STRANDRACE BLANKENBERGE op zondag 17 februari 2008

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
alainvwbike
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: za 11 feb 2006 15:02
Rijdt met: Scott Spark + Scott 29er

Re: Bandenkeuze

Bericht door alainvwbike »

astratuner schreef:Hey,
Ik lig hier met 2 paar banden maar kweet niet goed de welke ik zou opleggen. De NN heeft meer noppen, en daardoor mss te veel grip voor het zand, maar is smaller dan de FF
Voor strandrace zou ik zeggen zo breed mogelijk en weinig druk (beetje uitproberen) , dus zoals zaskar zegt niet twijfelen en 2 x FF.

Ik rij meestal ook met die FF.Heb nu ne keer Furious Freds gekocht en denk die is uit te testen in Blankenberge!Is kijken of ze echt zo "furious zijn!!En hopelijk een beetje bestand tegen de scherpe schelpjes.
Heb wel de race guard versie dus iets meer lekbestendig dan de echte licht versie.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

lange broek joh ge moet u warm houden

een gouden regel om nooit te vergeten is :
BIJ MINDER DAN 15°C beenstukken of lange broek!!

uw spieren raken nooit zo goed opgewarmt als dat ze door de gevoelstemp afkoelen want als het 8° is en je rijdt aan 20km/h dan voelt dat héél koud aan ze !! OK er is zalf etc... maar dat is in mijn ogen enkel een extraake !!
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

Scott rider schreef:heeft er iemand een idee of je beter een lange broek aan doet of een korte om te rijden langs de kustlijn
Als er geen vriestemperaturen zijn is het beter in korte broek, maar dan wel met ingesmeerde benen :wink:
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

long fellow schreef:
Scott rider schreef:heeft er iemand een idee of je beter een lange broek aan doet of een korte om te rijden langs de kustlijn
Als er geen vriestemperaturen zijn is het beter in korte broek, maar dan wel met ingesmeerde benen :wink:
OK ingesmeerde benen maw een deftige massage en min 45 minuten opwarming en in den box de broek uit cfr. veldrijders!
Maar als ge in den box langer dan 10min moet wachten maw dat je ni kan rijden ( aja in den box tenzij opde rol) dan is je opwarming helemaal voor niks en sta je weer koud!! Met als gevolg dat je niet kan doortrekken in de startkm's ..

Vandaar dat ik zeg start om 14h? OK box open om 13h45 en dan stipt starten das het allerbeste !!
inv
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 okt 2007 21:08
Rijdt met: Merida

Bericht door inv »

Ik heb nog een vraag: moeten we onze vergunning meebrengen (indien je die hebt) en voor de jeugd ons boekje? Wordt dit als een ooficiele wedstrijd gezien of valt dit onder een andere categorie?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

inv schreef:Ik heb nog een vraag: moeten we onze vergunning meebrengen (indien je die hebt) en voor de jeugd ons boekje? Wordt dit als een ooficiele wedstrijd gezien of valt dit onder een andere categorie?
Is officiêle wedstrijd.
Gebruikersavatar
Fre C
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 02 jan 2007 14:03
Rijdt met: Wilier Triestina 101 XN / Wilier Triestina Zero 7

Bericht door Fre C »

zaskar72 schreef:lange broek joh ge moet u warm houden

een gouden regel om nooit te vergeten is :
BIJ MINDER DAN 15°C beenstukken of lange broek!!

uw spieren raken nooit zo goed opgewarmt als dat ze door de gevoelstemp afkoelen want als het 8° is en je rijdt aan 20km/h dan voelt dat héél koud aan ze !! OK er is zalf etc... maar dat is in mijn ogen enkel een extraake !!
Voor strandraces doe ik nooit meer lange broek aan. Onderaan de broek wordt het onmiddellijk nat en blijft die nattigheid er in hangen met als gevolg dat je koud krijgt!!! Onderste deel van de broek is dan ook zwaarder waardoor je meer kracht moet gebruiken.
Kniebroek en rest van de benen misschien wat insmeren.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Fre C schreef:
zaskar72 schreef:lange broek joh ge moet u warm houden

een gouden regel om nooit te vergeten is :
BIJ MINDER DAN 15°C beenstukken of lange broek!!

uw spieren raken nooit zo goed opgewarmt als dat ze door de gevoelstemp afkoelen want als het 8° is en je rijdt aan 20km/h dan voelt dat héél koud aan ze !! OK er is zalf etc... maar dat is in mijn ogen enkel een extraake !!
Voor strandraces doe ik nooit meer lange broek aan. Onderaan de broek wordt het onmiddellijk nat en blijft die nattigheid er in hangen met als gevolg dat je koud krijgt!!! Onderste deel van de broek is dan ook zwaarder waardoor je meer kracht moet gebruiken.
Kniebroek en rest van de benen misschien wat insmeren.

klopt maar niet als ge een waterafstotende laag er op hebt :wink:

ach ieder moet doen waar hij zich best bij voelt das het beste ! =D>
Gebruikersavatar
ronny59
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: di 06 nov 2007 19:44
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door ronny59 »

Als dit weer blijft duren is een korte broek met een klein beetje insmeersel voldoende
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

Is het aangeraden op het strand te rijden met vering of beter de vering uitschakelen?
Plaats reactie