Dikzak op een fiets - Beringen/Koersel/Leopoldsburg

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Plaats reactie
dikzakopfiets
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 apr 2022 15:48

Dikzak op een fiets - Beringen/Koersel/Leopoldsburg

Bericht door dikzakopfiets »

Hey allemaal!

Vind het superleuk om te fietsen, maar zonder een fietsmaat kan het al eens saai aanvoelen...
Ik ben een dikzak (130kg) op een fiets en trek hele grote ogen als ik tochten zie van 30+km... laat staan dat ik ze zou kunnen trekken :oops:

Ik zoek iemand die met me mee wil fietsen in de regio Beringen/Koersel/Leopoldsburg (hele stuk achter de mijnterril), maar niet iemand die standaard 20km/u trekt en meerdere uren van huis kan blijven... Want dan hebben we er beide niets aan :-?
Om jullie een idee te geven, ik doe op dit moment tochtjes van ongeveer een uurtje en leg dan een toerke af van zo'n 15km.
Zijn er nog eenzame fietsers zonder e-bike zoals ik die het gezelliger vinden om dit samen te doen?
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Dikzak op een fiets - Beringen/Koersel/Leopoldsburg

Bericht door rho »

Ik kan je situatie begrijpen. Mijn conditie is ongeveer van hetzelfde niveau. (waarschijnlijk om andere redenen, maar dat maakt niet uit)
Het belangrijkste is dat je een leuke sport gevonden hebt om te doen.
Ik trek er meestal ook alleen op uit om dezelfde reden als jij. Het is niet leuk constant te moeten vragen of het wat trager kan of om te merken dat je companion de route zich verveelt.
Tijdens de winter ga ik waarschijnlijk meer op mijn trekking bike op de weg rijden. (wegens licht en spatborden) Hopelijk scherpt dit de basisconditie wat aan (in mijn geval de grootste uitdaging).
De MTB gebruik ik dan in het weekend en die inspanningen zijn wat meer HIIT. Een heuveltje op knallen, boven ff rusten, naar beneden duiken... opnieuw... Dat kan in jouw geval op de terril in Beringen zijn. Je hoeft niet in 1 keer naar boven te rijden. Rust gewoon halverwege ff tot je hartslag weer wat normaal is. Doe ik ook.
MERIDA 123
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 apr 2023 20:11

Re: Dikzak op een fiets - Beringen/Koersel/Leopoldsburg

Bericht door MERIDA 123 »

Hey,

Ik ben zelf een hele tijd niet actief geweest op de mtb. Ik wil stilaan terug beginnen want de conditie is ondermaats en de kilo's die er de afgelopen 2 jaar zijn bij gekomen doen er ook geen goed aan. Korte rustige ritten zie ik dus zeker wel zitten. Ik ben van Heusden en rij dus in dezelfde regio als jij. Je mag altijd iets laten weten wanneer je een toerke gaat doen. Als ik tijd heb ga ik zeker eens meerijden. Ik hoor het wel.
Plaats reactie