Blankenberge Beachrace 2012

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

eerste, en waarschijnlijk laatste deelname. De organisatie vond ik niet zo best. De bepijling of signalisatie was quasi onbestaande, dus voor de race heb ik het parcours niet volledig gevonden. Heen en terug op een strook van 2m #-o . Ik weet niet of er bikers tegen elkaar gereden zijn, maar als he niet gebeurd is zal het gewoon stom geluk zijn. Naar en in de startboxen: een eeuwigheid . Een opwarming doen is gewoon energie verkwisten. Moto's die overal rondvliegen voor ik weet niet wat te doen? Als't deftig uitgepijld is heb je dat niet van doen.
Het parcours: helemaal mijn ding niet. De duinenpassage is eigenlijk nauwelijks die naam waardig. De strook langs de openbare weg? De speaker zei , dit is geen koers, maar mountainbike - hij heeft duidelijk het parcours niet gereden. Natuurlijk 't is een Strandrace, maar bv Bredene heeft een veel hoger fungehalte.
Los , of dankzij , wie zal het zeggen, dit alles waren de benen vandaag ronduit slecht, en kwam ik nooit in mijn ritme, en heb ik zoals hierboven duidelijk , mij niet geamuseerd. IN de 3e ronde, en in ca 100ste positie, heb ik de remmen dicht getrokken en ben ik mij gaan douchen terwijl er warm water was.
1 pluspunt: ik heb geen koud gehad.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

kop op :-)
jammer van die sneeuwbui net voor de start, want het parcours was nu een aanslag op het materiaal
bij thuiskomst stond mn ketting stijf en precies gebetonneerd :-)

zoals ik voorspelde race time 15mins sneller dan vorig jaar
banekoers :lol:
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

uncle sam schreef:kop op :-)
jammer van die sneeuwbui net voor de start, want het parcours was nu een aanslag op het materiaal
bij thuiskomst stond mn ketting stijf en precies gebetonneerd :-)

zoals ik voorspelde race time 15mins sneller dan vorig jaar
banekoers :lol:
jup, alhoewel: Commeyne en Massaer de dijk zien opvlammen na die losse zandstrook (je weet wel, waar je de trap op moest), toch wel redelijk indrukwekkend om zo gedubbeld te worden #-o ... Een gewone "banecoureur" zie ik het nog niet doen vrees ik...
Gebruikersavatar
Moto2
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 00:35
Rijdt met: VIPER TR 29" 2

Bericht door Moto2 »

Emperor of the Mud schreef:
uncle sam schreef:kop op :-)
jammer van die sneeuwbui net voor de start, want het parcours was nu een aanslag op het materiaal
bij thuiskomst stond mn ketting stijf en precies gebetonneerd :-)

zoals ik voorspelde race time 15mins sneller dan vorig jaar
banekoers :lol:
jup, alhoewel: Commeyne en Massaer de dijk zien opvlammen na die losse zandstrook (je weet wel, waar je de trap op moest), toch wel redelijk indrukwekkend om zo gedubbeld te worden #-o ... Een gewone "banecoureur" zie ik het nog niet doen vrees ik...
Niet gezien, ik werd niet gedubbeld =D> :^o
Gebruikersavatar
young wtc olympiatje
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: za 23 jan 2010 22:11
Rijdt met: ridley noah rs; granville sonic di2; Ridley crosswind,....

Bericht door young wtc olympiatje »

Heb me geamuseerd ondanks het amper berijdbaar was met slicks en ik heel erg moest opletten! :-? en dan nog na 1 en een halve ronde vanachter leegloper waardoor ik er helemaal de brui moest aan geven!

De valpartij van 2min. na de start deed mij wel effetjes schrikken, zag daar zo'n heel peloton tegen dek lvliegen en dan keek ik naar links, zag een crossmoto liggen :cry: , waarna ik nog 1x naar links keek en een biker onder de moto zag liggen...... de fun was dan wel redelijk vermindert als ik hem hoorde roepen van de pijn......

