TERRIL WATERSCHEI

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB), een agentschap van de Vlaamse overheid!

Even ter extra info, heb dit van een website gehaald en denk dat hier geen bijhorende commentaar meer nodig is, "Leve de Vlaamse overheid" :evil: !
Gebruikersavatar
alfa75
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: do 30 aug 2007 21:52
Rijdt met: F-S-H

Bericht door alfa75 »

zelfde verhaal als winterslag met al die verbodsborden, maar mij heeft tot op heden nog niemand tegengehouden op beide terrils dus.....blijf ik gaan.
en trouwens die crossers dan? die kom ik toch regelmatig tegen
Gebruikersavatar
ValleyCruiser
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 21 sep 2010 15:04
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door ValleyCruiser »

Gisterenavond nog een toerke gemaakt en de terril in Waterschei nog eens bestegen. Via de route langs het spoor (achterkant TC AS) geen enkel bord tegengekomen op deze weg naar de terril, wel motorcrossers en wandelaars op de site.

Het zou erg jammer zijn mochten ze ons dit plezierke ook nog afnemen.:evil:

Vindt het anders wel een leuke heuvel om je klimspieren en technieken te oefenen.
:-D
Gebruikersavatar
slijkplaat
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: za 26 mar 2011 18:41
Rijdt met: niner en fuji
Contacteer:

Bericht door slijkplaat »

vandaag langs geweest , geen borden gezien in waterschei .
voor niks helemaal naar daar gereden , verdomme :(
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Waar kan je deze borden tegenkomen ?
Terrein Tilcas boys, 3 borden, in de eerste bocht voor dit terrein, aankomend van de Maaseikerbaan, 1 bord.
Kant KRC Genk, helling naar terril, 1 bord.
Via het spoor en richel (waar de kolenwasserij was, inderdaad, geen bord als je naar de schapen stal rijd (klein helling na het spoor).
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Misschien een stomme vraag: is MTBiken een zacht recreatie ???
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

denk niet dat ze u er voor gaan arresteren om met uw bike op en af die berg te rijden. Mechelse hei wordt toch ook vollebak gebiked. Niet stresse, gewoon rijden!
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Officieel is het volgende gebeurd, weet het omdat ik aan de bron gemaild heb en een antwoord van een Jurist gekregen:
2 jaar geleden heeft de eigenaar, NV MIJNEN , de terril aan ANB verkocht, met de vermelding dat de toegankelijkheid van de terril tot de omliggende gemeente behoord, As, Opglabbeek ook ?Genk...en een onderzoek instellen voor de mogelijkheden van het toepassen van "zachte recreaties"...ik weet nog dat ik het volgende gelezen heeft: mogelijkheid voor een permanente MTB parcours op het terril. Nu, dat parcours is veranderd in een veto, een verbod op MTB. Het laatste woord is nog niet uitgesproken, naar het schijnt.
Gebruikersavatar
alfa75
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: do 30 aug 2007 21:52
Rijdt met: F-S-H

Bericht door alfa75 »

F*$k heel die zever :evil: .. zolang het toegankelijk blijft en niet zoals in eisden, blijf ik er op rijden!
hoop nog lang.... :lol:

http://www.hbvl.be/limburg/genk/windmol ... rslag.aspx
Gebruikersavatar
ValleyCruiser
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 21 sep 2010 15:04
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door ValleyCruiser »

MTB is volgens mij zachte recreatie. Net als wandelaars laten we toch wel erg weinig sporen na in de natuur nietwaar
:wink:

Het zou niet slim zijn om deze zachte recreatie te verbieden. Zeker die mooie molshoop, zonde. Het voorbeeld in Landgraaf NL is toonaangevend. Dit zouden 'ze' ook moeten doen in hier in Limburg. :bounce: :bounce:

De motorsporten krijgen van stad Genk ook alle mogelijkheden en steun voor hun sport op het gebied van Horensbergdam.

Waarom kunnen de MTB'ers geen leuke route krijgen met een stuk van de terril?
Goed, zoals je reeds zei is het laatste woord hierover nog niet gezegd.
Misschien eens polsen bij de schepen van Sport in Genk? 8)
Plaats reactie