Bike partner regio Tervuren en omstreken

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Plaats reactie
Cyrske
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 jul 2019 17:15

Bike partner regio Tervuren en omstreken

Bericht door Cyrske »

Hallo iedereen :-)

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met mountainbiken als sport. :-)

Ik heb net mijn eerste MTB aangeschaft en gisteren heb ik er mijn eerste ritje mee gedaan.
(misschien, had ik beter eerst advies aan jullie gevraagd, maar tot nu toe wel tevreden met mijn aanschaf!)

Graag zou ik met andere mensen tochten willen maken. Daarom vroeg ik mij af er hier mensen uit dezelfde regio die het zouden zien zitten om met mij MTB tochten te maken.

Heb denk ik wel het geluk om in een mooie streek te mogen vertoeven voor deze sport;
is me gisteren pas echt doorgedrongen.

Dank u wel alvast!

Groetjes

Cyrske
Cyrske
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 jul 2019 17:15

Re: Bike partner regio Tervuren en omstreken

Bericht door Cyrske »

Ter info: ik ben geïnteresseerd in zowel langere toertochten in heel België als in kleinere tochten in de omgeving.
Dirk1979
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 08 aug 2019 14:56
Rijdt met: Granville

Re: Bike partner regio Tervuren en omstreken

Bericht door Dirk1979 »

Cyrske schreef:Ter info: ik ben geïnteresseerd in zowel langere toertochten in heel België als in kleinere tochten in de omgeving.
Hey Cyrske, ik ben van Loonbeek en ook beginnende MTB.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Bike partner regio Tervuren en omstreken

Bericht door Free_ltd »

Ik zelf van Meerbeek (Kortenberg) en we fietsen geregeld wel eens in Tervuren. Maar echt in de buurt is het niet.

Maar ons MTB groepje ligt compleet uit mekaar waardoor ik eigenlijk met het goede weer steeds meer en meer op de racefiets zit. Binnen een paar maanden zal dat weer helemaal andersom zijn. Wij proberen ook hier en daar wat TT's in de buurt mee te pikken.

Op de website van Route-you kunt ge de kalender zien van de TT's en er zijn in de provincie praktisch elke zondag wel 1 of meerdere TT's. Routes zijn altijd in orde, ge betaald een habbekrats en ge hebt er bevoorradingen bij. Dus als ge niet echt compagnie hebt, is dat de beste methode om topritjes te doen.

Ik zelf gebruik daarvoor de app van route you, dan kunt ge gewoon aanklikken welke ge wilt mee doen en zet die dat automatisch in uw agenda.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Bike partner regio Tervuren en omstreken

Bericht door madskatingcow »

Wij hebben als club leden van zowat overal (Overijse, Halle, Leuven, Tienen, Balen, etc), we spreken gewoon af op toertochten aan de start en rijden zowel marathons in binnen- als buitenland.

Wat er op de kalender komt wordt niet door het bestuur bepaald weken op voorhand, maar door de leden via ons forum.
  • Onder 'vrij rijden' kan iedereen tot woensdagavond posten wat hij wil
  • Op donderdag wordt dit verwerkt, onder 'club activiteiten' geplaatst en op de kalender
  • Elke donderdagavond volgt automatisch een mail met de planning van de komende week
Onze focus ligt momenteel op lange afstanden, maar tijd / klassement is bijzaak. Als we het maar gereden hebben :wink:

Meer info : http://www.tornadobikers.be
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: Bike partner regio Tervuren en omstreken

Bericht door joeke »

Hallo Cyrske, Dirk1979,

Het is al even geleden dat ik het forum nog eens geopend heb.
In Duisburg heb je de pachthofvrienden.
We rijden in verschillende groepen zo dat iedereen mee kan.
Dit in de week als op zondag.
Plaats van samenkomst is het pachthof Stroykens of de parking er achteraan.

Woensdagavond : 19u30 - 21u00 :
De "C"s, beginners en al iets beter. 20 à 30 km. Ja soms zijn er ook B's die eens meegaan.
Donderdagavond :
19u00 - 21u00 : De "B"s, 30 à 45km en het mag wat technischer zijn.
19u15 - 21u... : De "A"s, +40km aan een tempo dat voor mij te hoog ligt. +20km/u gemiddeld, soms zelfs +25km/u.

Zondag :
Als basis :
"B"s van 9u00 tot 12u00. 40 tot 65km en dus ook wat technischer.
"C"s van 9u30 tot 12u00. 35 tot 50km.
Soms pikken we een toertocht mee.

Je kan altijd eens afkomen en zien wat het geeft.
Momenteel zit ik in Slovenië op MTB-verlof. https://www.bikenomad.com/en" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal ben ik terug van de partij vanaf zondag.

Groetjes,

Joeke
Plaats reactie