Duo race 09-02-14 Bredene

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door Emperor of the Mud »

Door gezondheidsproblemen was dit de 1e race in een jaar. Man, ik had hem goed uitgekozen. Parcours was gewijzigd "om de veiligheid van de rijders op de golfbrekers te garanderen". Laat het dan zo, en ga ervan uit dat iedereen zijn verstand gebruikt. Nu was het inderdaad superlastig, soms maar aan 14km/h op het strand. Ik had iets betere benen dan mijn teammakker, vooral het lopen speelde hem parten. Maar door een verkeerde trajectkeuze op het korte stukje strand tussen de duinen tijdens de laatste passage, heb ik nog serieus mogen harken om terug in zijn wiel te geraken. 98e geworden, de weg is nog lang, maar ik ben blij dat ik terug (semi-competitief) op een MTB zit...

PS: voor mij was het de 1e deelname in Bredene ooit, en ik vond het vervelend dat er geen afspuitstand dichterbij de finish stond. Nu moesten we toch een paar kilometer fietsen om de fiets proper te krijgen, met alle gevolgen naar kou krijgen vandien. Als dat praktisch haalbaar is tenminste...
yoda
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 07 apr 2008 21:23
Rijdt met: climb

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door yoda »

Emperor of the Mud schreef:Door gezondheidsproblemen was dit de 1e race in een jaar. Man, ik had hem goed uitgekozen. Parcours was gewijzigd "om de veiligheid van de rijders op de golfbrekers te garanderen". Laat het dan zo, en ga ervan uit dat iedereen zijn verstand gebruikt. Nu was het inderdaad superlastig, soms maar aan 14km/h op het strand. Ik had iets betere benen dan mijn teammakker, vooral het lopen speelde hem parten. Maar door een verkeerde trajectkeuze op het korte stukje strand tussen de duinen tijdens de laatste passage, heb ik nog serieus mogen harken om terug in zijn wiel te geraken. 98e geworden, de weg is nog lang, maar ik ben blij dat ik terug (semi-competitief) op een MTB zit...

PS: voor mij was het de 1e deelname in Bredene ooit, en ik vond het vervelend dat er geen afspuitstand dichterbij de finish stond. Nu moesten we toch een paar kilometer fietsen om de fiets proper te krijgen, met alle gevolgen naar kou krijgen vandien. Als dat praktisch haalbaar is tenminste...
We hebben da goed gedaan maatje sjanse daje niet ip jun kl####ten lag toen de kopgroep ne zwieper maakte en ik tegn jun voorwiel botste (o) (o)
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door Emperor of the Mud »

yoda schreef:
Emperor of the Mud schreef:Door gezondheidsproblemen was dit de 1e race in een jaar. Man, ik had hem goed uitgekozen. Parcours was gewijzigd "om de veiligheid van de rijders op de golfbrekers te garanderen". Laat het dan zo, en ga ervan uit dat iedereen zijn verstand gebruikt. Nu was het inderdaad superlastig, soms maar aan 14km/h op het strand. Ik had iets betere benen dan mijn teammakker, vooral het lopen speelde hem parten. Maar door een verkeerde trajectkeuze op het korte stukje strand tussen de duinen tijdens de laatste passage, heb ik nog serieus mogen harken om terug in zijn wiel te geraken. 98e geworden, de weg is nog lang, maar ik ben blij dat ik terug (semi-competitief) op een MTB zit...

PS: voor mij was het de 1e deelname in Bredene ooit, en ik vond het vervelend dat er geen afspuitstand dichterbij de finish stond. Nu moesten we toch een paar kilometer fietsen om de fiets proper te krijgen, met alle gevolgen naar kou krijgen vandien. Als dat praktisch haalbaar is tenminste...
We hebben da goed gedaan maatje sjanse daje niet ip jun kl####ten lag toen de kopgroep ne zwieper maakte en ik tegn jun voorwiel botste (o) (o)
Ja tscheelde doa nie vele, wukn tjoolaards zeg... ](*,)
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door DonFre »

Die start was idd a-typisch voor een strandrace! :-)
Gebruikersavatar
Sidharta
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 11 okt 2005 14:18
Rijdt met: Trek 6300 2012 / Race: Specialized Roubaix Elite 2007

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door Sidharta »

DonFre schreef:Die start was idd a-typisch voor een strandrace! :-)
Het tumult bij de start heeft er wel voor gezord dat we eerst volledig links stonden... en bij het terugkeren volledig naar de zeekant op rechts konden plaatsnemen...

;)

Niet dat het achteraf veel verschil had uitgemaakt... :lol:
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door DonFre »

Sidharta schreef:
DonFre schreef:Die start was idd a-typisch voor een strandrace! :-)
Het tumult bij de start heeft er wel voor gezord dat we eerst volledig links stonden... en bij het terugkeren volledig naar de zeekant op rechts konden plaatsnemen...

;)

Niet dat het achteraf veel verschil had uitgemaakt... :lol:
't Was sowieso iets speciaals... :-)
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door Chemical Pete »

Héél erg leuke strandrace! Die wind maakte er een unieke race van. De start was inderdaad wat onduidelijk maar wat maakt het uit... Tot volgend jaar! =D>
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Duo race 09-02-14 Bredene

Bericht door pompierke 349 »

Denk dat het niet altijd even evident is om als organisatie
bij dergelijke omstandigheden een wedstrijd te laten doorgaan.
De oplossing om het parcours in omgekeerde richting vond ik een zeer goed alternatief.
De start kon misschien iets beter. Misschien een gespannen touw voor de tweede groep zodat die niet konden vertrekken voor het naar beneden was.
Ik ben blij dat deze met de weersomstandigheden toch doorgegaan is.
Dit was nog eens beuken tegen wind,ja man.
Chapeau voor de organisatie, Bredene vindt ik nog altijd top.
Plaats reactie