Zet hier uw strandracer op !

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door DonFre »

Op en af het strand geef ik je overschot van gelijk! Voor de rest niet. Nu ja, 't kan zijn da jou benen het verschil in weerstand nie voelen eh. :-)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door uncle sam »

Veel hangt af van het soort zand denk ik. Op sommige stukken voel je idd geen verschil tussen rara, supermoto of race king. Op andere stukken is het echt wel merkbaar verschil, en dit wordt versterkt hoe hoger de snelheid wordt.
In een koers van 1h30 zul je finaal wel voelen welke band er beter rolt.
Ok, als ge genoeg power duwt lukt alles, maar je HR en Wattage zal veel hoger liggen dan medebikers met beterbollende supermoto of tattoo op correcte druk.
De race king is los daarvan wel super band =D>
Btw, als ge doordraait met een supermoto op zand dan is 9/10 u verzet te klein en zit je te ver vooruit op de fiets. Gewicht naar achteren duwen, voorkant fiets tillen en stampeeuh! :-)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door SD2E »

zondag nog eens testen in middelkerke met de racekings :-D
probeer ook maar eens Sammy er zitten toch veel andere stukken tussen dus veel meer fun met wat nopjes op de banden ;)
enneuh, kan echt wel redelijk door het zand rijden ze :)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door uncle sam »

SD2E schreef: enneuh, kan echt wel redelijk door het zand rijden ze :)
Daar gaat het net om: door het zand lukt best met kleine nopkes, over het zand rijden (bv langs waterlijn) ben je sneller met tattoo/supermoto, en vooral kost minder energie.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door SD2E »

uncle sam schreef:
SD2E schreef: enneuh, kan echt wel redelijk door het zand rijden ze :)
Daar gaat het net om: door het zand lukt best met kleine nopkes, over het zand rijden (bv langs waterlijn) ben je sneller met tattoo/supermoto, en vooral kost minder energie.
Dat klopt maar dan rijd je normaal toch in een groep he, en zijn de inspanningen op kop van korte duur dus tmoet al lukken dat ze u uit de wielen rijden he. Maar bij het op en afrijden van het strand kun je wel je groep kwijtspelen, of als je heel goed bent een gat dichtrijden ;)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door uncle sam »

SD2E schreef:zondag nog eens testen in middelkerke met de racekings :-D
En hoe was middelkerke? :wink:
Met de rara ben ik nergens afgestapt, ook niet bij oprijden dijk na strand, maar met de tattoo ging dit zeker ook gelukt zijn.
Het stuk strand tegen wind was serieus duwen om 30 op de teller te houden. Daar ging de tattoo duidelijk de winnaar geweest zijn lijkt me.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door SD2E »

't strand kwam wat snel na de start, nog niet opgewarmd dus gewoon in een groepje gebleven.
Bij het afrijden niet boven geraakt, teveel afgesneden ipv. de sporen te volgen en ik reed op een zandhoop :-D
Oprijden van het strand was geen probleem maar dat was idd ook wel gelukt met een echte strandband.
Maar er zaten te weinig loszandpassages in om goed te kunnen testen :( , oostduinkerke was veel beter (allez naar mijn idee)
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door zaskar72 »

Waarde collega's het is hier fameus :off: aan het gaan... =;

de bedoeling van dit topic is om er een foto te plaatsen van je strand racer niet om over andere zaken zoals o.a. banden te discussiëren. [-X

Mag ik de moderator dan ook vragen zijn werk te doen en de berichte te wissen aub.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door Reflex »

Laten we het inderdaad ontopic houden. Maar berichten verwijderen is nergens voor nodig wat mij betreft.

Laat nu snel jullie mooie bikes zien! Ik kan wel wat inspiratie gebruiken :wink:
Macomac
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 01 nov 2012 20:39
Rijdt met: Rockrider

Re: Zet hier uw strandracer op !

Bericht door Macomac »

Afbeelding
Plaats reactie