ardennen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

94 per uur :eek: da is op eigen risico !!!

dan maar hopen dat er toevallig net geen kat oversteekt ! :roll:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

wel Crazy D die afdaling vanin Beffe ben ik ook al es afgereden naar het frituur toe he en ik had een snelheid van 69 behaald en dat was al behoorlijk denk ik en dan nog te denken dat er redelijk wel verkeer is op die berg he en als ge vanaf Beffe naar Bois D'Arlogne gaat en zo verder rijdt naar Marcourt dan heb je ook wel een mooie afdaling en nog slingerend naar beneden, ook es de moeite waard.

groeten Gizmo
:roll: :lol:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gizmo op 2002-03-22 20:24 ]</font>
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Inderdaad, die kant is ook de moeite waard !

:smile: :smile:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Zeg Crazy D. als je toch dikwijls naar de ardennen gaat heb je dan soms al de rode en/of de groene lus gereden en wat is je commentaar van deze en leg es uit waar die muur van Maboge juist begint.

Je mag alles gerust doormailen hoor.

Gizmo
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Ik bedoel die groene en rode lus in Hotton
was da ff vergeten
:lol: Gizmo :lol:
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Als je kiest, kies dan de 30 km groene lus, want de andere zijn vrij "soft" als training. De 30 km bieden je een mooie afwisseling rond Hotton. Ikzelf rij nooit volledige gepijlde routes omdat ik m'n eigen route telkens zo wat uitstippel, maar ik heb er al grote stukken van gereden en het is OK. Het is wel zo dat hoe meer je opschuift naar La Roche en Houffa, des te zwaarder je je training kan maken !

Laat maar iets weten als je het gereden hebt.

Have fun !

:smile:
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Yep, wie weet, wij beginnen zondagmorgen rond 10u onze training met de klim naar het kapelletje van St.Thibaut in Marcourt. Daar waar je links richting centrum Marcour kan, moet je rechts beginnen klimmen naast het cafeetje.

Daarna duiken we aan de overkant van de Ourthe het bos in en zakken zo af om als dessert naar Beffe te klimmen.

Allez, misschien tot dan !

:grin:
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

ik ben nog nooit effectief in de ardennen gaan rijden. ik weet eigenlijk niet zo goed welke locatie ik moet uitkiezen als 'vuurdoop'. ik zat al te denken aan de permanente routes van houffalize maar dit is waarschijnlijk te hoog gegrepen voor een allereerste ardennenafspraak? ik weet ook niet goed hoe het daar met de bewegwijzering gesteld is.
Koen

Bericht door Koen »

flyboy,
De routes in Houffalize zijn perfect gepijld, missen is niet mogelijk (toch niet vorige zomer). Je hoeft je niet te laten afschrikken. Als het de eerste keer is dat je in de ardennen rijdt, kan je best goed doseren en relatief klein rijden. In het slechtste geval kan je elke lus verlaten en langs de weg terug naar Houffalize rijden. Best is wel de kaart aan te schaffen in de office du tourisme op het marktplein van Houffalize. Veel succes ermee en laat maar weten wat het geweest is.
Gukke

Bericht door Gukke »

Ja dat is juist. Ik ben den 1 april (geen joke) voor mijn eerste keer naar buiten brabant geweest en direkt Houffa gekozen. Wij naar daar voor een dagje met een paar kameraden (6). Een paar hadden er al is geweest en een paar hadden hunne fiets ni bekeken de laatste maanden. Toch hebben we gekozen om de 2 rode tochten van op die kaart te combineren totaal 47km. En dat op eigen rustig tempo gereden (gemiddelde van 15,6km/h) 3h20' onderweg geweest met af en toe is een rust pauze-tje ingelast. WAS PRACHTIG. het weer was fantastisch en bijna zero wind. duurt geen 2 maand voor ik terug ga. Op ne mooie dag ne hele mooie vuurdoop maar doet het de eerste keer op het gemak. Ik had tot dan nog alleen maar de toertochten uit eigen streek gereden (tussen aarschot en overijse). De bewegwijzering is oké en de kaart zeker aanschaffen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gukke op 2002-04-08 13:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gukke op 2002-04-08 13:15 ]</font>
Plaats reactie