partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te gaa

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te gaa

Bericht door long fellow »

Als marathonbiker (55j), wil ik de uitdaging aangaan om via zoveel mogelijk off-road te rijden naar "een" bestemming. Een idee is bv Santiago de la Compostella [-o< , daar ge hoe dichter je komt steeds meer bedevaardersmet fiets, te voet enz tegen komt. Deze belevenis heb k reeds van veel voetgangers als "de" reis van hun leven mogen aanhoren. Op Nederlandse sites zijn er reeds voorhangers geweest die bv begonnen net voor de Pyreneeën. Voor mij kan alles, maar een goede voorbereiding is noodzakelijk en... ook reeds 50% van het plezier vd de ganse onderneming.
Kan bv voor een goed doel gereden worden ?!
Voila... dat is mijn voorzet en nu... hopen op respons. :wink:
Cleareye
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 nov 2010 11:21
Rijdt met: Scott

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door Cleareye »

Beste Long Fellow,

ik ben zeker geïnteresseerd in dergelijk project, al dan niet voor het goede doel. Door professionele omstandigheden, hang ik wel steeds vast aan de schoolvakanties, wat vaak een nadeel blijkt te zijn. Het kan nooit geen kwaad om eens samen te zitten :-D . Ik ben uit de omgeving van Lier.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door blubberduck »

@ Long fellow (very long time no see... :wink: )

Van waar wil/denk je te starten...aan voet vd Pyreneeën...en deze doorcruisen...?...of of ?

grttz
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door Edlisjas »

Cleareye schreef:Beste Long Fellow,

ik ben zeker geïnteresseerd in dergelijk project, al dan niet voor het goede doel. Door professionele omstandigheden, hang ik wel steeds vast aan de schoolvakanties, wat vaak een nadeel blijkt te zijn. Het kan nooit geen kwaad om eens samen te zitten :-D . Ik ben uit de omgeving van Lier.
Alvast mijn excuses voor mijn bijdrage hier... maar lees ik dat goed? Je bent, waarschijnlijk, leraar en vind het een nadeel dat je enkel vakantie kan nemen in de schoolvakanties? Wat zowat de helft van het jaar is...? Ik heb 21 verlofdagen op een jaar ... wat moet ik dan zeggen? ;-)
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door long fellow »

blubberduck schreef:@ Long fellow (very long time no see... :wink: )

Van waar wil/denk je te starten...aan voet vd Pyreneeën...en deze doorcruisen...?...of of ?

grttz
Beste,
Ik (we) laten op dit ogenblik alles open. Uiteraard zouden we minstens de Pyreneeën als vertrekpunt moeten hebben. Zo is het ook mogelijk dat diegene die kunnen/ willen vertrekken van verder of zelfs thuis... Het moet enkel uitgewerkt worden.
Zoals eerder gezegd zijn er reeds Hollanders die dit deden en neerschreven ( wat Belgen meestal niet doen, want kan me niet inbeelden dat we de eersten zijn)
Ik verzamel alle reacties op dit ogenblik en dan moeten we eens een op een centraal punt afspreken en ideeën spuien.
Geert
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door long fellow »

Cleareye schreef:Beste Long Fellow,

ik ben zeker geïnteresseerd in dergelijk project, al dan niet voor het goede doel. Door professionele omstandigheden, hang ik wel steeds vast aan de schoolvakanties, wat vaak een nadeel blijkt te zijn. Het kan nooit geen kwaad om eens samen te zitten :-D . Ik ben uit de omgeving van Lier.
Beste allen,

