Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
vince79
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 03 jan 2014 11:39
Rijdt met: CUBE LTD CC

Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door vince79 »

graag had ik wat meer info voor mijn tweede strandrace na De Panne '13 ?
Na wat in topics gelezen te hebben ga ik waarschijnlijk starten met Schwalbe big apple vanachter en een versleten racing ralph van voor ipv big apple ! => zeker na mijn schuiver na laatste bevoorrading in De Panne op asfalt waar ik nog steeds last heb van gekneusde rib ](*,) .
Grote verschil is al dat er golfbrekers zijn en ... tips welkom !
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door Kristof Huyck »

In De Panne kom je meestal nog vrij proper aan, in Knokke ligt dat anders. Vorig jaar hadden ze trouwens toen net het zand opgespoten, dus van kop tot teen onder het zand :-?
De stroken op strand zijn minder lang dan in De Panne en de straten van Duinbergen zorgen voor wat afwisseling... een paar korte steile knikken + paar korte bochten.
Moest je niet telkens zo vuil zijn achteraf ivg met de andere beachraces vind ik dit zeker een must om te rijden. Nu twijfel ik toch om opnieuw mee te doen :-k
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door robin »

Kristof Huyck schreef:In De Panne kom je meestal nog vrij proper aan, in Knokke ligt dat anders. Vorig jaar hadden ze trouwens toen net het zand opgespoten, dus van kop tot teen onder het zand :-?
De stroken op strand zijn minder lang dan in De Panne en de straten van Duinbergen zorgen voor wat afwisseling... een paar korte steile knikken + paar korte bochten.
Moest je niet telkens zo vuil zijn achteraf ivg met de andere beachraces vind ik dit zeker een must om te rijden. Nu twijfel ik toch om opnieuw mee te doen :-k

als je niet vuil wil worden, moet je maar op de weg gaan rijden he ! 8)
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door Kristof Huyck »

robin schreef:als je niet vuil wil worden, moet je maar op de weg gaan rijden he ! 8)
Het gaat hier om over het verschil met andere beachraces, waar je relatief 'proper' finisht :roll:
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door pompierke 349 »

Gaat er iemand op verkenning voor deze???
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door zaskar72 »

Kristof Huyck schreef:
robin schreef:als je niet vuil wil worden, moet je maar op de weg gaan rijden he ! 8)
Het gaat hier om over het verschil met andere beachraces, waar je relatief 'proper' finisht :roll:

Heb jij vroeger meegereden toen die slijkstrook van 500m er nog in zat? dan was je pas echt vuil.
Nu in 2013 was het strand net opgespoten en dus was het iets grover dan anders maar eigelijk komt het ( denk ik) omdat het een kort of smal zoals je wil, strand is. Maw het is echt héél nat daar. Met als gevolg meer spatten en dus vuiler. maar bikewash is ok en douches ook dus no problemo.
Wat maakt Knokke speciaal? Vooral de palen ipv de golfbrekers Speciaal zand :wink: de strook door het zwin wat eigelijk een soort hard dolomietpad is ( vorig jaar was daar een zware valpartij ) en de hellingen in Duinbergen.
Goede organisatie dus alleen het weer kan roet in het eten gooien.

Heb je weinig of geen ervaring met beachracendan nog moet je zeker proberen mee te doen. Het is een unieke ervaring en geniet er van ! Zoek ook is op hier van vorige editie's dan leer je daar ook wat uit.
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door robin »

zaskar72 schreef:
Kristof Huyck schreef:
robin schreef:als je niet vuil wil worden, moet je maar op de weg gaan rijden he ! 8)
Het gaat hier om over het verschil met andere beachraces, waar je relatief 'proper' finisht :roll:

Heb jij vroeger meegereden toen die slijkstrook van 500m er nog in zat? dan was je pas echt vuil.
Nu in 2013 was het strand net opgespoten en dus was het iets grover dan anders maar eigelijk komt het ( denk ik) omdat het een kort of smal zoals je wil, strand is. Maw het is echt héél nat daar. Met als gevolg meer spatten en dus vuiler. maar bikewash is ok en douches ook dus no problemo.
Wat maakt Knokke speciaal? Vooral de palen ipv de golfbrekers Speciaal zand :wink: de strook door het zwin wat eigelijk een soort hard dolomietpad is ( vorig jaar was daar een zware valpartij ) en de hellingen in Duinbergen.
Goede organisatie dus alleen het weer kan roet in het eten gooien.

Heb je weinig of geen ervaring met beachracendan nog moet je zeker proberen mee te doen. Het is een unieke ervaring en geniet er van ! Zoek ook is op hier van vorige editie's dan leer je daar ook wat uit.

volledig mee eens, !! die slijkstroken.... leuke tijden !
Gebruikersavatar
turbomugge
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 14:58
Rijdt met: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door turbomugge »

ik ga volgende week daar gaan rijden pompierke ;-)
en nu zondag terug bredene ;-)
NO Limits
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 14 sep 2013 16:38

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door NO Limits »

Ik zou ook wel eens vooraf willen rijden. Palen,golfbrekers, dolomietpad, hellingen... combinatie van alles samen is nieuw voor mij. Voorlopig 2 keer in Holland meegereden ,daar was het over het strand heen en terug zonder obstakels.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door SD2E »

ja kzou daar ook wel eens willen gaan bollen... iemand die soms een gpx heeft van het parcours? Weet het nog wel in grote lijnen maar niet perfect.
Plaats reactie