Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
beuk
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 04 apr 2009 14:40
Rijdt met: orbea lanza compair '09

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door beuk »

Zal is proberen vant weekend terug te beginnen. Na inactiviteit vanaf eind februari eindelijk terug in orde om te fietsen. Was eigenlijk al vroeger maar verlof nog ertussen gezeten en toen veel gewandeld. Helemaal opbouwen met kleine ritjes in de streek hier tot het niveau terug een beetje aanvaardbaar is. Als ik nog maar weet hoe ik moet fietsen.
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door Zombiker »

Iemand een idee of de MTB-wedstrijd aan De Leeuw in Zandvliet dit jaar weer doorgaat? Precies nog nergens iets van opgevangen.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door rubber-12 »

Zombiker schreef:Iemand een idee of de MTB-wedstrijd aan De Leeuw in Zandvliet dit jaar weer doorgaat? Precies nog nergens iets van opgevangen.
Jawel, hangt daar uit.
Ik dacht 2de WE van september
Gebruikersavatar
extweem
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 01 aug 2013 11:43

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door extweem »

Hey noord Antwerpenaars. Even voorstellen ik ben Wim 34 jaar en woonachtig in Berendrecht. Ik rijd nu al enige tijd met een ......Rock...durf het bijna niet zeggen, rockrider 6.0. Loodzware fully die meer kraakt dan rijdt. Gisteren bij claeskens in Braschaat toch maar even een upgrade gaan kopen omdat ik het MTB toch wel super vind. Mag hem straks afhalen.

Het is een Bulls boa geworden die toch al zon 6kg lichter is dan de huidige en kwa afmontage al meer tegen een echte MTB aanleunt.

Ik rijd momenteel vooral in het moretusbos, vetrek vanaf bos en heide tot Putte en dan terug via de tegenovergestelde weg. Ik heb ook al een aantal keer de weggetjes er tussen genomen die best wel pittig zijn en dus met een gebroken ketting tot gevolg. Als het wiel draait hoor je allen maar zand en is er niet tussenuit te krijgen.

Zijn er in onze regio nog leuke locaties om te rijden en zo een beetje terug aan mijn conditie te rijden zodat ik niet de eerste toertocht af ga als een gieter?

See you out there.
Blubber bakske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 20 mar 2012 12:31
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er + Kona Unit 29er Singlespeed

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door Blubber bakske »

Op routeyou en strava kijken daar vindt je ze genoeg de routes, ook via garmin connect.

Mbt ketting geneuzel, gewoon een singlespeed mountainbike kopen, die gaan nooit kapot en zijn niet duur.
Ook goed voor trainen van beentjes.
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door triple »

Voor Zombiker en andere liefhebbers,

MTB Wedstrijd - WTC den Hoek zat 14 september 2013

waar : cafe de leeuw van Vlaanderen Antwerpsebaan 413 - 2040 Zandvliet

duur : 1 uur wedstrijd + 1 ronde

tijdstip 17.30 verkenning parcour
18.00 start wedstrijd

Inschrijving ; 7.50 €

ook : kids race - buitenbar- afterbike party :drunk: en hamburgerkraam =P~


Heb een flyer in mijn mailbox zitten maar krijg die hier niet gepost?
Wie hem wil stuur een mailtje naar stephan.feyen@pandora.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Triple
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door rubber-12 »

De hele as naar het noorden toe is de moeite.
Aan de noordkant van het Moretusbos (de "Wildernissen", zandgroeve, heuvels aan Huybergen, de zwarte route aan BoZ,...

Veel plezier!!

extweem schreef:Hey noord Antwerpenaars. Even voorstellen ik ben Wim 34 jaar en woonachtig in Berendrecht. Ik rijd nu al enige tijd met een ......Rock...durf het bijna niet zeggen, rockrider 6.0. Loodzware fully die meer kraakt dan rijdt. Gisteren bij claeskens in Braschaat toch maar even een upgrade gaan kopen omdat ik het MTB toch wel super vind. Mag hem straks afhalen.

Het is een Bulls boa geworden die toch al zon 6kg lichter is dan de huidige en kwa afmontage al meer tegen een echte MTB aanleunt.

Ik rijd momenteel vooral in het moretusbos, vetrek vanaf bos en heide tot Putte en dan terug via de tegenovergestelde weg. Ik heb ook al een aantal keer de weggetjes er tussen genomen die best wel pittig zijn en dus met een gebroken ketting tot gevolg. Als het wiel draait hoor je allen maar zand en is er niet tussenuit te krijgen.

Zijn er in onze regio nog leuke locaties om te rijden en zo een beetje terug aan mijn conditie te rijden zodat ik niet de eerste toertocht af ga als een gieter?

See you out there.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door rubber-12 »

En hier de flyer van de MTB race in Zandvliet !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door Zombiker »

Wat houdt die kids race exact in?
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Re: Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Bericht door triple »

Zombiker schreef:Wat houdt die kids race exact in?
Als er voldoende belangstelling is van de jeugd, zal er na de wedstrijd een aparte race starten van enkele rondjes. 1 ronde is iets meer dan 5 km.

Zijn er maar een paar kinderen zullen die zoals de voorgaande jaren samen met de rest starten.
Plaats reactie