GPS-gebruikers

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Dat is wel zeer interessant natuurlijk.
Is er hierover iets te vinden op internet trouwens ?
Kan je op dat (kleine) gps schermpje wel iets zien van die kaart ?

Persoonlijk heb ik geen gps, maar ik ben al een tijdje aan het uitkijken/watertanden, maar ik vind het verdikke zeer moeilijk om te weten wat je nodig hebt, er bestaan zoveel merken en modellen...

Groeten,

koen

Mailyske schreef:dag rude,

TOPOMap is de topografische kaart van België die ook effectief naar uw gps-ke kan overgezet worden (zoals cityselect). naast alle verharde wegen (die op cityselect terug te vinden zijn) heb je zo ook de wandelpadjes, onverharde wegen, hoogtelijnen, beekjes, bossen, ....

dit werkt ook onder Mapsource.

baaik ze.....
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ik prefereer waypoints boven tracks, maar dan moet de route wel goed opgebouwd zijn.
Ik lees de routes in als track, dan moet je niet aan de 50 waypoint limiet houden.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

pv schreef:Ben ik dan de enige die liever een route gebaseerd op waypoints volgt dan een track?
Bij een track moet ik bijna constant op mijn GPS zitten kijken, wat bij het biken niet evident is, terwijl ik met waypoints bijvoorbeeld kan zeggen: '500 meter deze weg volgen'.
Deze materie is totaal nieuw voor mij. Bestaan er dan routes op basis van "waypoints" ?

@Koen 31 : ik denk dat we misschien dezelfde mening delen, namelijk dat zo'n bijeenkomst niet alleen nuttig is voor GPS gebruikers, maar ook voor mensen die geïnteresseerd zijn in deze materie. Kwestie van te weten wat er allemaal op de markt is, welke mogelijkheden er zijn enz. enz.



Persoonlijk heb ik zelfs de indruk dat IntoXic een zeer grote inbreng kan hebben op gebied van dit onderwerp. Hij lijkt me veel ervaring te hebben ivm het gebruik van gps tijdens het biken. (Heb hem al een pm gestuurd ivm de eventuele aankoop/verkoop van een gps gezien ik vragen had ivm geheugenuitbreiding, capaciteit enz.)
Mailyske
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 13:19

Bericht door Mailyske »

Als er vragen zijn over GPS mag je ze me altijd stellen. Alles wat met GPS te maken heeft is nu éénmaal mijn grote hobby en ik mag wel zeggen dat ik heel goed op de hoogte ben.
Stuur ze eventueel door via pm.

@Koen31 : één enkel adres www.gpscenter.be

[/quote]
Mailyske
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 13:19

Bericht door Mailyske »

Als er vragen zijn over GPS mag je ze me altijd stellen. Alles wat met GPS te maken heeft is nu éénmaal mijn grote hobby en ik mag wel zeggen dat ik heel goed op de hoogte ben.
Stuur ze eventueel door via pm.

@Koen31 : één enkel adres www.gpscenter.be
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Die mense(en) van gpscenter.be, hebben die een winkel of zo ?

Ik zal eens een mailtje sturen.
Mailyske
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 13:19

Bericht door Mailyske »

@Koen31 : geen winkel maar ge kunt altijd eens mailen of bellen voor een demo. (doe pieter de groeten van KarLo, hé)
waar woon je ergens, anders kan ik ook wel een demooken geven, hoor. ikzelf woon in roosdaal, nabij ternat
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Ik ben van Aalst, maar ik zal eerst zelf eens op onderzoek gaan, en als er iets is wat ik niet snap, dan hoor je het wel...

Groeten,

KOen
Gebruikersavatar
Mister Proper
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 11:55
Rijdt met: Cube ltd-5

Bericht door Mister Proper »

iemand ervaring met nokia 7610 + gpsontvanger (gebruik die nu in auto icm route 66)
maar zag zopas

http://www.symbianware.com/product.php? ... 0&pl=n7610

heb alleen de indruk dat ik niks ben met kaarten die ik kan downloaden of vergis ik me.kan je die converteren ?
bestaat er nog soft voor symbianplatform ?

iemand ervaring mee....

alvast bedankt

kevin
Gebruikersavatar
Quickfit
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 09 okt 2004 23:56
Rijdt met: Trek 6000 (mtb), Trek 5500 (race)

Bericht door Quickfit »

kevin,

denk niet dat veel bikers op dit forum er ervaring mee hebben (meesten hebben outdoor mobiele GPS'jes).

Zou vraag eens stellen aan Pieter van www.gpscenter.be
Plaats reactie