Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
?
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2009 15:16
Rijdt met: scott

Bericht door ? »

Zeer triestig ongeval en spijtig voor Dirk :(
Peltercrossers hopen dat hij snel terug op de fiets zit en wensen hem bij deze een spoedig herstel toe!
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Ik denk dat ik die persoon zien liggen heb (was dit na de 2de golfbreker ofzo?) en ben toen toch voorzichtiger gaan rijden over de golfbrekers. Spoedig herstel aan de mensen die een ongeval hebben gehad!
hoekske
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 13:48
Rijdt met: scott

Bericht door hoekske »

Van onze club is er niemand gestopt aangezien er niemand van onze club aanwezig was op de strandrace. Maar als ik verneem van zijn vrouw dat ze tot drie keer toe bij het rode kruis geweest is en verschillende keren info gaan vragen is bij de organisatie, zal het wel niet zo moeilijk geweest zijn om haar te vinden.
Ik zal het misschien een beetje anders stellen. Ik richt mij nu op de menselijke zaak. Wie kan zich voorstellen dat wanneer je iets organiseert en er gebeuren zware ongelukken (kan altijd, ook bij ons), niemand van de organisatie iets laat horen om te zien wat de gevolgen zijn? Zegt dit niet voldoende?
pro winner
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 24 mar 2009 13:21
Rijdt met: pro winner

Bericht door pro winner »

Tussen alle ellende door toch eventjes een fotootje posten van de kampioen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerre77
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 22:01
Rijdt met: Pro Winner -std

Bericht door Jerre77 »

pro winner schreef:Tussen alle ellende door toch eventjes een fotootje posten van de kampioen.


Afbeelding
Knap, en met een pro winner 29" :-D

Wat voor banden zijn dat? Tubes met bepaald profiel?
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

reactie

Bericht door kristofmx »

bij mij hetzelfde geval, reed ongeveer ronde de 16de plek in de korte afstand.
ik voelde me echt nog ok, en wist eigelijk wel dat ik nog een klein rondje moest, maar omdat de seingever in de jeep met luidspreker zelfs mijn nummer erbij zij; "aankomst nummer 1101", ben ik maar binnen gereden. ik dacht dat ze weer een zoveelste aanpassing hadden doorgevoerd in het parcours.
eens op de aankomst bleek natuurlijk bibi tevroeg binnegereden. enfin, echt wel jammer maar voor de rest, niets aan te merken zeker niet over de variatie in het parcours.
Ik zou ook niet graag de korte afstand verloren zien gaan. vind het een leuk item, en zouden anders ruim 1/3 van de deelnemers verliezen.

ik kan niets anders zeggen naar de organisatie toe, denk 2 maal na voor volgende editie.
zeker met het maken van extra lussen.

waarom niet simpel weg 2 ronden voor ene afstand, 3 ronden voor andere afstand. ofzoiets.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

Uiteraard wensen wij van Mountainbike.be de slachtoffers het allerbeste toe. Hoewel ik enkel bij de redactie zit wil ik wel een aantal zaken duidelijk maken. Zoals hoger gemeld is iemand verwittigen met radiowagen en zonder gsm nummer onbegonnen werk. Toch weet ik dat op geen enkele strandrace zoveel geld wordt gespendeerd voor veiligheid, en dat er een nauwe samenwerking en coördinatie is tussen organisatie, politie en hulpdiensten die een omvangrijk veiligheidsplan samenstelden.

Hoewel de voorbije twee jaar deze strandrace als beste organisatie genoemd werd zijn er dit jaar duidelijk een aantal zaken fout gelopen. Op de kleine ronde hebben een stevig deel van de deelnemers dus door onduidelijke of verkeerde info niet het volledige traject gereden, terwijl de twee vorige edities wat dit betreft alles feilloos verliep. De organisatie zal hieruit lessen trekken om naar de toekomst één en ander te vermijden en verbeteren.
Het ligt inderdaad voor de hand de kleine toer ook volledige ronden te laten afleggen.

Ik doe in ieder geval mijn pet af voor Geert Bernaert en de zijnen die door hun tijdloze onvermoeibare inzet deze strandrace mogelijk maken!
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

reactie

Bericht door kristofmx »

ja idd,

geert heeft er enorm veel tijd en energie in gestoken, dit was ook te merken aan de geoganiseerde verkenningen, de talloze mails met info,...

dus, toch chapeau voor de hele organisatie, en waarschijnlijk door een spijtig toeval de verkeerde aanduidingen gegeven.

hopelijk op een betere en feiloze editie voor 2011
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

farmer/cowboy schreef:
Hoewel de voorbije twee jaar deze strandrace als beste organisatie genoemd werd zijn er dit jaar duidelijk een aantal zaken fout gelopen. Op de kleine ronde hebben een stevig deel van de deelnemers dus door onduidelijke of verkeerde info niet het volledige traject gereden, terwijl de twee vorige edities wat dit betreft alles feilloos verliep. De organisatie zal hieruit lessen trekken om naar de toekomst één en ander te vermijden en verbeteren.
Het ligt inderdaad voor de hand de kleine toer ook volledige ronden te laten afleggen.

Ik doe in ieder geval mijn pet af voor Geert Bernaert en de zijnen die door hun tijdloze onvermoeibare inzet deze strandrace mogelijk maken!

+1
hoekske
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 13:48
Rijdt met: scott

Bericht door hoekske »

Ik zal alles maar een beetje nuanceren. Geert is vandaag bij onze voorzitter langs geweest en dat heeft onze voorzitter veel deugd gedaan. Dus dingen die gebeurt zijn, kunnen niet meer verandert worden. UIt fouten kan men leren en dit zal volgend jaar dan ook allemaal wel beter verlopen.
Plaats reactie