Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Bericht door Scale »

Fientje schreef: Als dat al te zwaar is, dan zou je beter mee ne koersvelo rijden, of nog beter, ga voetballen ;-)
RESPECT [-o<
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

1.
veel sterkte aan de gevallen/gekwetste rijders
die kerel net voorbij pier op één van de eerste golfbrekers man man man da was ni gewoon

2.
over de grote ronde ga ik niets vertellen ik reed de kleine en daarvan weet ik perfect dat ik hem juist reed.
daar is toch niks moeilijk aan? 1x naar zeebrugge en dan 2x tot aan trap op en in totaal 3x over Pier.
naar mij heeft niemand geroepen ( officials of zo) maar als ze dat zouden doen zou ik foert zeggen ik weet mijn parcour en dat rij ik en dat ze me nadien maar is aanpakken we zullen dan wel zien wie het bij het rechte eind heeft. Natuurlijk leef ik mee met de mensen die voor hun klassement gaan en hier door toedoen van andere gefaald zijn. Das jammer #-o !

3.
ik zou toch graag hebben dat de kleine ronde ook behouden blijft. dat op zich zorgt ook al voor deelnemers die anders niet zouden meerijden

4.
over de afspuitstand wist ik het volgende: de brandweer zou foutief koppelstuk hebben geleverd en er zou gebeld zijn maar de brandweer van blankenberge is blijkbaar niet zo snel als elders :lol: ik had geluk moets maar 20min ( schat ik) wachten. En ja toen ik terug reed zag ik inderdaad slimme gasten die hun bike wasten aan de slang die van een waterpomp van een bouwwerf kwam die ze daar aan het droogleggen waren. =D> =D>

5.
bij de startronde gebeurde er iets vreemd... :-k het peloton splitste in 2 en ni met een paar meter maar echt de uiterste ... #-o de ene tegen de zee aan en de andere tegen het los zand aan..
ik reed natuurlijk naar da los zand toe omdat ik gewoon volgde en toen dacht ik dat die het fout begrepen hadden en koos om terug aan te sluiten bij de groep die de zeelijn koos maar ja dan moest ik wel alleen door wat muller zand :evil: en verloor ik een pak plaatsen. Later bleek dat die gewoon een ander pas kozen en ook de "boei" konden ronden in zeebrugge. Een tacktische zet of gewoon geluk??
6.
en als laatste zou ik nog is iets heel scherp willen zeggen :lol:
de persoon die in mijn box ( de éérste na de profs) het lumineuze idee had om onder de koord te glippen en aan te sluiten vooraan, en daar door een domino effect veroorzaakt, awel das een valse starter en die mogen ze diskwalificeren van mijn part maar ja da zagen de "officials" niet hé #-o en ik zag zijn nr ni maar dan nog ik kan daar toch niks aan doen. De madam die onze koord moest laten zakken was ook goed..."elaba da mag ni ! terug ! ... :lol:

ALGEMEEN BESLUIT:
-de eerste editie was nog de beste =D>
-dat op en af gedoe in de jachthaven was erg tricky [-o<
-de aankomst zone was naar veiligheid toe iets wat ze wouden verbeteren maar ik voelde mij daar ni zo goed bij misschien toch is verder denken voor iets anders, feit dat je andere renners niet hindert vond ik goed =D>
-als de moto mee over de Pier gaat dan zou ik die doorgang iets breder maken als dat nog kan..ikwou sportief zijn en ging Re rijden bij opgaan omdat moto afkwam maar die haalde mij maar ni in maar wel veel gassen / lawaai maken zo van " ik wil door".. :evil:
Laatst gewijzigd door zaskar72 op ma 08 feb 2010 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

uitslagen:
http://www.chronorace.be/web2/Classemen ... 1105649666

er is op de korte afstand een apart klassement opgemaakt voor diegene die een "foutief" parcours reden of wat?? #-o en die van de labnge afstand reden dan allemaal juist of zo ?? #-o man man man

ik weet zelfs ni hoeveel deelnemers er waren in de korte afstand? 70 of 141?
Gebruikersavatar
turbomugge
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 14:58
Rijdt met: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Bericht door turbomugge »

71 verkeerd van de 140!!!da zegt genoeg denk ik...mij zien ze daar nie meer...
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Alé,kheb de juste toer gereden en was 224e scratch en 139e elite. Vo mijn 1e strandrace vind ek da kunnen 8)
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

Bourillo schreef:
Tot slot: iemand vraagt zich af waarom het zo lang duurt vooraleer de resultaten op Chronorace staan. Het is nog niet zo gek lang geleden dat we wat betreft de resultaten pas op dinsdag of woensdag een Excel-file konden downloaden om te zien hoeveelste we geworden waren.
Chronorace is al een hele stap vooruit, al begrijp ik wel niet dat ze hier geen online -live te volgen tijdens de wedstrijd- toepassing van maken. Is zeker mogelijk.
Tuurlijk kunnen we resultaten live geven, mits enkele voorwaarden.

Maar soms komt het wel eens voor dat een parcours slecht/verkeerd aangegeven is en je zoals gisteren,officieel 50% van de deelnemers moet diskwalificeren(KORTE afstand)... De resultaten stonden gisteren ietsje later op het net omdat het niet voor iedereen duidelijk was welke nu de correcte uitslag was.

Bourillo schreef: Het is nog niet zo gek lang geleden dat we wat betreft de resultaten pas op dinsdag of woensdag een Excel-file konden downloaden om te zien hoeveelste we geworden waren.
Kvermoed dat je daar half september bedoelde... voor ons het toppunt van 2009...
1 persoon is meer dan 2 dagen bezig geweest met het beantwoorden van 'boze' mailtjes en het trachten opmaken van een enigszins correcte uitslag.
Kvermoed dat je zelf gemerkt had dat "niet iedereen" de juiste weg gekozen had( of wist trouwens iemand welke die was)...
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

haha 6de na de eerste ronde en 43ste na de 2de ronde :lol: kbegin er al mee te lachen, aangezien er mij niemand meer ingehaald heeft de 2de ronde haha
Gebruikersavatar
poollover
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 13 jul 2008 19:07
Rijdt met: cube ltd team en een strangevelo

Bericht door poollover »

@ Fientje
Proficiat voor de prachtige uitleg =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

Ik ben ook verkeerd gestuurd door een seingever, misschien dat ze volgend jaar voor de korte afstand een papier bij de inschrijving steken.
Waarop een routebeschrijving staat.Ik werd net voor de pier van Blankenberge komende naar de finish gestuurd, ik twijfelde nog en heb het gevraagd maar ik moest en zou naar de finish.
Nu al bij al heb ik me goed geamuseerd, het parcours was zwaar maar daarom is het mtb. :-D
Alleen een paar punten van kritiek die iedereen kent, en die ze zelf ook wel zullen weten.Ze zullen het tegen volgend jaar wel oplossen.
Daarom bedankt aan de organisatie voor een mooie zondag.
Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

De korte afstand wordt altijd zo ingewikkeld gemaakt (voor mensen die het parcours van voordien niet hebben verkend toch). Zou het niet makkelijker zijn om (zoals in knokke) de korte afstand gewoon dezelfde ronde te laten doen als de lange afstand (maar dan 2 ronden tov 4 ronden of 1 ronde tov 2 ronden). In Bredene moest er ook nog een plaatselijk rondje gereden worden op de dijk, maar dit was dan op een groot plakaat duidelijk gemaakt aan de start.
Misschien kan er heel wat verwarring worden uitgesloten op die manier. Het is maar een idee...
Plaats reactie