Kdenk dat het men eerste en laatste strandrace was omdat ik op dit moment van het jaar niet getraind sta! Wel een dikke chapeau voor de biker met 1 been! RESPECT =D>
Gebruikersavatar
celiazed
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 apr 2007 21:03

Bericht door celiazed »

lees hier " Een opwarming doen is gewoon energie verkwisten."??

wa zever is dat, misschien als je geen energie hebt om te beginnen of uit te rijden :)

en banekoers was het zeker al niet, duidelijk nog nooit een banekoers gereden, dan halen ze je in aan 50...

stroken langs zee naar dijk/duinen waren gewoon los zand, op de pier moest je ook al niet zot doen, hetzelfde aan die haven buizen...

is dit dan bane koerse?
spillie2006
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 15 dec 2007 16:25
Rijdt met: pro winner 29

Bericht door spillie2006 »

Bedankt aan de man met de zwarte trui die mij heeft doen valle terwijl ik aan de leiding reed in de korte afstand.Ik reed in een groepke met 6renners en in dat groepke waren we met 2renners voor de korte afstand.Een renner met zwarte trui maakte mij uit omdat ik niet genoeg aan de leiding reed en ik legde hem meteen uit dat ik de korte afstand reed en dat ik met de andere renner de 1ste plaats aan het betwiste was voor de 25km .Blijkbaar was het niet naar zijn zin en kreeg ik een duw waardoor ik overkop viel.Door dit voorval ben ik maar 4de geeindigt.Ik hoop dat de man met de zwarte trui hem nu fier voelt .Het was fun de wedstrijd maar blijkbaar zijn er renners die niet weten dat er 2wedstrijden bezig waren he en dan doen ze nog agressief ook.Aan iedereen die de wedstrijd reed respect in die koude enzo
spillie2006
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 15 dec 2007 16:25
Rijdt met: pro winner 29

Bericht door spillie2006 »

Iedereen schrijft hier dat het een super snelle editie was.Awel da was dan zeker toch niet in de 25km race.Verlede jaar heb ik de 25km gewonne in minder dan 1h en nu hebben ze langer gereden dan 1h.Dit jaar vond ik het parcour lastiger dan vorig jaar en dan nog een reactie op de persoon die zegt dat de organisatie slecht was .Dit was min of meer al een echte strandrace .Bredene is totaal geen echte starndrace en hier in Belgie hebben we geen echte pure strandraces maar dit vind ge alleen maar in Nederland
Gebruikersavatar
celiazed
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 apr 2007 21:03

Bericht door celiazed »

aan de heer "spillie2006", kwestie van de situatie eens juist te schetsen.

ik rij van het verste punt bij zeebrugge langs de weg, tot het volgende groepje dicht tegen wind, waar jij vertikt om eens over te nemen na vraag hiertoe. jij vertikte dit. wat mij geen probleem was.

maar het moment dat we de duinen moeten in rijden (net na aansluiting met volgend groepje) snij je me mooi de pas af, en moet ik zelfs in de remmen gaan. waarop ik idd effe geroepen heb dat het heel proper was.

het moment dat ik je in de duinen netjes in haal, vind jij het nodig om klappen uit te delen?? verlies je je evenwicht? en beland je in de decor? =D>

sorry hoor, maar vond het maar al te grappig. misschien volgende keer handen toch beter op het sturen houden!

ik ben mooi 27ste geeindigd.
spillie2006
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 15 dec 2007 16:25
Rijdt met: pro winner 29

Bericht door spillie2006 »

Ale toch raar dat alle andere renners iets anders zegge van de groep he.ik ben daar eerlijk in en ik kon niet overnemen van u maar toen we terug samen kwamen wou ik in het wiel zitte van mijn tegenstander in de korte afstand WAT TOCH MIJN RECHT IS ZEKER.ik ben eerlijk en ik kon niet overnemen van u maar ge hebt aan mij en die andere manne die ik allemaal goed ken getoond dat ge een groot kampioen zijt.proficiat me uwe 27ste.ik was u voorbij gereden. Toen gij mij terug voorbij wou en omdat ge mij in de kant duwde gaf ik een duw wat heel normaal is he als ge iemand de kan induwd.Sowieso ik maak geen spel me iemand van de lange afstand omdat ik met die wedstrijd niets temaken maar gij blijkbaar wel.Kheb nog aan de sporthal gewacht op u om dit voorval te bespreke maar de andere renners zegde dat ge rap weg waard.proficiat nogmaals me u 27ste plaats
Plaats reactie