Bikers omgeving Halle-Zoersel

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Plaats reactie
L33J00W
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 12 sep 2014 16:30
Rijdt met: Kjoep El-Tee-Dee Proow

Bikers omgeving Halle-Zoersel

Bericht door L33J00W »

Hey iedereen

Ben redelijk nieuw in het MTB-wereldje :) Rij sinds vorige winter regelmatig toertochtjes mee en ga geregeld met een kameraad de omgeving hier (Halle-Zoersel) verkennen, voor tochtjes rond de 30-40km...

Voorlopig al veel leuke weggetjes gevonden rond:
- anti-tankkanaal Schilde
- vengebied naast anti-tankkanaal
- drieboomkesberg
- speelbos Schilde

Zijn hier bikers van de omgeving die nog leuke weggetjes weten zijn in Zoersel bos (en eventueel eens samen willen gaan rijden?)? Liefst een beetje uitdagend en niet enkel grindpadjes :)

Ik sta met shiften dus kan soms door de week en soms in het weekend...

Groetjes

L33J00W
L33J00W
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 12 sep 2014 16:30
Rijdt met: Kjoep El-Tee-Dee Proow

Re: Bikers omgeving Halle-Zoersel

Bericht door L33J00W »

Ok, blijkbaar ben ik de enigste mtb'er uit de omgeving :)

Mag voor mijn part slotje op :)
code-242
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 04 okt 2014 18:40
Rijdt met: scott scale

Re: Bikers omgeving Halle-Zoersel

Bericht door code-242 »

:-D Klein schietveld in Brasschaat is wel leuk; zand, single trackx, modder en enkele hellingen rechts achter het vliegveld.
:-D een andere aanrader is het parcours in Herentals (3 routes) bewegwijzerd.
:-D omgeving Westmalle; achter de abdij en zo naar de Brechtse heide, zijn ook wel leuke weggetjes
:-D lilse bergen kent ook een paar trackx
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Re: Bikers omgeving Halle-Zoersel

Bericht door N I C K »

Ik ben van Ranst. Maar het enige dat ik hier in de buurt soms doe is naar het fort van Schilde rijden om wat te spelen, dat ken je veronderstel ik?
Ik sla dan van de zandhovensesteenweg links de hallebaan in en dan kan je direct links het bos in. Dat is wel een leuk padje. Dat gaat over in een veldweg en als je dan wat verder de baan oversteekt en rechts van het anti-tank kanaal blijft, kan je rond het fort van oelegem rijden. Eerst een bosje en nadien kan je rechts een verhoogde berm op. Nadien door wat golvende kuiltjes verder tot je terug op het grind pad uit komt.
Is heel kort maar mss ben je er iets mee, moest je het niet kennen.

Je kan mss ook eens naar de "Ranstse bergjes" rijden. Kan je door de bossen tot de zanhovensesteenweg rijden. Dan naar het centrum van Oelegem, rondpunt links en de brug over. Verder onder de E34 en dan eerste straatje naar rechts. Rij je voorbij een bareel en dan in het oog houden waar rechts de draad stuk is en je door kan. Je moet ook een klein grachtje over denk ik. Kan je dat bosje wat verkennen.

En nog iets klein. Je kan na de hallebaan de zandhovensteenweg oversteken. Dan kom je onder de brug uit. Daar zijn ook wat padjes gemaakt door enduro motors. Als je naar rechts gaat, de beton omhoog rijdt en rechts van de brug blijft, kan je wel wat techniek oefenen op de "padjes" tegen de berm. Afhankelijk hoe het erbij ligt kan het wel moeilijk zijn zonder 450cc onder uw gat :).
Plaats reactie