drankbevoorrading tijdens de wedstrijd?

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

drankbevoorrading tijdens de wedstrijd?

Bericht door pearl jam »

yup,

Ik heb nog een vraagje?
Wordt er drank aangeboden tijdens de wedstrijd?

Misschien staat het al ergens en heb ik er over gekeken.


Nog 1 week te gaan. Het aftellen kan nu echt beginnen!
see you in Blankenberge
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Tijdens de wedstrijd (voor de korte na afstand is dit na de eerste ronde) wordt er Extran aangeboden en ook na alfloop krijgt iedere deelnemer een flesje Extran.
Cuberacer
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 jan 2008 00:54
Rijdt met: Cube Oro K18 Reaction

En de lange afstand?

Bericht door Cuberacer »

Voor de korte na de eerste ronde en wanneer allemaal voor de lange? en waar?
inv
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 okt 2007 21:08
Rijdt met: Merida

Bericht door inv »

Hoe gaat de bevoorrading in z'n werk? Ik veronderstel dat ze al rijden zal aangegeven worden... wordt dit door ervaren personen gedaan?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Bevoorrading vindt plaats aan de Pier en zal gebeuren met bekertjes.
Ervaring? ja voldoende van bevoorradingen op toertochten.
Voor de lange afstand is dit normaal gezien ook na 1 volledig afgelegde ronde. Geert verbeter me indien ik fout ben :oops:
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

bij wedstrijden wordt er verondersteld dat je zelf voor uw bevoorading van drank en eten voorziet
meestal gebeurd dit ook in afgebakende zone's
bij de grote officiele wedstrijden mag men enkel drank en eten aannemen in die speciale zone's
op strandrace's zijn er niet echt zo'n zone's
ofwel neem je alles zelf mee ofwel heb je daar een helper ervoor
de bevoorading op de strandrace's is nu niet echt bedoeld voor de echte snelle mannen (of vrouwen)
al rijden zo'n bekertje aannemen en opdrinken lukt niet echt heel goed
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

ka.dee schreef:Bevoorrading vindt plaats aan de Pier en zal gebeuren met bekertjes.
Ervaring? ja voldoende van bevoorradingen op toertochten.
Voor de lange afstand is dit normaal gezien ook na 1 volledig afgelegde ronde. Geert verbeter me indien ik fout ben :oops:
Dit klopt.
Zelf ben ik geen voorstander van bekertjes maar het is noodgewongen.
Extran geeft ons grote flessen drank en 1000 flesjes van 33cl.
Als we die flesjes geven en we hebben 600 deelnemers en er zijn 4 ronden... dan komen we aan 2400 flesjes.
jammer genoeg, je moet maar eens kijken op andere strandraces, nemen de meeste 3 slokken smijten het gewoon weg. DAT KAN NIET DE BEDOELING ZIJN.
Daarom zijn we genoodzaakt 2 bekertjes in elkeer te stene, om een beetje stevigheid te hebben, en deze aan te geven.
na de wedstrijd krijg je dan een gewoon 33cl flesje.
Vanaf 1 1/2 ronde is de "BAR" open. Dus niet na 4 Km bij de eerste doorgang.
Gebruikersavatar
stoned biker
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 16:34
Rijdt met: specialized stumpjumper expert 29

Bericht door stoned biker »

Minputje vond ik dit onderdeel van deze toch wel anders prachtige race. Er werd bevoorraad in een bocht naar links aan de linkse kant. iemand die ooit al een wedstrijd gereden heeft weet dat dit tegen alle gebruiken is. Doe dit in het vervolg aub aan de rechterkant en probeer het ook te vermijden het in een bocht te doen!!!!
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

stoned biker schreef:Minputje vond ik dit onderdeel van deze toch wel anders prachtige race. Er werd bevoorraad in een bocht naar links aan de linkse kant. iemand die ooit al een wedstrijd gereden heeft weet dat dit tegen alle gebruiken is. Doe dit in het vervolg aub aan de rechterkant en probeer het ook te vermijden het in een bocht te doen!!!!
Je 100% gelijk. =D>
Volgend jaar zullen we dit doen tussen de laatste bocht als je van de Pier komt en voor je de duinen in gaat.
Op de plaats van dit jaar was het te gevaarlijk om de buitenkant te nemen. De stenen van de dijk zijn bij vochtig of regen weer zeer glad, en we wilden vermijden dat iemand de Extran-stand zou omver kegelen.
Gelukkig voor ieder was het nu droog, maar toch was er al eens een uitschuiver.
Maar we zoeken dus een andre plaats op ! :wink:
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Bericht door Ninja »

long fellow schreef:
stoned biker schreef:Minputje vond ik dit onderdeel van deze toch wel anders prachtige race. Er werd bevoorraad in een bocht naar links aan de linkse kant. iemand die ooit al een wedstrijd gereden heeft weet dat dit tegen alle gebruiken is. Doe dit in het vervolg aub aan de rechterkant en probeer het ook te vermijden het in een bocht te doen!!!!
Je 100% gelijk. =D>
Volgend jaar zullen we dit doen tussen de laatste bocht als je van de Pier komt en voor je de duinen in gaat.
Op de plaats van dit jaar was het te gevaarlijk om de buitenkant te nemen. De stenen van de dijk zijn bij vochtig of regen weer zeer glad, en we wilden vermijden dat iemand de Extran-stand zou omver kegelen.
Gelukkig voor ieder was het nu droog, maar toch was er al eens een uitschuiver.
Maar we zoeken dus een andre plaats op ! :wink:
Persoonlijk vind ik het geen goede plaats bevoorraading tussen pier en duinen te houden omdat je op die plaats de snelheid moet opdrijven om de helling te nemen denk ik. Volgens mij is het veel beter voor de aankomst op den dijk,dan kun je rechts aannemen en drinken voor je terug aan de technische stukken begint. Toch eens over nadenken!
Plaats reactie