TERRIL WATERSCHEI

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Vandaag 27 mei van het jaar 2011 NC, heb ik zoals beloofd, een antwoord gekregen aan mijn vraag: Waarom mogen we niet meer op terril Waterschei fietsen?
Antwoord: EROSIE !!!!
Ik heb terug gemaild en op de site van HENEGOUWEN/terrils gewezen.
Er wordt daar en dit sinds jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op de terrils gefietst. De laatste mijn in de buurt van Mons, die van Hensies sloot eind jaren 70. De anderen, veel vroeger !!! Vanaf de jaren 50/60 ziin alle kleine kolenmijnen een na een dicht gegaan, de terrils zijn bossen geworden, anderen die nog de moeite waren om gezift te worden om nog "wat" kolen eruit te halen, zoals Limcoal in Winterslag gedaan heeft, zijn "verdwenen"...plat gegooid om wijken en industriezones van te maken.
Die er nog zijn, en als je daar ten westen van Charleroi even richting Frankrijk bekijkt, heet dit La chaine des terrils, er zijn er nog zovelen, ze staan er nog, zijn niet ten onder gegaan omdat er daar gefietst wordt.
Dus is de excuus EROSIE een dekmantel voor iets anders !!! HAAT...NIJD...VRIENDJES POLITIEK en dergelijk.
Zo zie ik het...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

Vos in de bossen schreef:Vandaag 27 mei van het jaar 2011 NC, heb ik zoals beloofd, een antwoord gekregen aan mijn vraag: Waarom mogen we niet meer op terril Waterschei fietsen?
Antwoord: EROSIE !!!!
Ik heb terug gemaild en op de site van HENEGOUWEN/terrils gewezen.
Er wordt daar en dit sinds jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op de terrils gefietst. De laatste mijn in de buurt van Mons, die van Hensies sloot eind jaren 70. De anderen, veel vroeger !!! Vanaf de jaren 50/60 ziin alle kleine kolenmijnen een na een dicht gegaan, de terrils zijn bossen geworden, anderen die nog de moeite waren om gezift te worden om nog "wat" kolen eruit te halen, zoals Limcoal in Winterslag gedaan heeft, zijn "verdwenen"...plat gegooid om wijken en industriezones van te maken.
Die er nog zijn, en als je daar ten westen van Charleroi even richting Frankrijk bekijkt, heet dit La chaine des terrils, er zijn er nog zovelen, ze staan er nog, zijn niet ten onder gegaan omdat er daar gefietst wordt.
Dus is de excuus EROSIE een dekmantel voor iets anders !!! HAAT...NIJD...VRIENDJES POLITIEK en dergelijk.
Zo zie ik het...
Rustig blijven Jack, denk aan uw hart ... :wink:

De terril van As is ook wel de moeite en daar mag je volgens mij wel gewoon op...
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

As = Waterschei
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

Kameel^ schreef:As = Waterschei
We zijn daar een week of 3 geleden nog op geweest. Langs de kant van de spoorweg in As. Daar staan toch nergens verbodsbordjes? Er waren ook een paar motorcrossers aan het "spelen". En de terril van Winterslag, waar sommige toertochten over rijden, mag je daar wel op?
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

op die van Winterslag hebben ze ne halve remork verbordsbordjes in de grond geslaan dus denk dat ge daar niet echt meer op moogt. Op die van As (Waterschei) heb ik inderdaad ook nog niet echt recente verbodsborden gezien nee.

Maar idd, erosie is een belachelijk excuus. Die vrezen dat die terril binnen 5 jaar weg geërodeerd is door wat fietsers ofwat? :')

"waar is die terril eigenlijk naartoe?"
"weggefietst"
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Kameel^ schreef:op die van Winterslag hebben ze ne halve remork verbordsbordjes in de grond geslaan dus denk dat ge daar niet echt meer op moogt. Op die van As (Waterschei) heb ik inderdaad ook nog niet echt recente verbodsborden gezien nee.

Maar idd, erosie is een belachelijk excuus. Die vrezen dat die terril binnen 5 jaar weg geërodeerd is door wat fietsers ofwat? :')

"waar is die terril eigenlijk naartoe?"
"weggefietst"
Dave, mij hart klopt nog, gelukkig :wink: :wink:
Wouter, aan de kant van de Nijverheidsstraat/Herengracht staan borden, eveneens aan de "achter" ingang aan KRC GENK (vroeger stonden daar blauwe borden met een witte fietser op) nu een groen bord en een groene fietser op en een dwars rooie streep erop ( :-$ ivm de andere geheime toegangen , ze lezen dit misschien ook...
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Dat we niet meer op den terril mogen mountainbiken vanwege de erosie die we zogezegd op de flanken van de terril veroorzaken wist ik al van de schepen van Sport van As. Er is niks aan te doen en de petitielijst op deze website geniet ook niet veel bijval dus we zullen ons erbij moeten neerleggen!
We rijden dan maar illegaal, niks aan te doen, ge komt toch geen kat laat staan een boswachter tegen die ons uit de al veel verboden voor mountainbike gebieden wegjaagt.

Hoe is het er nog mee Jacky?
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Redelijk, dank je wel. Volgende week dinsdag mag ik bij Witvrouw op controle en draden trekken. Ben ondertussen kiné aan ' t volgen bij Luc, allé, ' t is een ze die me aan het mobiliseren is, het gaat goed vooruit, deze nacht heb ik even op mijn linker zijde kunnen liggen, en ik kan bijna alles doen, kleren aantrekken, veters binden, afwassen :-? ... ik denk eind volgende week dat ik de straat op kan, niet in het bos en niet op de terril, da mag nie van de meneer :wink: .
En ja, je komt op den terril in de week amper volk tegen. Dus bol ik ook daar bij gelegenheid. Het zou zonde zijn om geen gebruik van kunnen maken, het is ten slotte maar een afval berg, een stort vol silicium en zware metalen...
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Jarvis schreef:Dat we niet meer op den terril mogen mountainbiken vanwege de erosie die we zogezegd op de flanken van de terril veroorzaken wist ik al van de schepen van Sport van As. Er is niks aan te doen en de petitielijst op deze website geniet ook niet veel bijval dus we zullen ons erbij moeten neerleggen!
We rijden dan maar illegaal, niks aan te doen, ge komt toch geen kat laat staan een boswachter tegen die ons uit de al veel verboden voor mountainbike gebieden wegjaagt.

Hoe is het er nog mee Jacky?
Vorigjaar,op ene woensdagavond stond er toch politie met een auto.Was dan wel juist nadat ze daar een schaap hadden gestolen of geslacht.Hadden géén aandacht voor ons.
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Bericht door dirtyd »

BASSMAN schreef:
Jarvis schreef:Dat we niet meer op den terril mogen mountainbiken vanwege de erosie die we zogezegd op de flanken van de terril veroorzaken wist ik al van de schepen van Sport van As. Er is niks aan te doen en de petitielijst op deze website geniet ook niet veel bijval dus we zullen ons erbij moeten neerleggen!
We rijden dan maar illegaal, niks aan te doen, ge komt toch geen kat laat staan een boswachter tegen die ons uit de al veel verboden voor mountainbike gebieden wegjaagt.

Hoe is het er nog mee Jacky?
Vorigjaar,op ene woensdagavond stond er toch politie met een auto.Was dan wel juist nadat ze daar een schaap hadden gestolen of geslacht.Hadden géén aandacht voor ons.
Ze zullen gedacht hebben "laat die arme schapen maar rijden" :wink:
Plaats reactie