Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door pompierke 349 »

turbomugge schreef:damn,dan zalt wss allemaal een week moeten opschuiven...kga moeten kijken wanneer ik dan op strand kan gaan trainen want zit met een druk agenda...kga binnenkort ook eens met de koersbananne naar de vlaamse ardennen komen,we kunnen dan eens samen in jouw streek rijden ,of rij je nie met de koersfiets?
Laat maar iets weten ik leg dan wel banebanden ip mijn strandvelo .
Gebruikersavatar
turbomugge
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 14:58
Rijdt met: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door turbomugge »

pompierke 349 schreef:
turbomugge schreef:damn,dan zalt wss allemaal een week moeten opschuiven...kga moeten kijken wanneer ik dan op strand kan gaan trainen want zit met een druk agenda...kga binnenkort ook eens met de koersbananne naar de vlaamse ardennen komen,we kunnen dan eens samen in jouw streek rijden ,of rij je nie met de koersfiets?
Laat maar iets weten ik leg dan wel banebanden ip mijn strandvelo .
komt in orde,zal wel na de strandraces zijn... ;-)
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door Wasje »

Ik zou hier ook graag willen deelnemen. Vorig weekend meegedaan in Egmond, dit was mijn eerste strandrace. Ik had daar ingeschreven bij de cyclosportieven, in deze reeks ben ik als 12 geëindigd op een totaal van 1500 inschrijvingen. Is er in Knokke ook een aparte reeks voor niet wedstrijdrijders of komen daar enkel toppers aan de start?
Met welke banden rijdt men hier het beste? Had in Egmond Geax Tatoo Light op 1 bar voor en 1,2 bar achter liggen.
Kortom een hoop vragen van een nieuweling in het beachbiken
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door DonFre »

Wasje schreef:Ik zou hier ook graag willen deelnemen. Vorig weekend meegedaan in Egmond, dit was mijn eerste strandrace. Ik had daar ingeschreven bij de cyclosportieven, in deze reeks ben ik als 12 geëindigd op een totaal van 1500 inschrijvingen. Is er in Knokke ook een aparte reeks voor niet wedstrijdrijders of komen daar enkel toppers aan de start?
Met welke banden rijdt men hier het beste? Had in Egmond Geax Tatoo Light op 1 bar voor en 1,2 bar achter liggen.
Kortom een hoop vragen van een nieuweling in het beachbiken
Aangezien je in EPE 12de was stel ik voor dat je in Knokke start met nobby nic... :-D
Gebruikersavatar
turbomugge
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 14:58
Rijdt met: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door turbomugge »

DonFre schreef:
Wasje schreef:Ik zou hier ook graag willen deelnemen. Vorig weekend meegedaan in Egmond, dit was mijn eerste strandrace. Ik had daar ingeschreven bij de cyclosportieven, in deze reeks ben ik als 12 geëindigd op een totaal van 1500 inschrijvingen. Is er in Knokke ook een aparte reeks voor niet wedstrijdrijders of komen daar enkel toppers aan de start?
Met welke banden rijdt men hier het beste? Had in Egmond Geax Tatoo Light op 1 bar voor en 1,2 bar achter liggen.
Kortom een hoop vragen van een nieuweling in het beachbiken
Aangezien je in EPE 12de was stel ik voor dat je in Knokke start met nobby nic... :-D
en op 5 bar!!! ;-)
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door Chemical Pete »

Beste Beach racers,

Aanstaande zaterdag 18/01 gaan we met de "Wacky Beach-racers" op Nissan Mountainbike beach verkenning. Geïnteresseerden zijn welkom om 9 uur aan de lokalen van RBSC Duinbergen (zeilclub op het strand van Duinbergen). Bedoeling is om in groep het parkoers te rijden zoals het op zondag 2 Febr moet gereden worden. Daar waar nodig zullen de nodige tips en tricks gegeven worden. Pas op! We maken er geen race van. Samen uit, samen thuis is de boodschap!

