iemand deze verloren is geef maar een seintje (met een kleine beschrijving van het ding) en dan regelen we wel iets zodat hij terecht komt :wink:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Ik heb u wel gehoord, niet gezien, toen zat ik net opt jeep parkour.

En ne polar benk niet verloren, ward wel ne sigma.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Ik zal daarboven ook ne fatsoenlijke doorsteek naar het crossterrein proberen te fixen. Voor de "die hards" :P

Edit: zo'n doorsteek is niet simpel te maken. Heeft iemand misschien ne bulldozer? 8)

Mogelijk ben ik morgenvoormiddag weer ter plekke om de track al wat op te kuisen zodat er wat meer snelheid in komt. Ligt er een beetje aan hoe de ouwe knoken mee willen.
Laatst gewijzigd door glimburger op za 02 okt 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie