Nachtritten Oud-Heverlee Meerdaelwoud Heverleebos etc

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

patje2 schreef: Hoe veel km wordt er gereden ongeveer?
Ik zou voorstellen om te beginnen met 1u30-2u00? Geen idee hoeveel kilometers dat zal geven.

Het lijkt me best dit als een verkennende rit te zien, en indien gewenst kunnen we de volgende weken ambitieuzer zijn in afstand en tempo.
dirkskeuhhh
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 12:57
Rijdt met: customs

bloso -route

Bericht door dirkskeuhhh »

Wil de topic-starter z'n mogelijkse planning niet in de weg staan...
Dus enkel als visie;
Is het niet 'comfortabel' de Bloso-route aan te houden en af te malen?
Groen+blauw levert zo'n 35 km'ers op, en is tevens zowat een perfecte combinatie tussen hard, sompig, zanderig, gladderig, etc.
Omhoog en omlaag-verhouding zit ook wel goed...
Komt er op neer dat dit tourkre ook nog eens perfect in de opgegeven tijdsspanne passen zou, plus het comfort van de bewegwijzering die waarschijnlijk reeds iets of wat gekend is door de meesten en in 'onvoorziene' omstandigheden als enige, 'baken in de donker' zou wezen...
Een uitgelaten kudde mtb'ers enkel mondeling trachten dirigeren aan een vlotte pace, lijkt me niet zo evident, laat staan in het donker...(al hopen dat er niemand bij zit met een slechte 'links/rechts-koördinatie dan... :lol: )

(Ps.voor degene verzonken in getwijfel der overgangsfase of het nu reeds terug tijd is om te switchen naar noppenbandjes...
De 's zomers ohzo steenharde Leuvense bodem is reeds alweer zo nat en glad als een lekker xxxx xxxxx :lol: )
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: bloso -route

Bericht door patje2 »

dirkskeuhhh schreef:Wil de topic-starter z'n mogelijkse planning niet in de weg staan...
Dus enkel als visie;
Is het niet 'comfortabel' de Bloso-route aan te houden en af te malen?
Groen+blauw levert zo'n 35 km'ers op, en is tevens zowat een perfecte combinatie tussen hard, sompig, zanderig, gladderig, etc.
Omhoog en omlaag-verhouding zit ook wel goed...
Komt er op neer dat dit tourkre ook nog eens perfect in de opgegeven tijdsspanne passen zou, plus het comfort van de bewegwijzering die waarschijnlijk reeds iets of wat gekend is door de meesten en in 'onvoorziene' omstandigheden als enige, 'baken in de donker' zou wezen...
Een uitgelaten kudde mtb'ers enkel mondeling trachten dirigeren aan een vlotte pace, lijkt me niet zo evident, laat staan in het donker...(al hopen dat er niemand bij zit met een slechte 'links/rechts-koördinatie dan... :lol: )

(Ps.voor degene verzonken in getwijfel der overgangsfase of het nu reeds terug tijd is om te switchen naar noppenbandjes...
De 's zomers ohzo steenharde Leuvense bodem is reeds alweer zo nat en glad als een lekker xxxx xxxxx :lol: )
Dat zou ik nu net niet doen de vaste route narijden heb reeds meerdere keren zo in groep avondritten gereden en deze samen houden is nu net veel makkelijker als er niets van pijlen is en ook veel makelijker dan overdag de eerste 3a4km is het wat aftasten en dan kan vlug een tempo gevonden worden die door idereen kan aangehouden worden.
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

ok, een executive beslissing door de OP dringt zich op :-)

ik ken dat hier goed genoeg om 1,5u te leiden a l'improviste, en we gaan de wilde honden aan de leiband houden :wink:

achteraf boven de pint mag er commentaar komen op de route, maar diegene die daarmee begint gidst de volgende week! Maar ik sta zeker open voor de Bloso routes. De veldwegen van Bierbeek zullen ook wel knap zijn 's nachts!

ik ben niet in conditie en ik ken nog niemand van de deelnemers persoonlijk, dus 't wordt een sociale rit, geen koers!

Meer excuses volgen na de rit :-)
JTTT
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 13 sep 2012 16:27
Rijdt met: Bulls Copperhead Plus 29er

Bericht door JTTT »

Wel interesse om volgende week mee te rijden (als ik mijn besteld licht binnen heb....)
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

de afwezigen hadden ongelijk! Hier en daar wat nattigheid, maar al bij al vlot bollen.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Bericht door WS »

Hm, zal ook eens deftig licht moeten aanschaffen, ziet er de moeite uit om mee te doen. Kom van Bierbeek, de andere kant van 't bos.

Nattigheid zal idd meegevallen zijn, ik dacht na de regen van vorige week ook dat het baggeren zou worden, maar de zondag lag het bos er toch redelijk droog bij.
Vertrouwen op de bloso zou ik ook zeker niet doen, in den donker mis je toch de pijlen dus dan kun je evengoed de toffere wegjes opzoeken.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Het was best leuk om hier eens in het donker rond te bollen enkele nijdige hellingen vrij veel singletracks enkele toffe afdalingen
Onze gits Mint Sause kende meer dan goed zijn weg in dit grote bos ik kom zeker nog eens mee rijden het zal alleen niet elke week lukken
Gebruikersavatar
Mistersvekke
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 03 feb 2010 11:29
Rijdt met: Kona Hei Hei Supreme/ Kona Kahuna/ Scott Addict 10
Contacteer:

Bericht door Mistersvekke »

Yoo, wordt der deze woensdag ook gereden?
Ik heb ne vroege dus kan ik 's avonds wel een toerke mee rijden.
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

Mistersvekke schreef:Yoo, wordt der deze woensdag ook gereden?
Ik heb ne vroege dus kan ik 's avonds wel een toerke mee rijden.
Ik wil wel, maar op 't gemakske, ik zit met een koppige knieblessure. Dus als een bompa-tempo je niet stoort: 19u30 Spaans dak? Als er nog andere geinteresseerden zijn, kunnen jullie natuurlijk sneller rijden.
Plaats reactie