STRANDRACE BLANKENBERGE op zondag 17 februari 2008

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

tarzan2 schreef:Ik heb wel zin om een keer mee te gaan verkennen. Je post maar wanneer je van plan bent af te zakken naar 'de parel aan de kust' :wink:
OK, je staat op het lijstje voor een verkennings "vlucht".
Gebruikersavatar
Sokke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 09 nov 2007 10:05
Rijdt met: THOMPSON

verkenningsvlucht

Bericht door Sokke »

Laat maar weten wanneer jullie gaan vliegen, dan zal ik wel komen meefladderen! Of als het hard genoeg waait, kan ik misschien echt vliegen.':wink:'
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: verkenningsvlucht

Bericht door long fellow »

Sokke schreef:Laat maar weten wanneer jullie gaan vliegen, dan zal ik wel komen meefladderen! Of als het hard genoeg waait, kan ik misschien echt vliegen.':wink:'
AAN ALLEN (Reeds ingeschreven of niet)
VERKENNINGSRIT nu zondag 25 november om 9.00 u aan de Pier te Blankenberge

Gezien de week nadien de strandrace te Oostende plaats grijpt (2 december) is dat reeds een goede kennismaking met het kuststrand. =D>

Wel verzoek ik jullie uw deelname te bevestigen, gezien ik speciaal mijn wekelijkse Toutocht laten vallen, en geen zin heb op mijn eentje rond te toeren. :-?

De weersverwachtingen ( wat ge er kunt van geloven ) zijn goed.
Natuurlijk is het ook LAAG WATER (laagste punt om 7.49u)
Indien jullie het zien zitten kunnen we ook vroeger afspreken.

:lol: Zegge het voort :lol:
llubder
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 15:43
Rijdt met: Scott Yecora '04

Bericht door llubder »

Ik zou dat graag ook eens doen, echt getraind ben ik niet. Maar ik zou toch graag eens weten wat het is. Zou ik kunnen deelnemen aan deze puur voor de fun? of is het alleen maar voor competitie gerichte mensen?

Mvg maxime
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

llubder schreef:Ik zou dat graag ook eens doen, echt getraind ben ik niet. Maar ik zou toch graag eens weten wat het is. Zou ik kunnen deelnemen aan deze puur voor de fun? of is het alleen maar voor competitie gerichte mensen?

Mvg maxime
als je je inschrijft op korte afstand en je bent niet bang in een massastart dan kan dat zeker voor de fun, je kan ook gwoon achteraan aansluiten in de massa dan moet je al ni bang zijn in de start. En zolang je andere renners niet hindert als die u inhalen is er ni echt een probleem denkt ik!
Trouwens ni tevel denken gewoon is doen dan ga je de ervaring hebben en dan zal je zien dat strandracen naar meer smaakt!!!
llubder
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 15:43
Rijdt met: Scott Yecora '04

Bericht door llubder »

zaskar72 schreef: als je je inschrijft op korte afstand en je bent niet bang in een massastart dan kan dat zeker voor de fun, je kan ook gwoon achteraan aansluiten in de massa dan moet je al ni bang zijn in de start. En zolang je andere renners niet hindert als die u inhalen is er ni echt een probleem denkt ik!
Trouwens ni tevel denken gewoon is doen dan ga je de ervaring hebben en dan zal je zien dat strandracen naar meer smaakt!!!
Bedankt voor het antwoord, ik denk dat ik eens zal proberen! Heb nog tijd om de conditie wat verder op te bouwen ook.

Nog een vraagje, ik wordt in december 18. Mag ik dan al bij de heren rijden of moet ik nog bij de min 18jarigen?
Laatst gewijzigd door llubder op ma 19 nov 2007 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aarcia11
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 12:45
Rijdt met: Giant Boulder

Bericht door aarcia11 »

llubder schreef:
zaskar72 schreef: als je je inschrijft op korte afstand en je bent niet bang in een massastart dan kan dat zeker voor de fun, je kan ook gwoon achteraan aansluiten in de massa dan moet je al ni bang zijn in de start. En zolang je andere renners niet hindert als die u inhalen is er ni echt een probleem denkt ik!
Trouwens ni tevel denken gewoon is doen dan ga je de ervaring hebben en dan zal je zien dat strandracen naar meer smaakt!!!
Bedankt voor het antwoord, ik denk dat ik eens zal proberen! Heb nog tijd om de conditie wat verder op te bouwen ook.
ik ga hetzelfde doen denk ik: eerste keer deelnemen en nu conditie een beetje op peil brengen :)
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

llubder schreef:Ik zou dat graag ook eens doen, echt getraind ben ik niet. Maar ik zou toch graag eens weten wat het is. Zou ik kunnen deelnemen aan deze puur voor de fun? of is het alleen maar voor competitie gerichte mensen?

Mvg maxime
Je zou eens moeten gezien hebben "wat" er allemaal rond reed in De Panne. #-o :wink:
Een complex zul je niet krijgen, wees gerust. :P
Probeer enkel voordien eens te trainen op 75% van overslagpols en dat gedurende 2 uur. De rest gaat verder met verstand op nul. :drunk:
Gebruikersavatar
aarcia11
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 12:45
Rijdt met: Giant Boulder

Bericht door aarcia11 »

oei...dan vrees ik dat ik in Blankenberge bij die 'wat' zal rijden... :roll:
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

aarcia11 schreef:oei...dan vrees ik dat ik in Blankenberge bij die 'wat' zal rijden... :roll:
Ik wil deze iets "spottende" uitspraak van mij toch wat toelichten en niveleren. :oops:
Ik bedoel hiermee niet de "personen" die minder vlug rijden of minder behendig zijn. Die zij er ook, inclussief ik, wat " snel" starten betreft.
:-?
Het gaat hier echt om dingen die ik niet voor mogelijk zag. #-o #-o #-o
Bij de start was het 3° en de wind ging tot 6 beaufort.
Dan ziet ge pipo's met korte broek (zou nog kunnen indien ge speciale opwarmzalf gebruikt samen met waterafstotende olie) ik doe dat meestel.
Als schoenen, zomerschoenen zonder overtrek of waterdichte sokken.
Geen muts of bandana.
Nog het strafst. Waarschijnlijk (hopelijk een hempje aan met een gewoon wielertruike met KORTE mouwen. :(
Aan de start stong een jonge gast voor mij te klappertanden dat ge het kunt horen. :( :-? #-o
Hij zal wel bij de velen geweest zijn die met onderkoelingsverschijnselen is weg gevoerd.

Dan fietsten en bandenkeuzes. iemand gezien met "bijna" koersfiets met soort MTB-stuur en racebandjes van met moeite 10mm breed.
En zo kan ik nog veel anekdotes vertellen.

Heb je geen strandbanden, dan is dat echt geen ramp. Deze zijn maar 100% van nut als je bij de 10% renners kunt behoren die door het zacht zand rijden.
Voor de rest opteren voor je breedste band, liefst met zo weinig mogelijk profiel en minimum opblazen volgens je gewicht.
Zeker niet te weinig lucht want de golfbrekers geven "snakebite" tot gevolg. :evil:

Nu dit antwoord is eigenlijk een observatie die ik deed zondag geleden op de strandrace te Bredene, en is niet echt persoonlijk naar jou bedoeld hoor.

Hoplijk zijn nu veel mensen overtuigt dat strandracen voor iedereen is, doch kleed je fantsoenlijk. :wink:
Plaats reactie