Forumoverzicht De markt Te Koop: Onderdelen Verkocht: Quarq XX1 powermeter (175mm)

Verkocht: Quarq XX1 powermeter (175mm)

Verkoop hier je overige onderdelen

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Maebe Mountainbiker

Item: Quarq XX1 powermeter (175mm)
Plaats: Gavere
Staat: gebruikt
Reden van verkoop: Nieuwe fiets met dub cranckstel dus ook nieuwe powermeter
Prijs: 400
Wijze van verzenden: ophalen of verzenden
Extra Info:
Hierbij bied ik men Quarq XX1 powermeter aan inclusief 32T tandwiel. Powermeter heeft wat schade van steenslag maar werkt perfect.
Zeer accurate powermeter die beide trapvermogens meet (L en R).
Past in een GXP bottom bracket en er is een Boost tandwiel gemonteerd.

Afbeeldingen:
https://www.2dehands.be/plaats/m1612230 ... ousPage=lr
Laatst bijgewerkt door Maebe op zo 18 okt 2020 21:25, in totaal 2 keer bewerkt.

Bericht di 13 okt 2020 21:56
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC

Is dat boost of non boost?
Ik zie precies gxp? Klopt dit?

Bericht wo 14 okt 2020 11:50
Maebe Mountainbiker

Hallo,

Het is inderdaad voor een GXP bottom bracket.
En er zit een boost tandwiel op. Ik zal dit in de eerste post ook aanvullen.

Mvg,
Thomas

Bericht wo 14 okt 2020 21:17
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Het is voor een kameraad van mij die een powermeter zoekt maar hij heeft non boost nodig. Als ik juist ben zit het boost/non boost in de powermeter zelf en is het tandwiel hetzelfde.

Bericht wo 14 okt 2020 21:36
Maebe Mountainbiker

Kevin82 schreef:
Het is voor een kameraad van mij die een powermeter zoekt maar hij heeft non boost nodig. Als ik juist ben zit het boost/non boost in de powermeter zelf en is het tandwiel hetzelfde.

Hallo, neen, het is omgekeerd. Het is het tandwiel dat boost is, de powermeter is boost compatibel maar hier kan je ook een non-boost tandwiel op monteren.

Mvg,
Thomas

Bericht do 15 okt 2020 17:49
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik denk toch dat het andersom is...
Als je een direct mount tandwiel hebt dan zorg je voor de offset maar door jouw powermeter kan het tandwiel toch de offset niet wijzigen? Je kan alleen een recht tandwiel monteren op jouw powermeter?

Welk tandwiel zou hij dan volgens jou moeten steken om deze om te bouwen naar een non boost? Heb je eventueel een link naar een dergelijk tandwiel?

Het kan zijn dat ik mis ben maar als ik zie hoe het tandwiel gemonteerd zit op de powermeter dan zie ik niet in welk tandwiel de kettinglijn terug zou kunnen aanpassen.

Bericht vr 16 okt 2020 09:16
Maebe Mountainbiker

Dag Kevin,

Nu ik het wat beter uitzoek lijkt het er idd op dat het idd aan de powermeter zelf ligt. Op de spider zelf staat “boost compatibel”, op het tandwiel staat niets van “boost” vermeld. Ik dacht dat er van dat soort kettingbladen bestonden die 3mm offset naar binnen liepen maar ik vind ze ook niet direct online terug.

Mvg,
Thomas

Bericht vr 16 okt 2020 09:25
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Maebe schreef:
Ik dacht dat er van dat soort kettingbladen bestonden die 3mm offset naar binnen liepen maar ik vind ze ook niet direct online terug.

Is enkel zo bij de direct mount kettingbladen, dat zit de offset in het kettingblad. Bij de tandbladen met aparte spider zit de offset in de spider, in dit geval van de powermeter.

Bericht vr 16 okt 2020 22:41
Maebe Mountainbiker

madskatingcow schreef:
Maebe schreef:
Ik dacht dat er van dat soort kettingbladen bestonden die 3mm offset naar binnen liepen maar ik vind ze ook niet direct online terug.

Is enkel zo bij de direct mount kettingbladen, dat zit de offset in het kettingblad. Bij de tandbladen met aparte spider zit de offset in de spider, in dit geval van de powermeter.

Ahzo, bedankt voor de info!

Bericht vr 16 okt 2020 23:04
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ja dan is mijn vermoeden wel juist...
Jammer dat hij deze dan niet kan aankopen gezien hij non boost nodig heeft...

Volgende

Keer terug naar Te Koop: Onderdelen