Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnuiven

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zou afhankelijk hoe laat ik gedaan heb met werken donderdag nog wel eens naar de Schorre durven rijden vanuit Tielrode, langs N16 en fietspad tussen Puurs en Boom zo naar daar over de baan, ginter een volledige toer doen, terugkomen en lokaal nog klein toerke doen...wacht nog even de berichten af van hoe het daar ligt in Boom
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door sam2300 »

Ik ben van Kruibeke, en leer ook graag wat bij! Tijdens het winterseizoen rij ik bij het Blue Boys Cycling Team met de mtb, in de zomer met de koersfiets. Maar ik train steevast met de mtb. Btw: ik zal morgen parcours update meegeven van de schorre.

Die steenbakkerij putten bij de roomakker waarvan sprake, waar is dat? Ik rijd daar meestal langs dat smal, steil wegje omhoog, kruis een straat en duik zo de roomakker binnen. Daarna dan naar beneden richting centrum.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Merci voor update alvast...

dat klimmetje waar je over spreekt, daar woon ik praktisch dus altijd pittig einde van een training. Gisteren in twee lussen gewerkt, eentje een aantal keer over t bergje net voor Elversele dorp, en een tweede bij mij dat tussen Roomacker en Waesmeer lag met de nodige klimmetjes. :D
45 km gedaan en t was pittig!
Ivm die steenputten, ik denk dat er bedoeld wordt net naast het kerkhof. Weliswaar is dit prive terrein (ik ben ook niet heiliger dan de paus maar geef dit zeker mee), vroeger zat dit stuk in de Wase Ardennenrit, maar vorig jaar geen toestemming gekregen doordat de eigenaar naar eigen zeggen vond dat er buiten die rit ook velen illegaal deze klim namen. Vroeger was het beneden niet afgesloten, maar tegenwoordig weer wel. je komt dan ergens boven thv het noordelijkste deel van de roomacker maar zoals gezegd in feite is dit prive. Daarnaast heb je daar nog een paar stukjes die leuk kunnen zijn maar die ook blijkbaar prive zijn :(

Weet er iemand wat er gaan gebeuren aan de gb te temse? Recht daarover aan de andere kant van de rotonde hebben ze de bomen uitgedaan, is misschien een opportuniteit om hier mtb gebied van te maken? Indien er genoeg bezoekjes komen van bikers hier kan er een track ontstaan? In het beste geval zelfs tot de andere kant van de vijver en dit uitkomt aan de achterkant van de politie?
Gebruikersavatar
michel v
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 05 dec 2011 21:55
Rijdt met: specialized stumpjumper

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door michel v »

da stuk over de gb is prive is van cordeel.ze zijn da gewoon aan het opkuisen.die villa aan het water is van den argitekt van cordeel.rond rijden zal nooit kunnen want de notaris zijn hof grensd ook aan da water.en het water zelf is ook van cordeel.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

michel v schreef:da stuk over de gb is prive is van cordeel.ze zijn da gewoon aan het opkuisen.die villa aan het water is van den argitekt van cordeel.rond rijden zal nooit kunnen want de notaris zijn hof grensd ook aan da water.en het water zelf is ook van cordeel.
tussen die ene villa is toch een paadje tot aan het water, steil ma soit, er staat toch nergens dat dit prive is of heb ik het verkeerd? t zit daar alleszins veel potentieel in da stuk lol

Vanavond een Schorreke doen denk ik
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BeeMeRke »

Hey,

ik woon te Sint-Niklaas maar ben maar pas terug meer beginnen fietsen dus niveau zal wel pak te laag liggen (begin al te zweten bij het woord marathon^^) Heb vorige week eerste toertocht in denk 2jaar ofzo gedaan. 45km te Buizingen, best pittig als come back :) Ik ga heel regelmatig met honden wandelen in de Roomacker btw

Groeten.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

BeeMeRke schreef:Hey,

ik woon te Sint-Niklaas maar ben maar pas terug meer beginnen fietsen dus niveau zal wel pak te laag liggen (begin al te zweten bij het woord marathon^^) Heb vorige week eerste toertocht in denk 2jaar ofzo gedaan. 45km te Buizingen, best pittig als come back :) Ik ga heel regelmatig met honden wandelen in de Roomacker btw

Groeten.
dan zullen we elkaar al wel tegen gekomen zijn ofwel met mijn honden, ofwel waar ik woon, ik woon tegen t domein hier :D hangt enkel af lang welke kant je naar het domein gaat ;)
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BeeMeRke »

Ingang over die grote villa. Naast de ingang een huisje waar steeds een BMW X5 staat (ik zelf parkeer me daar, een zwarte BMW 320d)

Groeten.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

BeeMeRke schreef:Ingang over die grote villa. Naast de ingang een huisje waar steeds een BMW X5 staat (ik zelf parkeer me daar, een zwarte BMW 320d)

Groeten.
Ah ja weet het al, ik woon aan de andere kant, in die Kerkstraat
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Iemand die evt volgende week eens op toer wil en wat nieuwe stukjes wil zoeken, evt op het randje af? Of iemand die naar de Schorre wil?

Gisteren nog eens een aantal stukjes Waasmunster gedaan en ik vond het heel goed liggen! Vertrokken langs t bikepark in Hamme zo over den dijk verder richting t parkje, Eendjesberg een aantal keer op in een eigen lus met daarbij ook de zandbak keer of drie, en zo langs de holle weg naar de bossen rond het balken brugje om zo terug naar huis te rijden. Enkel de vaste grote plas aan de voet van de viaduct thv Sint Niklaa West is nog niet op reis vertrokken :(
Plaats reactie