wielen strandfiets

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
turbomugge
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 14:58
Rijdt met: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Re: wielen strandfiets

Bericht door turbomugge »

robin schreef:goh, ik heb nu een paar keer gereden met die tattoo's , en moet zeggen dat ik niet zo veel verschil in voel,

het profiel is anders, op mijn tuben heb ik meer off camber profiel, voor het bochtenwerk … terwijl een tattoo dat niet geeft,

een tube geeft meer mee in de bochten, voelt soepeler aan dan een vouwband, qua rijervaring rij ik liever met een tube,
precies of je zit op een wolkje …

ik heb ook de indruk dat het soepeler gaat om op te trekken

da komt deur je power ee copain!!!zelfs me een blote velge goj nog vlammen!!! ;-)
Dimi73
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 dec 2013 18:39
Rijdt met: cube rs1

Re: wielen strandfiets

Bericht door Dimi73 »

Weet er iemand ergens een adres waar je nog tattoos kan krijgen? Is voor kameraad thanks
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: wielen strandfiets

Bericht door Reflex »

robin schreef:een tube geeft meer mee in de bochten, voelt soepeler aan dan een vouwband, qua rijervaring rij ik liever met een tube,
precies of je zit op een wolkje …

ik heb ook de indruk dat het soepeler gaat om op te trekken
Dat gaf ik eerder ook aan inderdaad enkel dit is een groot voordeel op een Xc parcours met veel bochten. Maar op een strandrace waarbij het meestal rechtuit gaat lijkt mij dit niet zoveel winst opleveren (al kan ik het mis hebben). Dan wegen de negatieve zaken van een tube (duur en kans dat je pitstop een lek niet dicht en je dus gestrand bent) zwaarder denk ik. Maar uiteraard moet iedereen dit zelf weten. De rijervaring van tubes zijn wel super dat klopt.
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: wielen strandfiets

Bericht door robin »

trekcube schreef:hallo ik heb een vraag in verband mee dugast mtb tuben ik zou me graag een setje willen laten bouwen men vraag is wat voor velg moet ik hebben voor v-brake of zou het ook gaan mee een race tube velg of bestaat da gewoon niet vrg trekcube

geïnteresseerd in een setje tuben voor op het strand ?

ik heb 2 setjes , en ik verkoop ze , ik rij bijna niet meer op het strand en is te jammer om ze te laten staan,
Plaats reactie