starten : startplaats - startrij - startbox?

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

starten : startplaats - startrij - startbox?

Bericht door pearl jam »

Yup,

Ik heb niet zoveel mtb ervaring wat wedstrijden betreft. Reeds 1 keer heb ik meegedaan aan een wedstrijd en dat was vorig jaar in De Panne.
Daar schoof je gewoon achteraan aan in de box. Ik had daar ook geen ambities wat betreft aankomst......ik wilde gewoon uitrijden binnen de reglementaire tijd. Daar ben ik dan ook juist in geslaagd.
Nu doe ik ook mee in Blankenberge. Hoe gaat het er in Blankenberge aan toe bij de start? Ik geraak er niet echt goed aan uit?
Kan iemand het eens uitleggen.

Zijn er dingen die anders zijn dan in De Panne?
Zo te zien op de foto's denk ik dat het wel wat spectaculairder is in Blankenberge, of heb ik het mis?
En wat zijn de grote verschillen tss beide races?

groeten
Charles
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: za 26 aug 2006 14:18
Rijdt met: Custombuild

Bericht door Charles »

Hoi Pearl Jam,

Persoonlijk heb ik de strandrace van de Panne 2x gereden en zelf ben ik van Blankenberge. Ik denk dat de beide race's te vergelijken zijn met het verschil dat het afwisselender zal zijn in Blankenberge. Duinen, strand en verharde stukken zullen elkaar vlugger opvolgen...denk ik. Zelf kan ik spijtig genoeg niet meerijden maar m'n vrouw doet de 54km mee. Rijden voor FUN is het belangrijkste. Laat het gewoon op je afkomen en geniet, alles wijst zichzelf wel aan. Succes!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

ik hoop dat men gaat rekening houden met je nummer wat betreft je startplaats in den box!

BOX1 = wedstrijdvergunningen
BOX2 - 3 = voor de rest en ik hoop dat men men een laag nr = vroeg ingeschreven vooraan kan staan in den box
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

zaskar72 schreef:ik hoop dat men gaat rekening houden met je nummer wat betreft je startplaats in den box!

BOX1 = wedstrijdvergunningen
BOX2 - 3 = voor de rest en ik hoop dat men men een laag nr = vroeg ingeschreven vooraan kan staan in den box

dat was dus niet het geval #-o #-o
ik stond met nr 7 normaal vooraan op eertse rij in de box volgend op de box met profs etc.
ik warm lang op en kom zo een 10 min voo start aan box en moest achteraan aan schuiven das ni eerlijk [-X want ik had me na de opening direct ingeschreven..
en dan viel het startschot nog te laat dus had echt kou :(

hopelijk dit jaar beter want heb voor mijn pc geslapen 8) als het ware tot de inschrijvingen open gingen en heb zeker weer een laag nr dus nu wil ik daarvoor beloond worden en starten op de eertse rij in mijn box [-o<
Plaats reactie