wielen strandfiets

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
trekcube
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 feb 2015 13:16

Re: wielen strandfiets

Bericht door trekcube »

hallo ik heb een vraag in verband mee dugast mtb tuben ik zou me graag een setje willen laten bouwen men vraag is wat voor velg moet ik hebben voor v-brake of zou het ook gaan mee een race tube velg of bestaat da gewoon niet vrg trekcube
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: wielen strandfiets

Bericht door Reflex »

Ik vraag mij af of je met dugast tuben veel voordeel hebt op het strand. Het grootste voordeel van een tube tov een clincher bij een mtb is wat mij betreft vooral de grip in de bochten omdat de band wat soepeler is. Dat voordeel zal je niet veel winst opleveren in een strandrace. Een goede tubeless setup kun je op een nette zo lage druk rijden als een tube dus ook daar valt geen winst te behalen. Zit je enkel met het iets meer meebuigen met de ondergrond op de harde stukken zand en het comfort wat je dus hebt.
trekcube
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 feb 2015 13:16

Re: wielen strandfiets

Bericht door trekcube »

@ reflex volgens u zou ik dus beter investeren in een set tubles wielen en zo ja wat is er op de markt te vinden vrg. trekcube
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: wielen strandfiets

Bericht door Reflex »

Ik heb weinig ervaring met strandracen dus ik kan hier niet goed over oordelen. Ik zal dan ook het advies voor goede strandrace wielen aan een ander over laten.
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: wielen strandfiets

Bericht door robin »

trekcube schreef:hallo ik heb een vraag in verband mee dugast mtb tuben ik zou me graag een setje willen laten bouwen men vraag is wat voor velg moet ik hebben voor v-brake of zou het ook gaan mee een race tube velg of bestaat da gewoon niet vrg trekcube

ik heb 2sets laten spaken voor tuben , dit met Ambrosio velgen
trekcube
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 feb 2015 13:16

Re: wielen strandfiets

Bericht door trekcube »

roben zijn dat dan de crono velgen?
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: wielen strandfiets

Bericht door robin »

http://www.ambrosiospa.com/index.php/pr ... a-tubolari" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb die velgen, en met tuben van 50mm breed is dat nog te doen

tenzij je met schijven wilt rondrijden , velgen zijn dan iets breder

http://www.ambrosiospa.com/index.php/prodotti/mtb" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: wielen strandfiets

Bericht door Reflex »

Robin, welk voordeel ervaar jij dan met tuben in een strandrace?
Gebruikersavatar
turbomugge
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 14:58
Rijdt met: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Re: wielen strandfiets

Bericht door turbomugge »

Ik rij Me ztr velgen,tattoo light en latex...zondag in Knokke digitaal gemeten en achter met 1kg en vooraan met 890gr gereden...en harder mogen ze voor mij nie staan,en zo heb ik er ook nooit problemen mee
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: wielen strandfiets

Bericht door robin »

goh, ik heb nu een paar keer gereden met die tattoo's , en moet zeggen dat ik niet zo veel verschil in voel,

het profiel is anders, op mijn tuben heb ik meer off camber profiel, voor het bochtenwerk … terwijl een tattoo dat niet geeft,

een tube geeft meer mee in de bochten, voelt soepeler aan dan een vouwband, qua rijervaring rij ik liever met een tube,
precies of je zit op een wolkje …

ik heb ook de indruk dat het soepeler gaat om op te trekken
Plaats reactie