soort banden

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: soort banden

Bericht door DonFre »

En als morgen Himpens een strandrace wint met rocket ron moeten ze dat allemaal hebben :-D
Fishing Foggy
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 okt 2015 14:27
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert, Pro Winner Deluxe XT beachbike

Re: soort banden

Bericht door Fishing Foggy »

Voor het eerst van start dit jaar met The Raven's 2.2 tubeless (wel veel geklooi om het achterwiel goed te krijgen, Ultegravelg, lijkt erop dat het nu eindelijk goed is...). Tot nog toe altijd met de Tattoo Light gereden en was daar ook zeer tevreden van.

Binnenkort testrit op het strand van Knokke om eens te kijken welke bandendruk aangewezen is (verwacht ergens 1.1-1.2).
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: soort banden

Bericht door SD2E »

Fishing Foggy schreef:Voor het eerst van start dit jaar met The Raven's 2.2 tubeless (wel veel geklooi om het achterwiel goed te krijgen, Ultegravelg, lijkt erop dat het nu eindelijk goed is...). Tot nog toe altijd met de Tattoo Light gereden en was daar ook zeer tevreden van.

Binnenkort testrit op het strand van Knokke om eens te kijken welke bandendruk aangewezen is (verwacht ergens 1.1-1.2).
Zeer dure band en heel slappe zijwanden, bij lage druk "val" je als het ware in de bocht. Vind het geen leuke band om mee te rijden maar voor de rest gaat het nog
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: soort banden

Bericht door J.E. »

SD2E schreef:
Fishing Foggy schreef:Voor het eerst van start dit jaar met The Raven's 2.2 tubeless (wel veel geklooi om het achterwiel goed te krijgen, Ultegravelg, lijkt erop dat het nu eindelijk goed is...). Tot nog toe altijd met de Tattoo Light gereden en was daar ook zeer tevreden van.

Binnenkort testrit op het strand van Knokke om eens te kijken welke bandendruk aangewezen is (verwacht ergens 1.1-1.2).
Zeer dure band en heel slappe zijwanden, bij lage druk "val" je als het ware in de bocht. Vind het geen leuke band om mee te rijden maar voor de rest gaat het nog
Welke band vind jij dan beter voor de zandraces?

En heeft er al iemand met de zandband van Schwalbe gereden? (nieuwe 2015 type)
imb
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 nov 2011 22:14
Rijdt met: cube ltd sl + pro winner

Re: soort banden

Bericht door imb »

Ik ga toch nog een beetje wachten om hem te kopen 45 :oops: euro/st om dan vast te stellen dat ie niet beter loopt dan mijn tattoos van 21 euro per stuk
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: soort banden

Bericht door SD2E »

Heb die schwalbe big one al, maar nog niet mee op het strand gereden. Op de weg loopt hij in ieder geval super!
Continental Speedking is ook goed en die heeft nog kleine zijnoppen. Versleten race king ook goed.
Geax tattoo vond ik zelf nogal lomp.
Gebruikersavatar
Vincent199
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 jan 2010 00:52
Rijdt met: Rocky Mountain Vertex 950 RSL

Re: soort banden

Bericht door Vincent199 »

Ik heb vandaag met de Big Ones op strand gereden (zowel voor als achter). Vergeleken met de Notubes Raven vind ik ze veel lichter bollen. Ik moet wel nog even wat zoeken naar de ideale bandendruk, nu heb ik op 1,5 bar gereden. Op die 30 km strand ben ik er toch al content mee.
Fishing Foggy
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 okt 2015 14:27
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert, Pro Winner Deluxe XT beachbike

Re: soort banden

Bericht door Fishing Foggy »

Heb inderdaad al gemerkt dat bij lagere druk met de No Tubes The Raven het toch een zwevend gevoel geeft als je een bocht insteekt. Denk dat het zaak zal zijn om alert te zijn en niet te agressief in te sturen (owee, de afdalingen in Duinbergen...).

Heb wel enorm veel problemen om het tubeless achterwiel goed te krijgen en overweeg stilaan om een binnenband te steken. De band kan opeens leeglopen, terwijl ik tijdens een ritje van 30km geen problemen heb. Fiets staat stil en opeens staat de band plat of begint te lossen. Wanneer ik de band afzeep op zoek naar lekjes kom ik meestal op een heel klein gaatje aan de zijkant van de band. (ventiel en spaken zijn geen probleem). Wanneer ik de velg dan op zijn zijkant leg dan doet de latex wel zijn werk, maar is toch ook de bedoeling dat dit goed blijft op een bepaald moment...?

Bij het tubeless monteren zagen we wel dat er toch vrij veel minieme gaatjes waren op het zijoppervlak van de band, waar wat latex doorheen kwam. Het is de eerste keer dat ik tubeless rijd dus weet niet of dit normaal is of niet? Iemand ervaringen mee of ik kan ik beter met deze band teruggaan naar de winkel (voorwiel is en blijft goed).

Vreemd en jammer voor dergelijke dure banden.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: soort banden

Bericht door SD2E »

Fishing Foggy schreef:Heb inderdaad al gemerkt dat bij lagere druk met de No Tubes The Raven het toch een zwevend gevoel geeft als je een bocht insteekt. Denk dat het zaak zal zijn om alert te zijn en niet te agressief in te sturen (owee, de afdalingen in Duinbergen...).

Heb wel enorm veel problemen om het tubeless achterwiel goed te krijgen en overweeg stilaan om een binnenband te steken. De band kan opeens leeglopen, terwijl ik tijdens een ritje van 30km geen problemen heb. Fiets staat stil en opeens staat de band plat of begint te lossen. Wanneer ik de band afzeep op zoek naar lekjes kom ik meestal op een heel klein gaatje aan de zijkant van de band. (ventiel en spaken zijn geen probleem). Wanneer ik de velg dan op zijn zijkant leg dan doet de latex wel zijn werk, maar is toch ook de bedoeling dat dit goed blijft op een bepaald moment...?

Bij het tubeless monteren zagen we wel dat er toch vrij veel minieme gaatjes waren op het zijoppervlak van de band, waar wat latex doorheen kwam. Het is de eerste keer dat ik tubeless rijd dus weet niet of dit normaal is of niet? Iemand ervaringen mee of ik kan ik beter met deze band teruggaan naar de winkel (voorwiel is en blijft goed).

Vreemd en jammer voor dergelijke dure banden.
Ah kijk dan lag het niet aan mij van dat raar sturen :)
Ivm de latex, komt wel goed na een tijd.
En zeker ook de truuk met het schudden rondom doen na het monteren. En zorgen dat ze dan ook goed op druk staan dat de gaatjes die er zijn open staan.
Je kan ze ook eens een nachtje op hun zijkant laten leggen (wiel op een emmer leggen) zodat de notubes in de zijkant staat. en dan herhalen voor de andere kant.
jdl
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 15:40
Rijdt met: Sworks Stumpjumper

Re: soort banden

Bericht door jdl »

iemand een idee over small block eight als strandband? :-)
Plaats reactie