Daar ik het persoonlijk even druk had en tevens wilde wachten tot alle (ernstige) reacties uitgefilterd waren, hierbij een tussenstand.
Er zijn een 8-tal reacties die ik weerhouden heb. Beroepshalve (in bijberoep) doe ik zaken in de wielrennerij en draag mountainbike een zeer warm hart toe. Zo organiseerde ik de Strandrace in Blankenberge, het Belgisch Kampioenschap vr profs in Knokke-Heist. Alle activiteiten van "Livestrong". (nadien natuurlijk niet zo aangename ontmaskering.
Het is niet mijn sport, maar mijn passie. Ben ook actief lid ibij de Wacky Racers in Knokke-Heist.
Als bijna 55 jarige heb ik wel geleerd om pas echt veel tijd en energie in iets te steken als er bepaalde voorwaarden ingelost zijn.
Hiermee bedoel ik: wie heeft ernstige interesse. Voor mij is 1 mtb-compagnon en een oplossing om de volgwagen( ev. mijn mobilhome) te bemannen genoeg.
Alle scenario's staan open. Waar we vertrekken. wanneer, waar we zondigen tegen de regel (enkel offroad) enz.
Daarom wil ik mits interesse van één of hopelijk meerdere personen dat het een case kan worden waar iedereen een input in heeft en samenwerkt.
Ik bedoel daarmee: sommigen vragen eerst naar een volledig uitgewerkt plan... Wel... als je googelt zul je zeker bij Nederlanders al vele zaken vinden. Maar ik ga niet persoonlijk een maand opzoekwerk doen alles op een presenteerblaadje naar de geïnteresseerden doorzenden om dan (waarschijnlijk ook terecht) opmerkingen te krijgen of mensen (allen) te zien afhaken.
Deze onderneming is voor alle duidelijkheid een puur persoonlijk initiatief en heeft mijn bijberoep niets mee te maken en moet voor iedereen een even grote kost, inzet en sportieve prestatie worden.
Ik vertrek morgen een weekje naar Zwitserland om te gaan snowbiken, en nadien kunnen we eventueel ergen centraal in Vlaanderen afspreken om bij te praten en... hopelijk een eerste steen te leggen voor de sportieve onderneming.
Met sportieve groeten,
Geert
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door whaleshark »

Veel plezier op je snowbike trip...
Ik ben vorig jaar naar een voorstelling in het cultureel centrum "Scharpoord" naar een lezing geweest van 2 vrienden die vanuit West-Vlaanderen(Lissewege, als ik me niet vergis.) de trip naar Compostella per "gewone" fiets gemaakt hebben.
Die mannen hebben een reis van hun leven gemaakt... mijn echtgenote en ik zeiden direct, "dat willen we ooit ook doen...".
Je initiatief lijkt me zeer leuk... max. off-road.

Oscar
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door long fellow »

whaleshark schreef:Veel plezier op je snowbike trip...
Ik ben vorig jaar naar een voorstelling in het cultureel centrum "Scharpoord" naar een lezing geweest van 2 vrienden die vanuit West-Vlaanderen(Lissewege, als ik me niet vergis.) de trip naar Compostella per "gewone" fiets gemaakt hebben.
Die mannen hebben een reis van hun leven gemaakt... mijn echtgenote en ik zeiden direct, "dat willen we ooit ook doen...".
Je initiatief lijkt me zeer leuk... max. off-road.

Oscar
Beste,
't Is juist daarom dat ik wik afwijken vh gewone principe. Ik ben echt mountainbiker in hart en ziel en kan enkel op de baan trainen ifv mountainbike uitdagingen.
Maar ik besef ook wel dat we zullen moeten compromissen sluiten. Maar als het aan mij ligt, liever dan een stuk met de auto als overbrugging voor terug een mooi stuk offroad, dan tijd te verliezen via asfalt.
Wat offroad betreft is het niet de bedoeling de meest uitdagen singletracks vd Pyrineeën uit te zoeken, dat kun je steeds op een wedstrijd of andere activiteiten, maar de beter begane en "kortste weg "naar het einddoel.
We zouden toch minimum aan een goeie 1000km offroad geraken.
We zien wel, maar eerst met mijn spikes lekker klimmen in de sneeuw.
Cleareye
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 nov 2010 11:21
Rijdt met: Scott

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door Cleareye »

Beste Long Fellow,

lijkt me een strak plan. Geniet van je sneeuwweek en daarna spreken we wel af. Ik kijk al wel eens rond op internet.

ciao,

Steven
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: partner(s) om via max off-road nr Sant. d Compostel. te

Bericht door Jemp »

Mooi plan. =D> Ik heb begin jaren 90 deze tocht gedaan met een Honda Camino (max 40 km/h!) en de reis is inderdaad fantastisch.
Ik heb ook reeds meerdere keren er aan gedacht dit per MTB te doen, maar zit er op korte termijn niet in.
Succes en hou misschien toch een blog bij!
Plaats reactie