STRANDRACE BLANKENBERGE op zondag 17 februari 2008

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
inv
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 okt 2007 21:08
Rijdt met: Merida

Bericht door inv »

Ik zou starten bij de -18jarigen. Twijfel nog tussen de korte of de lange afstand. Ik ben een wegrenner en ik denk dat het weekend daarop het eerste competitie weekend is dus tegen dan zou er al voldoende conditie moeten zijn om een mooi resultaat neer te zetten. Het zou ook een goede training zijn en eens een goede test voor het lichaam.

Maar ik zie dat er bij -18 voor de lange afstand nog maar 2 personen zijn ingeschreven. Weten jullie (eventueel uit ervaring) of dit er nog meer worden?
Waar starten de -18 jarigen? Wat is de indeling van de start?
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

inv schreef:Ik zou starten bij de -18jarigen. Twijfel nog tussen de korte of de lange afstand. Ik ben een wegrenner en ik denk dat het weekend daarop het eerste competitie weekend is dus tegen dan zou er al voldoende conditie moeten zijn om een mooi resultaat neer te zetten. Het zou ook een goede training zijn en eens een goede test voor het lichaam.

Maar ik zie dat er bij -18 voor de lange afstand nog maar 2 personen zijn ingeschreven. Weten jullie (eventueel uit ervaring) of dit er nog meer worden?
Waar starten de -18 jarigen? Wat is de indeling van de start?
Kies gerust voor de lange afstand. Het is echt een betere (duur)training terwijl er op de korte afstand de neiging bestaat te vlammen, maar op strand kan dat je wel duur te staan komen. :-?
Er is duidelijk een reden waarom in alles strandraces er zo'n groot verschil is inzake inschrijvingen "grote" afstand en "kleine" afstand.
Indien het die dag een "hondeweer" is, dan zullen we net zoals in Oostende de grote afstand met 1 ronde verminderen. :roll:
Dus... welkom voor de grote afstand en je hebt meer km's in de benen voor het zelfde inschrijvingsgeld. :wink:
inv
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 okt 2007 21:08
Rijdt met: Merida

Bericht door inv »

Ik heb net gezien dat ik de dag erna geen school heb. Het si dus een uitstekend moment om er een uitstap van te maken.
Zal mij dus in van deze dagen inschrijven.
inv
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 okt 2007 21:08
Rijdt met: Merida

Bericht door inv »

Ik heb nog een vraagje: die 5euro waarborg voor de chip, krijg je die terug bij het terug inleveren?
Wat krijg je voor je 12,5 euro inschrijving?
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

inv schreef:Ik heb nog een vraagje: die 5euro waarborg voor de chip, krijg je die terug bij het terug inleveren?
Wat krijg je voor je 12,5 euro inschrijving?
Tuurlijk krijg je die € 5 terug.
Voor die 12,5 krijg je een sponsorzak met .... .
Maar vooral 30 man rode kruis, 3 ziekenwagens, reddingsdienst, zeereddingsdienst in de haven met 1 boot ( voor diegenen die een duik verkiezen), politiebegeleiding, tal van seingevers, massa's vrijwiligers, een volledige sporthal met 6 douchezalen enz enz. :wink:
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

zou ook willen weten of het verschil maakt of je met velg-of schijfremmen rijd.
In een ander topic vraagt Mavic dat , maar er is niet op geantwoord.
Maakt dat verschil?
Allee ik heb alleen maar schijfremmen.
groetjes , Marc
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

mani schreef:zou ook willen weten of het verschil maakt of je met velg-of schijfremmen rijd.
In een ander topic vraagt Mavic dat , maar er is niet op geantwoord.
Maakt dat verschil?
Allee ik heb alleen maar schijfremmen.
groetjes , Marc
Het grootste deel van de deelnemers heeft standaard schijfremmen.
De handige Harry's (waaronder ik niet val) gaan wel hun fiets verbouwen.
Maar ik blijf erbij. Ik rij zeer veel op het strand als kustjongen.
Als je, zodra je thuiskomt je fiets met een lichte waterstraal afspoelt heb je alle narigheid weg. Zand blijft niet kleven in tegenstelling to vele soorten aarde, klei en leemgronden.
Een weinig olie doet de rest. :wink:
Gebruikersavatar
Sokke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 09 nov 2007 10:05
Rijdt met: THOMPSON

parcoursverkenning

Bericht door Sokke »

Is er in januari al ergens een parcoursverkenning gepland?

De vorige was alleszins de moeite.
Roadrunner
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 19 dec 2007 20:50
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door Roadrunner »

Als er nog een verkenningstocht zou zijn wil ik zeker meegaan.
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

Roadrunner schreef:Als er nog een verkenningstocht zou zijn wil ik zeker meegaan.

:-D BESTE STRANDROTTEN. :-D

Ik zal nog een mooi mailtje maken naar ieder ingeschreven renner.
Maar alvast de datum ZATERDAG 12/01/2008 om 9.30u aan het Stedelijk Zwembad.

Deze datum staat vast gezien we rekening houden met de waterstanden en de mooie TT 's .
Wil jer er toch eentje mee pikken die dag, dan kun je nog na de middag starten (als je nog over beetje energie beschikt) :wink:

Dus zegge het voort, ook nog niet ingeschreven renners, welkom. :bounce: :bounce: :bounce:
Plaats reactie