The Wacky racers

http://www.wackyracers.be/event.php?event=1986
NO Limits
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 14 sep 2013 16:38

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door NO Limits »

Wasje schreef:Ik zou hier ook graag willen deelnemen. Vorig weekend meegedaan in Egmond, dit was mijn eerste strandrace. Ik had daar ingeschreven bij de cyclosportieven, in deze reeks ben ik als 12 geëindigd op een totaal van 1500 inschrijvingen. Is er in Knokke ook een aparte reeks voor niet wedstrijdrijders of komen daar enkel toppers aan de start?
Met welke banden rijdt men hier het beste? Had in Egmond Geax Tatoo Light op 1 bar voor en 1,2 bar achter liggen.
Kortom een hoop vragen van een nieuweling in het beachbiken
Ik heb ook weinig of geen ervaring met strandraces in België. In Egmond en Castricum ook met de Geax Tattoo Light gereden, prima banden voor het zand. De verkenning van de Wacky Beach racers dit weekend lijkt me daarom wel ideaal voor de minder ervaren strandracers.
NO Limits
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 14 sep 2013 16:38

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door NO Limits »

Chemical Pete schreef:Beste Beach racers,

Aanstaande zaterdag 18/01 gaan we met de "Wacky Beach-racers" op Nissan Mountainbike beach verkenning. Geïnteresseerden zijn welkom om 9 uur aan de lokalen van RBSC Duinbergen (zeilclub op het strand van Duinbergen). Bedoeling is om in groep het parkoers te rijden zoals het op zondag 2 Febr moet gereden worden. Daar waar nodig zullen de nodige tips en tricks gegeven worden. Pas op! We maken er geen race van. Samen uit, samen thuis is de boodschap!

The Wacky racers

http://www.wackyracers.be/event.php?event=1986
Mooi initiatief. Gezien de verre verplaatsing ga ik toch proberen om te komen. Rijden jullie dan voor en achter met strandbanden? Welke druk ongeveer? 't is maar da'k toch al een beetje voorbereid ben ;-)
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door Chemical Pete »

NO Limits schreef:
Chemical Pete schreef:Beste Beach racers,

Aanstaande zaterdag 18/01 gaan we met de "Wacky Beach-racers" op Nissan Mountainbike beach verkenning. Geïnteresseerden zijn welkom om 9 uur aan de lokalen van RBSC Duinbergen (zeilclub op het strand van Duinbergen). Bedoeling is om in groep het parkoers te rijden zoals het op zondag 2 Febr moet gereden worden. Daar waar nodig zullen de nodige tips en tricks gegeven worden. Pas op! We maken er geen race van. Samen uit, samen thuis is de boodschap!

The Wacky racers

http://www.wackyracers.be/event.php?event=1986
Mooi initiatief. Gezien de verre verplaatsing ga ik toch proberen om te komen. Rijden jullie dan voor en achter met strandbanden? Welke druk ongeveer? 't is maar da'k toch al een beetje voorbereid ben ;-)
De druk van je banden is van verschillende faktoren afhankelijk (gewicht fietser, al dan niet tubeless, 26 of 29, ...). In principe hoe minder druk hoe beter maar je loopt dan wel het gevaar om plat te vallen op de golfbrekers (29’ en tubeless -> 1,2 à 1,4 bar; met binnenbanden ietske meer druk). Bovendien moeten er in Knokke verschillende korte bochten genomen worden tijdens de afdalingen in de bergskes van Duinbergen. Niet simpel te nemen met platte banden... Vandaar de verkenning aanstaande zaterdag. En inderdaad, strandbanden vooraan en achteraan leggen
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Re: Beachchallenge Knokke-Heist 2014

Bericht door Wasje »

@Chemical Pete, bedankt voor de uitnodiging. Ik ga hiervoor wel passen de afstand vanuit de Kempen naar de Kust is me wat ver. Toch een mooi initiatief. Ik zal wel zien wat ik op 2 februari voor wielen krijg
Plaats reactie