Voorwaarden deelname strandrace

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door cube-rider »

Ik zou een vaste vork in carbon kopen en een set wielen, dan zit ik aan ong. 500€.
Ik had eens prijs gevraagd om via mijn fietsverdeler er 1 te bouwen speciaal voor zandracen en dan kwam ik toch al direkt aan 1500€, voor nen 2e fiets :-k .
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door Reflex »

Dat is mogelijk natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat je ook een groot verzet nodig hebt. Ik weet niet wat je nu hebt maar met 1x11 en een 32/34 tandwiel ga je het niet redden. Snelheid is vele malen hoger dan op een mtb wedstrijd /tocht.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door SD2E »

cube-rider schreef:Ik zou een vaste vork in carbon kopen en een set wielen, dan zit ik aan ong. 500€.
Ik had eens prijs gevraagd om via mijn fietsverdeler er 1 te bouwen speciaal voor zandracen en dan kwam ik toch al direkt aan 1500€, voor nen 2e fiets :-k .


mja, dan zit je toch nog altijd met je achtervering...
Eens eentje rijden met een geleende of gehuurde fiets om te proberen, en als het je bevalt zou ik opteren voor een 2e fiets, niet alleen voor het strand maar waar je ook in de modder mee kan rijden.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door vani »

Reflex schreef:Dat is mogelijk natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat je ook een groot verzet nodig hebt. Ik weet niet wat je nu hebt maar met 1x11 en een 32/34 tandwiel ga je het niet redden. Snelheid is vele malen hoger dan op een mtb wedstrijd /tocht.
Met wind in de rug op strandvlakte zelfs bijna zweven :P :-D
Plaats reactie