Af en toe rijden terril Waterschei

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

We gaan eens op ene avond afspreken, dan wil ik het met mijn eigen ogen zien!
Ik laat wel iets weten, wanneer het wat langer licht blijft!
Ik hoop dat we het over dezelfde helling hebben want ik ken toch redelijk wat straffe mannen en niemand van die mannen durft zelfs aan deze helling durft te beginnen, laat staan boven rijden.
Het spreken dus over de helling aan de kant van Tilkas Boys, zoeen 40% stijging als het niet meer en ongeveer 60 meter lang, lijkt mij straf maar niets is onmogelijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

dat is idd die helling
afgelopen zaterdag lag ze er iets moelijker bij als de week ervoor omdat er crossers bezig waren geweest. Het lag er op sommige plekken niet echt vast bij waardoor het achterwiel wel eens durfde weg te slippen.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

dat is idd die helling
afgelopen zaterdag lag ze er iets moelijker bij als de week ervoor omdat er crossers bezig waren geweest. Het lag er op sommige plekken niet echt vast bij waardoor het achterwiel wel eens durfde weg te slippen.
Zijt ge al terug aan het krabbelen of wat :-D !
Ik blijf erbij, dit is volgens mij een onmogelijke helling, welfs wanneer ge naar beneden rijd moet ik ge serieus oppassen of ge glijd weg.
Ik doe de schuinse variant van deze helling regelmatig en die is al op het randje, maar we zullen wel zien zeker.
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

saiko is wel geen pannekoek

dus ergens geloof ik 'm wel :-D tzou alleszins wel een straffe stoot zijn, ik heb zelfs nog nooit geprobeerd er langs die kant op te rijden. Doet me er trouwens aan denken dat ik de terril dit jaar nog geen enkele keer ben opgereden, dringend eens verandering inbrengen :-D
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Ik krabbel nooit terug :lol:
vorige week naar boven gereden met genoeg getuigen
Edlisjas kwam trouwens ook boven met zijn 29 op die helling
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Die is zeker wel te doen. Kristof is die al omhoog ge"traktord" opt gemakske. Als ik wat op de tanden bijt wil ik em ook wel es proberen. Denk dat die "straffe" mannen van een ander kaliber zijn.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Kristof zal deze wel aankunnen, die rijd bijna overal boven!
Maar ik wil het toch nog wel allemaal eens zien, zal er wel eens van komen.
Misschien dat deze helling toch makkelijker te doen is dat hij eruit ziet maar we zullen wel zien binnen een maandje of zo.
Zal eens een topic starten om af te spreken!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

denk dat dit topic daarvoor dient :)

ik ben een route aan het uitvissen om zoveel mogelijk terrils aan elkaar te lussen met zo weinig mogelijk asfalt

waterschei, C-min, zijn er nog in buurt (gratis)
heeft er mss iemand al zo'n route ?
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

tussen c-mine en waterschei kunt ge bijna 100% offroad via een route die voor een groot deel parallel met het treinspoor loopt maar ik weet de precieze route eigenlijk ook niet vanbuiten. En de terril van zwartberg is compleet afgesloten volgens mij.
Welke terril wilt ge dan nog doen? heusden-zolder? beringen? zou wel ferm zijn als ge zo een sjieke lus kunt ineen boxen
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Terril Zwartberg is inderdaad verboden gebied wegens onstabiliteit van de berg (gevaar voor verschuiving). Ik kan ALLE hellingen op, te voet wel te verstaan :-D ....reden: ik heb medelijden met mijn bike !!! :lol:
Plaats reactie