Na de wedstrijd

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
Riding Butcher
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 04 sep 2006 20:15
Rijdt met: Ridley Tiger full LX

Bericht door Riding Butcher »

Scott rider schreef:GISTEREN OOK AFGEZIEN GELIJK DE BEESTEN ,MAAR WAS VOLDAAN AAN DE FINISH .
WAS DE EERSTE KEER VOOR MIJ ,MAAR IS VOOR HERHALING VATBAAR .

HEB ER 1U45 MIN OVER DE 29KM GEDAAN ,WEET IEMAND OF DAT EEN GOEIE TIJD IS .

WANNEER KOMT DE UITSLAG OP DE SITE ,ZOU GRAAG WETEN HOEVEEL ER NOG ACHTER MIJ WAREN ,
Ik ben allesinds achter u, ben juist voor de eerste van de 54 gefinisht
Gebruikersavatar
moets
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 aug 2006 17:46
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Tof!

Bericht door moets »

Het was voor mij ook de eerste keer dat ik aan een strandrace meedeed en ik moet zeggen dat het reuze tof was.
Voor diegenen die twijfelden of dit wel iets voor hun was: jullie hebben iets gemist! De sfeer zat goed, het weer was prachtig en het parcours lekker zwaar (op het einde waren de golfbrekers eerder 'spierbrekers')! Ik mocht helaas niet aan mijn vijfde ronde beginnen, maar dan zal ik maar wat harder moeten trappen volgend jaar he ;)
Het enige wat tegenviel waren de koude douches, maar voor de rest, een dikke chapeau aan de organisatie! Volgend jaar ben ik er weer om de elite renners van op de eerste rij aan te moedigen!
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

Het uitzonderlijk goede weer zorgde ervoor dat ik prachtige beelden kon draaien... dus binnenkort de dvd beschikbaar EN een korte internetversie op de videopagina.
Nog wel even geduld want mijn film-pc is zwaar krank en in herstelling.
Zo gauw ik weer kan monteren maak ik er werk van.
*Phaedrus*
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 aug 2006 17:56
Rijdt met: Cube reaction 2007

blankenberge

Bericht door *Phaedrus* »

Vooreerst proficiat aan de organisatie, en bedankt.

'k Vond het super dat er veel losse zandstroken waren, ik heb ze met uitzondering van het stuk naar de tunnel toe, allemaal bijna iedere keer volledig op de fiets kunnen afleggen. Zo heb ik telkens per strook gemiddeld 10 man kunnen inhalen. Ook 1 keer volledig naar boven kunnen fietsen op de trappen. 'k Was zelfs wat ontgoocheld dat de trappen aan de kant van Zeebrugge vrijgemaakt waren, want tijdens m'n parkoursverkenning vorige week reed ik daar ook probleemloos door het losse zand.

De afstand was wel wat aan de lange kant, daardoor was het de zwaarste strandrace die ik totnogtoe gereden heb. Moest er een serieuse wind gestaan hebben zie ik er toch niet veel finischen. Maar van de andere kant, het parcours was perfect dus zou ik het moeilijk vinden om er een stuk uit te halen. Alleen het gedeelte aan de jachthaven over het gras vond ik er teveel aan. Beter vond ik het zoals in de eerste ronde: ramp op en de volgende direct weer eraf. Dat is al 4-5 km die eraf zouden kunnen.
Het aantal rondes zou ik niet inkorten, want voor de partner die aan de kant staat wordt het anders te saai. Het stuk aan zeebrugge waar velen moesten lopen was ideaal voor de geoefende strandrijders om het verschil te maken.

Drankbevoorading had idd op 2 plaatsen gemogen, en bovendien vond ik dat ze niet genoeg aangelengd was met water. Maar dat is dan misschien weer zeer persoonlijk. Hoewel, een goeie sportdrank mag toch niet té veel suiker bevatten hé.

En er was ook wat twijvel over het aantal rondes, door die eerste halve ronde. Zonder kilometriek was ik een ronde te vroeg gestopt, want bij aanvang 3de ronde stond er aangeduid: nog 1 ronde.

Wat zéker nodig is volgende keer is signalisatie op de slechtste stukken golfbreker. Akkoord, ze lagen over de volledige lengte slecht, maar de plaatsen waar er een volledige steen 20 cm dieper ligt dan de rest moéten gewoon afgebakend worden. Dit was té gevaarlijk. Ik heb een keer of drie gevreesd voor een snakebite. En dat ik ze op voorhand verkend had veranderde daar niets aan, want in de wedstrijd rij je toch telkens op een andere plaats.

Voor de rest: zeer goede organisatie. Volgend jaar kom ik zeker terug.

greetz
Gebruikersavatar
stoned biker
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 16:34
Rijdt met: specialized stumpjumper expert 29

Bericht door stoned biker »

zeer goede organisatie en een mooi parcours, zwaar maar ok, dat hoort er bij. Ikzelf eindigde op een verdienstelijke 39ste plaats op de 54 km.

2 minpuntjes : 1. de bevoorrading was in een bocht naar links waar je bovenop nog eens van links een beker kreeg.. Doe dit aub aan de rechterkant en doe dit langs een rechts stuk op de dijk..

2. Het water was ijs ijs ijskoud, ikzelf was nog bij de eersten van 54 maar heb ook gehoord dat degenen voor mij ook geen warm water hadden..

Tot volgend jaar
astratuner
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 jan 2008 12:36
Rijdt met: Ridley Shark

Bericht door astratuner »

Proficiat!! Het was een prachtige wedstrijd!!

Voor mijn eerste wedstrijd viel dit héél goed mee, 31e senior met een tijd van 1u31min19sec was naar mijn gevoel nog redelijk deftig, maar wel volledig kapot na de finish!
Wel spijtig van het rode touw dat overal bleef hangen bij de start. Hier zou er een andere oplossing mogen komen vind ik (als het mogelijk is he).

Groeten en nog eens nen dikken proficiat voor de organisatie van deze eerste wedstrijd. =D>
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

ik was nog vergeten dat dit de beste start ooit was !!!!!!!!

echt dit was het meest eerlijk dat je maar kan bedenken !!

dat touw....tja maar is echt goed voor wat spatie bij de eerste 3 brekers dus ik zou dat erin houden !

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

Heb het gezien dat touw
en gefilmd zal morgen wat filmkes op youtube zetten.
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

Ik vond de start maar niets...
In de box voor ons, stonden er gasten die de schrik van hun leven meegemaakt hebben, als de aanval begon.
En dat touw kreeg ik bijna in mijn hals.
'k Wist niet wat daarvan de bedoeling was.

(overigens wel super organisatie, en zeer gevarieerd parcours !!!)
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

marathon-dude schreef:Ik vond de start maar niets...
In de box voor ons, stonden er gasten die de schrik van hun leven meegemaakt hebben, als de aanval begon.
En dat touw kreeg ik bijna in mijn hals.
'k Wist niet wat daarvan de bedoeling was.

(overigens wel super organisatie, en zeer gevarieerd parcours !!!)
Na alle moeikijk verlopen "starts" De Panne, De Haan ... probeerden wij het anders uit.
Juist 1 medewerker was duidelijk het noorden kwijt en verwarde tussen het touw laten vallen en omhoog houden bij het "startschot/ sirène" . #-o
Plaats reactie