Blankenbergse Strand- en Duinenrace - 1 februari 2009

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Hallo,

Een eerste reactie op enkele opmerkingen.

Plan komt er volgend zeker
Chips: Chronorace vertelde me dat je de tape er zeer moeilijk afkrijgt, probleem waarschijnlijk te wijten aan de koude.
Niet afgehaalde prijzen, gelieve contact op te nemen met bernaert.geert@skynet.be, die zal dit wel in orde brengen.
The Coastracers
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:23
Rijdt met: Corratec Revolution carbon + S-Works 26 Inch

Bericht door The Coastracers »

Heel jammer voor Johnny Calleeuw.
Vermoedelijk heeft hij een schedelbreuk.
Ik wens hem alleszins een spoedig herstel toe.
Sommige mensen beseffen niet welke gevolgen dit heeft om zomaar zonder opletten het parcour te kruisen.
Mijn vrouw heeft gisteren nog op enkele jonge kinderen moeten roepen om geen plastieken doosjes op het parcour te gooien. De moeder ervan vond dit niet zo erg ....

Voor diegenen die hun chip verloren zijn tijdens de race. Ik heb dit eveneens voorhad in De Panne. Gevallen over een biker voor mij en zo is de chip losgeraakt. Pas gezien na een volgende ronde. Beste is om een extra tape over de chip te doen.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Heel jammer voor Johnny Calleeuw.
Vermoedelijk heeft hij een schedelbreuk.
Ik wens hem alleszins een spoedig herstel toe.
Dat is minder, een spoedig hertsel toegewenst! De MUG en Ambulance werd onder politiebegeleiding op gang getrokken. Een teken dat het ernstig was, om stil van te worden...

Ook net daarvoor was er in de spurt voor een top-10 plaats een ongeluk gebeurd. Een WBV-commissaris werd enstig aangereden en een renner werd in de dranghekken gecatapulteerd :bounce:

De aankomststrook moet minstens 1.5-2m breeder zijn, het was gevaarlijk om hier te spurten. De snelheid lag ook bijzonder hoog op dat punt omdat ze net uit de duinen kwamen afgedaald. Net voor de aankomst moesten er nog eens mensen splitsen die nog een ronde voor de boeg hadden. Volgend jaar misschien eerst nog een loopstrook voorzien waar het verschil kan gemaakt worden. MTB en sprinten gaat niet samen...Ask Roel Paulissen 8)

Voorts een mooie en goede organisatie met dito Parcours! =D>
Gebruikersavatar
canyon
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 17:02
Rijdt met: Scott

Bericht door canyon »

zijn er al ergens fotos te vinden ?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Gebruikersavatar
the nighthawk
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 mei 2005 18:23
Rijdt met: scott scale /scott strandbike
Contacteer:

johnny calleeuw

Bericht door the nighthawk »

johnny calleeuw
wordt in een coma gehouden
Gebruikersavatar
pat2
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:15
Rijdt met: specialized s-works, pro-winner beachbike

Bericht door pat2 »

Simp schreef:Blankenberge toch een van de lastigste parcours van allemaal. Zeebrugge lag dit jaar weer lastig. Alles leek mij in orde, jammer van de nogal koude douches. Er waren naart schijnt nog ergens anders douches, maar ik was te lui om nog tot daar te gaan en ik wou op tijd thuis zijn voor het WK veldrijden. In de eerste of tweede? ronde iemand zwaar zien vallen aan het keerpunt van Zeebrugge tegen zo'n dranghekken, maar het Rode Kruis stond er dichtbij. Juist bij de finish stonden ze daar teken te doen dat ge wat stiller moest rijden, blijkbaar zonder echt een reden, want ik zag er niks mis. Dan heb ik daar toch maar wat ingehouden voor de zekerheid en kwam er mij nog ene voorbij. Voor de rest niks dan lof voor de organisatie. Goed evenwicht tussen fietsen en lopen (misschien ook wel door het zand dat soms bevroren was) en overal seingevers of rode kruismensen verspreid over het parcours.
Dienen tegen da dranghek in Zeebrugge da was ik.Met mijne stomme kop tegen zo een dranghekken geknald dat een beetje uit de lijn stond.Het rode kruis was idd direct ter plaatse en hebben me naar de tent aan de aankomst gebracht .De hulpverlening was hier werkelijk perfect en zeer professioneel =D> Vandaag bij dr geen breuken vastgesteld enkel de rx afwachten.Veel slechter is het gesteld met johny calleeuw en wens hem hierbij een spoedig herstel.Voor de rest niks dan lof voor de organisatie en ongelukken zijn nu eenmaal moeilijk te vermijden
grtn pat2
Gebruikersavatar
simple plan freak
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 20:46
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 2 2013

Bericht door simple plan freak »

ben 67 e geworden op de 26 km.
niet slecht voor mijn eerste beachrace.
organisatie was top en ook leuk met die moto's en jeeps.
die reden in het water en je kreeg water over u door de wind :evil:
voor de rest alles ok.
tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Bericht door Scale »

The Coastracers schreef: Beste is om een extra tape over de chip te doen.
Dit zal idd gebeuren de volgende keer. De enkelbandjes zijn volgens mij toch een stuk veiliger....


** Sterkte toegewenst aan Johnny **
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

gulleke schreef:@zaskar72 : als je 56 ste bent dan ben je 10de master (derdelaatste kolom)

MASTER???????? zal't gaan ja !!!! :lol:
Plaats reactie