gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
Bevoorrading
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 13:46

gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Bericht door Bevoorrading »

Goeiedag iedereen

Ik was eens aan het kijken op de website van ATB-cross:
https://sites.google.com/site/atbcross/over-ATB-Cross.
Dit zijn MTB wedstrijden met 5 verschillende klassen van niveau. Waar je kan omhoog gaan als je in je klasse wint.
Het lijkt me echt een tof concept, en ik zou graag hieraan meedoen. Echter één probleem, al deze wedstrijden zijn in de grensstreek België-Nederland, en ik woon in Brussel. De meeste wedstrijden vinden plaats ergens 100 km of meer weg. Dus vroeg ik mij af, bestaat er niet iets gelijkaardigs maar in de omgeving van Brussel, of niet te ver af?
Een ander pluspunt daaraan zou ook zijn dat het hier wat heuvelachtiger is, en ik rij wel al eens graag bergop.

Dus als iemand iets weet?

Groeten
Bevoorrading
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Bericht door De Wreter »

Zelfde probleem hier. Zit al snel aan 120 km rijden anders reed 'k elke wedstrijd mee. Bijkomend voordeel dat ze daar hebben is zand- en bosgrond, wij zitten met regengevoelige grond : veel modder dus. Gecombineerd met veel bergop en bergaf ligt het uitvalpercentage dan ook snel hoger en dat kan niet de bedoeling zijn, iedereen moet kunnen rijden. Dus moeten we op zoek naar (voor iedereen) toegankelijkere parcours.
Bevoorrading
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 13:46

Re: gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Bericht door Bevoorrading »

De Wreter schreef:Zelfde probleem hier. Zit al snel aan 120 km rijden anders reed 'k elke wedstrijd mee. Bijkomend voordeel dat ze daar hebben is zand- en bosgrond, wij zitten met regengevoelige grond : veel modder dus. Gecombineerd met veel bergop en bergaf ligt het uitvalpercentage dan ook snel hoger en dat kan niet de bedoeling zijn, iedereen moet kunnen rijden. Dus moeten we op zoek naar (voor iedereen) toegankelijkere parcours.
Ja en het probleem voor mij is dat ik geen eigen auto heb, en dus enkel Cambio een optie is. Maar daar hangt een kilometerprijskaartje aan vast van 0.25 cent/km, wat dus neer komt op €50 als ik 100 km heen en 100 km terug moet, bovenop de uur prijs...
Dat wordt dus iets te prijzig...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Bericht door Reflex »

Maar wat denk je dat een ander kwijt is die wel een auto heeft? Met verzekering, wegenbelasting, afschrijving van de auto, slijtage onderdelen en benzine zit je misschien ook rond de 50 ;) En dan nog een boete erbij met wat pech. Desnoods niet tot de start rijden maar de laatste 30km op de fiets doen. Scheelt geld en je kan een uur warmrijden en een uur losfietsen erna.
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Bericht door DonFre »

Strandracetopic boys...
Bevoorrading
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 13:46

Re: gelijkaardigs ATB-cross dichterbij Brussel

Bericht door Bevoorrading »

Reflex schreef:Maar wat denk je dat een ander kwijt is die wel een auto heeft? Met verzekering, wegenbelasting, afschrijving van de auto, slijtage onderdelen en benzine zit je misschien ook rond de 50 ;)
Haha, ja, ik bedoel zeker niet dat het goedkoop is voor iemand met de eigen auto, 200 km is sowieso niet weinig voor een hobbie als je elk weekend wil gaan. Maar ik denk dat het met Cambio toch nog een stukje duurder uitkomt. (ik betaal trouwens ook al wegenbelasting voor mijn moto, maar daar kan ik spijtiggenoeg geen fiets op meenemen :()
Reflex schreef: Desnoods niet tot de start rijden maar de laatste 30km op de fiets doen. Scheelt geld en je kan een uur warmrijden en een uur losfietsen erna.
Dat is inderdaad wat ik doe voor toertochten (zonder het stuk met de wagen dan)...
DonFre schreef: Strandracetopic boys...
Nu ja, de kust is niet zo veel dichter bij Brussel :-)
Plaats reactie