Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Bericht door Scale »

79ste algemeen en 22ste master geworden. Tevreden over mijn vrije zondag :lol:
noenkel
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 15 jan 2005 15:17

Bericht door noenkel »

Wat mij het meest gestoord heeft gisteren zijn de vele Jeeps die nodeloos in alle richtingen en zelfs met gasten voortdurend over het strand raasden; had zeker niets te maken met veiligheidsvoorziening!

Maar nog erger was het gedrag van die DWAZE motorrijders die er in slaagden om in colonne de bikers te ginderen om toch maar door de duinen te kunnen scheuren met hun stinkende machines ;terwijl de eerste al was aangekomen en ze zich van de wedstrijd niets meer aantrokken.
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

No offence, maar ik heb die moto's en jeeps ook niks nuttig zien doen...
hoekske
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 13:48
Rijdt met: scott

Bericht door hoekske »

Daar aan de pier in zeebrugge was dus onze voorzitter (zie Lander2009). Een serieus triestige balans: 1 gebroekn nekwervel, 3 gebroeken ruggewervels en nog enkele "kleine" breuken. Hij is vandaag geopereerd en gaat een lange, zware revalidatie tegemoet. En in dit specifiek geval trok de organisatie op NIETS. te verwittigen,... Geen info, geen begeleiding, ... , gewoon niets. Zelf voor de fiets konden ze niet eens zorgen. Een dikke schande.
stoffel-olmen
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 22 nov 2007 12:14
Rijdt met: Cube LTD COMP 2008

Bericht door stoffel-olmen »

Ik wil Hoekske hier toch ook even bijstaan. Onze voorzitter aan de lijn gehad en zie dat er iemand van de organisatie bij hem had gezeten waaraan hij gevraagd had zijn vrouw te laten verwittigen via de omroepwagen. Als je dan als vrouw en kinderen pas 2u en half later te horen krijgt dat uwe man (vader) in het ziekenhuis ligt dan stel ik mij daar toch ook vragen bij.

Dat er ongelukken gebeuren daar kan de organisatie niets aan doen maar als er iemand met de ambulance moet afgevoerd worden dan is de familie verwittigen toch het minste he.
pro winner
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 24 mar 2009 13:21
Rijdt met: pro winner

Bericht door pro winner »

En in dit specifiek geval trok de organisatie op NIETS

Er zijn 4 ongevallen gebeurt in 15 minuten tijd! Zou dat er kunnen mee te maken hebben?
voodooke
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 okt 2009 23:18
Rijdt met: Voodoo 29er

Bericht door voodooke »

Zeer triest, weer zo'n zwaar ongeval.

Vorig jaar was er net voor de finish ook een zware crash. Gelukkig fietst deze kerel alweer over het strand. Ik hoop dat jullie voorzitter ook zo goed mag revalideren. Sterkte!!!
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

stoffel-olmen schreef:Ik wil Hoekske hier toch ook even bijstaan. Onze voorzitter aan de lijn gehad en zie dat er iemand van de organisatie bij hem had gezeten waaraan hij gevraagd had zijn vrouw te laten verwittigen via de omroepwagen. Als je dan als vrouw en kinderen pas 2u en half later te horen krijgt dat uwe man (vader) in het ziekenhuis ligt dan stel ik mij daar toch ook vragen bij.

Dat er ongelukken gebeuren daar kan de organisatie niets aan doen maar als er iemand met de ambulance moet afgevoerd worden dan is de familie verwittigen toch het minste he.
Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is en hoop op een goed herstel voor die man.
Maar ga tussen al dat volk maar eens zoeken achter iemands vrouw, als je ze niet kent.En het geluid van die geluidswagen is ook niet het van het.
Ik weet niet of hij een gsm nummer bij had, dan kon men daar op bellen.
Maar achteraf is het makkelijk praten. Er zal misschien ook wat paniek bij geweest zijn.Het voornaamste was op die moment die man in het hospitaal krijgen.Hopelijk krijgt dit een happy end.
Gebruikersavatar
Bone-Biker
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 22 dec 2008 11:04
Rijdt met: BeOne, Niner, Fatboy ;-)

Bericht door Bone-Biker »

Ongevallen kunnen voorvallen (en vooreerst een spoedig herstel aan de "slachtoffers"), maar als ik zie hoe ook onder de mindere 'strandrace'goden (diegenen die +/- strijden voor een eindranking vanaf de 100ste plaats) bijna wordt gevochten voor elk plaatsje "winst", dat is er soms meer dan over.

Voorbeeld is ook de start, waar sommige zelf dat beetje sportiviteit en respect van de boxopdeling niet kunnen opbrengen en alle (veiligheids)regels aan hun laars lappen.

Ben overtuigd dat 'veiligheid' zeker hoog aangeschreven staat bij de organisatie, maar het zijn in het bijzonder de deelnemers die ook hun steentje hiertoe moeten bijdragen.

// deze opinie staat los van de individuele accidenten van gisteren want die heb ik zelf niet zien gebeuren -maar ik ben zelf een paar keer van de sokken gereden door 'charels' die nog net voor een hindernis met hoge snelheid "invoegen" //
Gebruikersavatar
Jerre77
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 22:01
Rijdt met: Pro Winner -std

Bericht door Jerre77 »

hoekske schreef:Daar aan de pier in zeebrugge was dus onze voorzitter (zie Lander2009). Een serieus triestige balans: 1 gebroekn nekwervel, 3 gebroeken ruggewervels en nog enkele "kleine" breuken. Hij is vandaag geopereerd en gaat een lange, zware revalidatie tegemoet. En in dit specifiek geval trok de organisatie op NIETS. te verwittigen,... Geen info, geen begeleiding, ... , gewoon niets. Zelf voor de fiets konden ze niet eens zorgen. Een dikke schande.
En is er iemand gestopt van de club om de voorzitter te helpen? Of was de wedstrijd belangrijker?

(let wel, niet persoonlijk bedoeld naar bovenstaande post he. Ik heb het ongeval niet gezien maar het gebeurt al te vaak dat iedereen, vrolijk doorfietst ipv te helpen).
Plaats reactie