Bikers uit Walfergem

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Bericht door weldman »

Zondagmorgen om 6.30u miezrige regen in Asse en waarschijnlijk ook in de rest van dit nat verzopen landje.
Ondbijt en alles klaarmaken voor de verplaatsing naar Erpe-Mere , ik krijg een nogal bizarre vraag binnen via SMS "of wij in dit weer gaan rijden?".
Wij rijden toch altijd ,zelfs met sneeuwval , als het smorgens al regent is dat gemakkelijk ,dan kunt ge u regenfrakske al aantrekken en dan kan het nog altijd ophouden met regenen :-D ..
Wijlie weg met 3 ,naar Mere ,ondertussen is het al een beetje opgehouden met regenen .
Niet al te veel volk aan de inschrijving ,dus vlug op weg .
eerst een stukje van het Cyclocross parcour ,duuidelijk de verkeerde bandensoort ,niet alleen bij mij maar ook bij mijn kompanen,een beetje druk miinderen helpt een beetje maar de nachtelijke regen heeft op de meeste plaatsen het overwicht genomen.
Parcour loopt in de tegenovergestelde richting als vorig jaar ,mett duidelijk een beetje meer asfalt (waarschijnlijk te wijten aan de (te)vochtige zomermaanden).Wat mij betreft een goede keuze van de bouwer.
Na 18 km eerste en enige bevoorrading ,en de melding nog 23 km te gaan brengt ons aan een totaal van om en bij de 41 km.
Op 37 km komen wij plots aan de starttplaats met nog enkel een ritje op de andere kant van het cyclo cross parcour, en dan maar naar de bike-wasch , 1 spuit en 1 hogedruk reiniger , blijkbaar verwachten ze vandaag ni al te veel volk.
Achter den toog stond dan wel genoeg volk om ons vlot te bedienen.
Na de nodige vochtinbreng terug naar Asse.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Bericht door weldman »

Na 4 weken afwezigheid wegens tussenwervel problemen gisteren terug op de fiets .
Onze vertrekplaats en aankomstplaats voor onze thuisritten is noodgedwongen verplaatst naar onzze bikewasch wegens de sluiting van café Ten Hove .
Door het overaanbod van gesloten herbergen ,zullen wij ons in de winter moeten ophouden in manège t'Hof .
Gisteren toch 30 tal km gereden en alleen op het laatste wat last in de onderrug, dat ziet er goed uit .
Volgende week gooik en thuisrit er zijn er van wacht en die rijden best hier.
tot zondag 8.30u
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Bericht door weldman »

einde van het jaar in zicht , de zateerdag nog een laatste keer gereden in asse bij de as-bikers , die hebben blijkbaar de fakkel overgenomen van de hopduvels voor de organisatie van een kerst-rritje ,
veel moddere maar aangezien de weersomstandigheden wel te verwachten.
Dit jaar staat er geen rit meer op stapel, afspraak volgend jaar op 8 /1/2012 .
Ik wens jullie allen daarbij een geelukkig nieuwjaar met veelbike-fun.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Bericht door weldman »

Vandaag een sneeuwritje gemaakt wij waren toch met 8 , de sneeuw lag juist niet te dik en het bolde nog deftig , maar toch bitter koud aan de handen en voeten (leve de verwarmde handvaten van mijne moto).
Voor de scooters bestaan er zo overwanten die je over het stuur plaatst , is kijken of dat een oplossing is .
Hopelijkvolgende week minder koud .

tot zondag 8.55 u
Gebruikersavatar
Harald
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 15:52
Rijdt met: Minerva Hurricane
Contacteer:

Bericht door Harald »

Op de moto gebruik ik verwarmde handschoenen.
En die kunnen zowel op de batterij als met afzonderlijke batterijen gebruikt worden.
Die handschoenen bestaan ook in minder zware uitvoering en vermoedelijk best te gebruiken op de fiets.
PS ze hebben daar ook verwarmde kousen en inleg zolen van... :lol:

http://gerbing.eu/nl/producten/handscho ... handschoen
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Bikers uit Walfergem

Bericht door weldman »

Mijn pc terug gevonden zullen waarschijnlijk Zondag inpikken op de toer van Buggenhoud. vertrek om 8.15u aan Bikewach
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: Bikers uit Walfergem

Bericht door VaMalder »

Zondag wordt het winderig met afwisselend opklaringen en zwaarbewolkte perioden met buien, die lokaal gepaard kunnen gaan met onweer. Er is ook kans op zware windstoten. De maxima liggen tussen 10 en 15 graden, wat een beetje te fris is voor de tijd van het jaar. De wind waait vrij krachtig tot soms krachtig, en aan zee krachtig tot hard, uit het westzuidwesten.

Ideaal weertje dus ...
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Bikers uit Walfergem

Bericht door weldman »

Weerman als hobby geworden ?
Zullen onze paraplu moeten meenemen.
bommelson
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 28 okt 2013 14:09
Rijdt met: Ne wutte Stumpjumper HT

Re: Bikers uit Walfergem

Bericht door bommelson »

Awel, awel, wat vind ik hier terug, reisverslagjes, en dan plots niets meer.
Komaan he leider laat U niet kennen.
Tot binnenkort.
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: Bikers uit Walfergem

Bericht door VaMalder »

Nog maar 2 berichten op het forum en al aan het zagen ;)
Morgen naar Essenbeek - vorige week Huizingen.
Plaats reactie