De Transardense route

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

hey , ja willy zo iets zegt me ook wel iets.Ik heb trouwens een remork waar al 6 mtb op kunnen.Hou me op de hoogte aub

grtz
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

Willy D schreef:
Gunter schreef:
Gwieto schreef:Ik heb de Transardennaise gereden in 1999. Da's al enkele jaartjes geleden dus. Om 'm in één keer ter rijden ga je toch serieuze papieren moeten hebben, want er zitten wel pittige stukken in hoor. Om uit La Roche te komen mag je al een muur opstappen. Niet te fietsen dat ding.
Ik ben de eerste dag van Bouillon (auto daar achtergelaten) langs binnenwegen naar La Roche gereden. Dan in twee dagen op de Transardennaise teruggekeerd. Prachtig weer gehad, erg leuke tocht. Overnacht in Mirwart. Ik gebruikte de fiches van GTA of zoiets. Ik heb ondertussen de nieuwe fiches besteld, want misschien rij ik 'm wel nog eens. Maar niet in 1 dag, ik heb geen zin om af te zien 'bij de beesten'.
En de Transgaumaise wil ik ook wel 's rijden.
de Transgaumaise ken ik niet, heb je daar meer info over? vermoedelijk gaat die door de Gaume-streek, dewelke ik persoonlijk een zeer mooie (en vooral rustige) streek vind (wel niet zeer technisch of steil maar dat is ook eens plezant)
kijk hier eens ... :wink:
http://users.pandora.be/trekkings/index.htm
Willy, bedankt!
Ik ga die Transgaumaise er wel eens tussendoor bijnemen (soms ben ik in die streek op vakantie); de streek kennende zal het een "geniet"-tocht zijn (mooie zichten, veel bos, weinig bebouwing) maar ook weinig technisch (geen steile klimmetjes, geen rotsen, etc); staat zo in de verslagen ook beschreven

iemand een idee van de hoogemeters van die TransGaumaise?
Solo
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 12:31
Contacteer:

Bericht door Solo »

Gunter schreef:
Willy D schreef:
Gunter schreef: de Transgaumaise ken ik niet, heb je daar meer info over? vermoedelijk gaat die door de Gaume-streek, dewelke ik persoonlijk een zeer mooie (en vooral rustige) streek vind (wel niet zeer technisch of steil maar dat is ook eens plezant)
kijk hier eens ... :wink:
http://users.pandora.be/trekkings/index.htm
Willy, bedankt!
Ik ga die Transgaumaise er wel eens tussendoor bijnemen (soms ben ik in die streek op vakantie); de streek kennende zal het een "geniet"-tocht zijn (mooie zichten, veel bos, weinig bebouwing) maar ook weinig technisch (geen steile klimmetjes, geen rotsen, etc); staat zo in de verslagen ook beschreven

iemand een idee van de hoogemeters van die TransGaumaise?
Hoogtemeters weet ik niet maar het gaat daar bij momenten goed op en af. De start is trouwens waar iets anders stopt :wink:
Misschien samen eens de rit doen?
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

@ Gunter, Solo

als er nog een plaatske moest vrij zijn... ge weet me wonen, hé ('t wordt trouwens druk in 2008 ... wreed druk :lol: :lol: )

begin ... einde, de wereld is rond, dat is wel duidelijk :wink:
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Bon, dan is de datum voor de TransGaummaise vastgelegd op 15/06/'07 :bounce: :bounce: :lol:

Moest je het nog niet doorhebben, den deze is ook vrij tot zeer stevig geïnteresseerd.



@ Gwieto: jij hebt inderdaad DE TransArdennaise gedaan. Die begint inderdaad met een stevig stapstuk, absoluut niet te doen met de fiets wegens steen/rotspassages.
Ik heb inmiddels al vele verslagen gelezen en vele tracks gezien van de "zogezegde TransArdennaise". Jij bent dus blijkbaar één van de weinigen die de échte route hebt gevolgd, de rest vertrekt allemaal over asfalt (en dat is dus de gelijkaardige GR 14 van La Roche naar Bouillon).
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Magura schreef:Bon, dan is de datum voor de TransGaummaise vastgelegd op 15/06/'07 :bounce: :bounce: :lol:
genoteerd :wink:
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Voor deze informatie van de GTA-routes: op de wandelforums staan soms wel nuttige dingen, naast Google natuurlijk.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

Solo schreef:Hoogtemeters weet ik niet maar het gaat daar bij momenten goed op en af. De start is trouwens waar iets anders stopt :wink:
Misschien samen eens de rit doen?
Stef,
Torgny vind ik een heel mooi dorpje maar de streek errond kan zeer vettige klei-modder zijn maar echt het steile klimwerk heb ik daar nog niet gevonden

Of wordt in Orval de trappist al gekraakt??

Wanneer ik hem zou rijden weet ik nog niet maar zal het wel laten weten

Gr,
Gunter
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

Magura schreef:Bon, dan is de datum voor de TransGaummaise vastgelegd op 15/06/'07 :bounce: :bounce: :lol:

Moest je het nog niet doorhebben, den deze is ook vrij tot zeer stevig geïnteresseerd.
om zeker te zijn dat je genoeg kilometers in dat weekend doet zeker? :lol:
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Knap idee, staat alvast genoteerd.

Mojo
Plaats reactie