Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel

Moderators: Reflex, Test team

long fellow
Junior redactielid
Locatie: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Contacteer:

Nog 36 uren teb gaan en ...

Bericht door long fellow »

Beste deelnemers,

Hierbij ons dagelijks weerbericht.
De ganse ochtend geregend. Na de middag opgeklaard en prachtig fietsweer. De regen verzekerde de goeie kwaliteit van het zand.
Het parcours is reeds volledig uitgezet, enkel de zandberg (=werf) aan de haven, zal enkel morgen een paar uur toegankelijk zijn om te trainen. Dan gaan de hekkens terug op slot tot zondagochtend. Geeeeeen wind gezien, wel veel gelaten.
Het weerbericht voor zondag blijft stabiel, doch iets kouder danvoorzien 5°C
Tot morgen voor verdere nieuwsjes.

1° | 5°

8%zo 07/02

2° | 5°
rocco
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door rocco »

kan iemand nog herrinneren is het veel door het water rijden?
pro winner
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door pro winner »

Vooral in zeebrugge ligt er nogal wat water. Geen diepe plassen, maar wel redelijk groot.
coast rider
Mountainbiker

Bericht door coast rider »

Lange afstand = 48 km Start naar Zeebrugge 3 VOLLEDIGE RONDEN + nieuwe Finishstrook.

dus 3 volledige ronden wil zeggen dat ge vanaf het staketsel komt naar de finish toe. Dat is bij de parcoursverkenning toch anders verteld.
pro winner
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door pro winner »

@ coast rider:
Dat heb je verkeerd begrepen hoor! We vertrekken richting zeebrugge. Na een halve ronde passeren we een eerste keer onder de Pier. Vanaf dan is het nog 3 volledige ronden. In totaal rijden we dus 3 1/2 ronden. Wanneer je voor de 4 de keer onder de pier rijdt (in de richting van het staketsel!!!!) dan moet je links naar de aankomstzone rijden.
MX jorgy
Mountainbiker

Bericht door MX jorgy »

Alles staat gereed voor morgen, mijn 1e beachrace #-o
coast rider
Mountainbiker

Bericht door coast rider »

@ MX jorgy:

Ik zie dat je vriendin haar bikini al aan heeft voor morgen op het strand! :roll:

Succes met je 1e race!!!

@ pro winner:
Bedankt, ik vermoedde al dat het 3 1/2 ronde moest zijn. Staat niet echt duidelijk in de instructie.
turbomugge
Mountainbiker
Locatie: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Bericht door turbomugge »

dit is de 2e keer da ik meedoe in blankenberge en nu zien ze me daar nooit meer aan de start!!!
zeer mooi parcours maar de orgaisatie trekt op gene zak...
weer mee vooraan in de korte koers(+-5e plaats) tot ik de 2e maal onder de pier door rij en door een KOERSCOMMISARIS gewenkt word dat ik zijn richting uitmoet naar de finish toe,aan de finish gekomen moet je dan horen dat je een lus naar de jachthaven te weing gereden hebt...plezant is anders!!!vorig jaar waren de mannen in de jeeps ook al nie slim genoeg om het circuit te kennen en de mensen wa weg te wijzen waardoor ik 2 min verlies,vandaag dit...
ik betaal ook mijn startgeld en als je dan wa vooraan kan meedoen slaat dit echt hard tegen...
en ik denk niet dat ik de enige ben die vandaag misnoegd is...
zulke mannen moeten in hun zetel naar de koers kijken!en niet op een wedstrijd gaan staan om de mensen hun dag en wedstrijd te verkl#ten!!!
dan hoor je dat de organisatie opgemerkt heeft dat de man dit deed met meerdere renners en hem erover aangepakt hebben...maar intussen is een mogelijk goede uitslag wel den bos in he... :evil:
robin
Mountainbiker

Bericht door robin »

net terug van Blankenberge,

amaai wat een wedstrijd was dat, ik mee in de start met een bendje,maar als we bijna aan het keerpunt zijn in zeebrugge komen we in die zachte zandstroken, ( die er voor veel van ons teveel aan waren !! en voor mijn part er uit latende volgende keer ,keerpunt rechtstreeks plaatsen waar we van het strand moesten,zou beter zijn naar mijn mening )

voor de rest heb ik niet veel te klagen,alleen het feit dat ik 3x overkop ben gegaan door andere hun stuurkunsten, en verder veel sterretjes heb gezien !!!
Foxy
Mountainbiker

Bericht door Foxy »

KUTORGANISATIE

Ik had een super klassement na 1 rondevd korte afstand. De tweede ronde ga ik in en rijd door tot Zeebrugge (me van geen kwaad bewust). Vlammen me er daar ineens 2 lingiers voorbij met jawel een rood nummer (ik dacht wtf is dat nu). Aan de pier terug zeggen ze me dat ik naar de aankomst moet met slechts 21km op de teller. Het klopt niet en uiteindelijk (na 2 minuten treuzelen) toch doorgereden naar de jachthaven terug en dan terug aan de pier naar de aankomst gegaan. Ik heb dus 2 grote ronden gereden ipv de reguliere 1 en 2kortjes dacht ik (ben t nog altijd niet zeker). Ik weet niet waar het aangeduid stond, maar ik hoorde ENOOOORM veel mensen klagen daaromtrent. Gevolg: klassement naar de kloten en niet gekwalificeerd. Ik ben na 4u aangekomen te zijn nog steeds aan het stomen (echt waar!).
Zelfs een toertocht van de boerinnenbond is beter aangeduid.
Als je zo goed aan het rijden bent en dan opeens na de aankomst moet vernemen dat je niet gekwalificeerd bent dan begin je echt rot te vloeken!

Nog minpunten: 1 onnozel kraantje voor 400 man ofzo om de fiets af te kuisen= bikewash. FUCK OFF! Nooit gezien: medebikers die een of andere buis van een werf loskoppelden om hun fiets te kuisen.

Iemand die meewas om te supporteren voor me had zelfs aan een motorrijder met de rode vlag gevraagd wie vooraan reed en zelfs die was aan het uitkijken omdat hij het zelf niet meer wist.

De start: ik heb er van kunnen profiteren, maar ik denk dat mensen die op de eerste startbox stonden er groen van werden toen ze iedereen opeens naar voor zagen stormen en hun plaats innemen. Wat voor een heksenketel was me dat? Die touwen moesten naar beneden gelaten worden tot het startschot dacht ik ....

Nog een positieve noot om af te sluiten (want ik kan nog uren doorgaan):
bedankt aan de politie-agenten om ons overal veilig door te loodsen.

@turbomugge: ik heb blijkbaar samen met jou ook staan discussiëren aan de tafel waar we onze chip moesten inleveren (want daar sprak een persoon over dezelfde situatie :wink: )
Laatst gewijzigd door Foxy op zo 07 feb 2010 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie