eten voor de wedstrijd

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tjetn bloelink
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 16 jun 2007 08:18
Rijdt met: Scott 2007, en weldra cube

eten voor de wedstrijd

Bericht door tjetn bloelink »

dit is de eerste keer dat ik mee doe aan een wedstrijd ,heeft er iemand een idee wanneer je moet eten voor een wedstrijd en wat ?

en moet je al een beetje opletten wat je eet een paar dagen van vooraf .

en weet er iemand waar je voeding en trainingschema's kan vinden .

alvast bedankt
inv
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 okt 2007 21:08
Rijdt met: Merida

Bericht door inv »

Je eet best 3 uur voor de wedstrijd. Rijst of pasta met een sausje en kip, zo ziet mijn maaltijd er uit. Eventueel eet je een 30 min voor de wedstrijd nog een koek (een energy koek of een stukje rijsttaart,...)

Best drink je de dag voor de wedstrijd en op de dag van de wedstrijd voldoende water (is nu iets minder belangrijk, omdat het nog geen zomer is, maar is niet onbelangrijk).

Zaterdag avond ga je best geen frieten eten, maar anders moet je niet speciaal op je voeding letten.

Je kan misschien je eigen trainingsschema opstellen. Het is nu wel al redelijk laat om nog te beginnen. Maar je kan toch nog wat opbouwen. Probeer 2x per week een goede training te hebben (+- 10% meer dan de wedstrijd) en daarnaast enkele dagen waar je rustig wat rondfietst. Je bouwt best rustig op en dus iedere week de trainingen ietsje verzwaren/verlengen (maar doe dit niet te bruusk). De week voor de wedstrijd doe je het wat rustiger (zeker de laatste dagen), vervolgen op tijd gaan slapen. En dan zien waar je uitkomt.
Gebruikersavatar
tjetn bloelink
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 16 jun 2007 08:18
Rijdt met: Scott 2007, en weldra cube

Bericht door tjetn bloelink »

die voeding en trainingsschema's zijn niet voor deze wedstrijd .

ik had gewoon graag geweten waar ik dit kan vinden ,toch bedankt voor de info
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Als je een beetje je tijd neemt, kan je rustig eens rondneuzen op gezond sporten , een site van de vlaamse overheid. Je vindt er veel info over training, zowel competitief als recreatief en over voeding.
Plaats reactie