Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnuiven

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door TimDeBruyn »

BerggeitCasualFietser schreef: Haasdonkse bossen is idd (net) niet te doen, schrok ervan hoe weinig getingeld ik maar waas :D
Hangt er nog vol met linten, weet niet of dat de bedoeling is. Zou btw niet slecht zijn om keer daar ook bollen of pijltjes te hangen a la Schorre voor zo een lange singletrack te maken
Ik ben gisteren voor de eerste keer naar de haasdonkse bossen gereden (ben nog beginneling), en sta nu vol met schrammen van de doornen aan de takken :-)
Maar ik heb daar wel degelijk pijlen gevolgd die op de bomen geschilderd waren: ben vertrokken rechtover "Het bos" in de Vossekotstraat en dan gewoon een uurtje rondgereden van de ene pijl naar de andere, maar wel regelmatig dezelfde stukken gedaan. Zijn er daar in de buurt dan nog andere stukken of trajecten die je kan doen?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik vindt het persoonlijk en praktischer om vanuit Temse Velle te komen, je kan daar op bepaald moment rechts wegeltje in, en je komt dan uit aan de achterkant van bossen thv de Ford Garage, daar oversteken en dan heb je de achterkant van het Vossekot gedeelte, dat zich in twee delen opsplitst. Je kan daar aan de overkant ook nog spelen, en via de hier eerder vermelde wegel prive kan je ook nog een aantal stukken doen aan het voetbalveld. Er loopt nog een wegel ook door dit gedeelte aan de overkant heb je ook nog leuke singletrack tussen de boompjes en ook richting kazerne Haasdonk.
Al bij al kan je daar toch wel gemakkelijk 1 a 2 uur in doorbrengen zonder je te vervelen, je kan dan natuurlijk wel een aantal stukken terug tegenkomen, en je moet de schrammen er ook bijnemen lol. Evt het Fort van Haasdonk als extraatje...
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door TimDeBruyn »

Zoals ik zei: was eerste keer dat ik daar kwam. Had me tot hiertoe voornamelijk aan de bloso routes gehouden, was dus eerste keer dat ik op verkenning ging. Ik weet dan ook niet direct over welke wegen je het allemaal hebt zoals dat wegeltje rechts en die prive weg of het fort van haasdonk...
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door sam2300 »

Ja, het is er eindelijk van gekomen; donderdag vertrek ik naar Houffalize! =D>
Volgens de info die ik tegen kwam is vooral route 5 en 6 de moeite. Aangezien ik nu ook geen zin heb om 21km te wandelen stel ik mij wel de vraag hoe zwaar route 6 is. Vergelijkbaar qua techniek met de tracks in De Schorre? Daar heb ik geen problemen mee, maar nog technischer hoeft het voor mij niet te worden...

Ben eens benieuwd! (o)
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door TimDeBruyn »

Ik zaterdag voor eerste keer Malmedy :) Misschien minder spectaculair maar heb nog geen ervaring met ardennen dus kijk er ook naar uit ;)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

TimDeBruyn schreef:Ik zaterdag voor eerste keer Malmedy :) Misschien minder spectaculair maar heb nog geen ervaring met ardennen dus kijk er ook naar uit ;)
Amai direct hard stuff ;) is wel een van de zwaardere Ardennentochten die je kan hebben ;)
Succes alvast
TimDeBruyn
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 apr 2013 09:12

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door TimDeBruyn »

BerggeitCasualFietser schreef:
TimDeBruyn schreef:Ik zaterdag voor eerste keer Malmedy :) Misschien minder spectaculair maar heb nog geen ervaring met ardennen dus kijk er ook naar uit ;)
Amai direct hard stuff ;) is wel een van de zwaardere Ardennentochten die je kan hebben ;)
Succes alvast
Direct goed beginnen e ;) Ik heb nochtans alles in het topic over Malmedy gelezen en daar waren ze niet super positief over de routes daar, zouden nogal veel asfalt bevatten... Maar valt dus nogal mee precies? :) We zouden beginnen met de rode route en daarna zien of we er nog eentje bijdoen afhangende van hoe laat t is en hoe iedereen zicht voelt.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Volgende op het gesprek met Flippen in de tt topic van Waasmunster...

Gisteren eens gekuiste versie gedaan van bij mij thuis (Tielrode), dus zo snel mogelijk parcours op tussen Sint Niklaas en Waasmunster en een aantal saaiere stukken er uit, andere er weer bij die me wel leuk leken op t moment.ben uiteindelijk met verplaatsingen bij op 47 km uitgekomen.

Als t weer goed blijft zou ik volgende dinsdag nog eens durven aangezien dit laatste keer is als ik laat thuis mag komen ;) Kleinen is erna terug van zijn papa en dan moet er s avonds iemand thuis zijn als we allebei gaan sporten.

Of eventueel nog eens begin augustus als ik in conge ben, en t weer weer goed is, want ondanks dat t maar beetje regende hier en daar toch al leuke plasjes...

Zou graag een dezer weken eens speelavondje organiseren om in de driehoek temse sint niklaas waasmunster nog wat nieuwe stukjes uit te proberen zodat ik bij het opwarmen hier en daar nog wat extra offroad kan steken richting en terugkomen van waasmunster.
Ben vorige week begonnen met het omvormen van stukje dijk in Tielrode, maar denk dat we hier en daar nog wel leuke dingen kunnen creëren, iemand zin?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ej mannekes hier en daar tussen Linkeroever en Temse moet er dringend aan snoeibiking gedaan worden hoor, op Linkeroever zijn er hier en daar wat paadjes aan het dichtgroeien!

Een dezer weken kandidaat voor hier en daar wat nieuwe paadjes uit te proberen op tips uit te wisselen, aangezien ik met het meeste uit de regio wel bekend ben, maar niet alle superplaatjes weet zijn? Ik ben vooral bekend in Tielrode en Waasmunster, iemand die nog leuke stukjes weet in Temse zelf en eventueel Velle? Kwestie om leuke verbindingsstukken te hebben tussen mij thuis en Haasdonk of Steendorp en evt in Elversele rij ik op de gekende stukken, denk dat daar ook nog meer uit te halen is...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door TaurineR »

Het vlietbos in Zwijndrecht is heel geschikt om een beetje technische training te doen in het voorjaar.
Maar zodra het kortebroekenweer wordt groeit alles toe met netels en bramen.
Dan zoek ik maar wat anders op in de streek.
Plaats reactie