Omgeving Antwerpen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Rolla schreef:....waar je oversteekt naar dat (privé(?)-weggetje dat via "De Reukes" naar de Langlaarsteenweg loopt.
Bedoel je hiermee dat weggetje tussen 2 maisvelden loopt?
Rolla
Mountainbiker
Berichten: 555
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:54
Rijdt met: 2019 Merida Big Nine 700
Contacteer:

Bericht door Rolla »

ka.dee schreef:
Rolla schreef:....waar je oversteekt naar dat (privé(?)-weggetje dat via "De Reukes" naar de Langlaarsteenweg loopt.
Bedoel je hiermee dat weggetje tussen 2 maisvelden loopt?
Inderdaad ja, Als je in de Pierstraat dat zandweggetje indraait, staat
er toch een nogal aftands bord met "Privaat". Daarom...
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Ik rijd dus altijd andersom, komende van de Langlaarsteenweg, na die maisstrook ga ik rechtsaf, rijd rond die boomplantage en ga dan rechts verder.
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Via deze wijk kan je dan door Boom park naar de Predikherenhoevestraat, die dwarsen en via het bos dat grenst aan de"Kleine Landeigendom"
Voor zover ik weet mag je in Boom park niet met de fiets, enkel het geasfalteerd stukje van de PTS tot aan het zwembad.

Ga morgen de toer eens andersom doen : Niel - Boom - Terhagen. Van Terhagen ga ik dan richting Rumst, De Hollebeekstraat omhoog en dan rechts een stukje ofroad. Dan een saai stuk :-? (maar toch hoofdzakelijk landelijk) naar Kontich en de zandbergen in (naast E19). De "bergen" terug uit langs de tennisclub daar tot aan het UZA. Autostrade onderdoor en direkt links. Daar zijn ook nog een pak singletrails die er echt spectaculair :-) bij liggen. Denk alles samen ongeveer 50 km :-k .

PS Rolla, wanneer spreken we eens af?
Rolla
Mountainbiker
Berichten: 555
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:54
Rijdt met: 2019 Merida Big Nine 700
Contacteer:

Bericht door Rolla »

Den traagste schreef:
Via deze wijk kan je dan door Boom park naar de Predikherenhoevestraat, die dwarsen en via het bos dat grenst aan de"Kleine Landeigendom"
Voor zover ik weet mag je in Boom park niet met de fiets, enkel het geasfalteerd stukje van de PTS tot aan het zwembad.

....

PS Rolla, wanneer spreken we eens af?
Hey, d'er staan inderdaad nogal wat verbodsborden zonder verdere specificatie aan verschillende in-& uitgangen van 't park, maar dan zou je er ook niet mogen wandelen. #-o Soit...

By the way, ik ben vorige week woensdagnamiddag in de Schorre ook aangesproken door iemand van de (water?-)fietsenverhuur: dat ge op die houten paden ook niet mag biken [-X . Nu ja, ik was er toen al overgereden en naast die trapkes omhoog om dan via de delta-vliegers-helling (wat een woord) terug naar beneden te rijden... Die moet mij niet gezien hebben :-D

Oktober wordt een drukke maand, maar als ik nog eens een stukske hier in de streek ga rijden zal ik hier tijdig een berichtje plaatsen !
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

In de Schorre zou zelfs een boswachter rondlopen. Tot hiertoe heb ik hem echter nog nooit gezien.
Dat houten vlonderpad (dat naar die trappen leidt) is idd verboden terrein voor fietsen.
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Ik ben Zondag met m'n schoonbroer het tochtje nog eens gaan rijden, als ik 20 % teruggevonden heb zal het veel zijn....
Bij deze m'n befaamde oriëntatievermogen maar weer eens bewezen :oops:
Maar m'n dag was geslaagd... na twee keer na 1/3 gestopt te zijn (voor de bocht naar links) alle moed verzameld en dan toch volledig naar beneden gereden op de beruchte afdaling na 't hoogste punt. 8)

Volgende keer probeer ik nog eens met plannetje en we spreken nog wel eens af om het ritje samen te bollen hé.
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

ka.dee schreef:In de Schorre zou zelfs een boswachter rondlopen. Tot hiertoe heb ik hem echter nog nooit gezien.
Dat houten vlonderpad (dat naar die trappen leidt) is idd verboden terrein voor fietsen.
Ik weet dat er vroeger een verbodsbordje stond bovenaan de trappen. Maar dit is allang weg. Hoe kunnen we dan weten dat het verboden terrein is voor fietsers?
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Ben vandaag met stafkaart op verkenning geweest om stukje aan te breien aan het tochtje. Heb nog redelijk veel ofroad gevonden in de buurt van Hazewinkel. In totaal maakt dat nen toer van 50 km. Heb het voor de geïnteresseerden uitgetekend. Weet alleen niet hoe ik het langs deze weg kan doorsturen.[/img]
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

vandaag toerke opnieuw gereden, zonder verkeerd rijden :lol: . Heb in de schorre gene boswachter gezien en ook nergens een plaatje dat fietsen verboden is. T'bolde allemaal zo goe en het parcours lag er zo fijn bij dat ik dat dan maar ne tweede keer gereden heb, een paar stukskes nog eens extra (trapkes op; trapkes af) zodat er in totaal net geen 100 km op de teller stond.

@den traagste: ge moogt dat planneke gewoon via pm doorsturen

Willy
Plaats reactie