voorbereiding.

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
Béné
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 24 okt 2017 13:39

voorbereiding.

Bericht door Béné »

Dit is mijn eerste strandrace seizoen. Tot nu toe ervaar ik dit als "marteling voor gevorderden". Dus, reeds vooruitdenkend naar volgend jaar, WAT IS DE IDEALE VOORBEREIDING??? Normaal gezien beschik ik eind
september over een meer dan behoorlijke conditie. Schakel ik dan over naar constante HITT trainingen? Hoe doen jullie het zodanig dat je nadien niet geradbraakt in de zetel ligt? Nu al bedankt voor de tips, ik beloof dat ik jullie volgend jaar niet voorbij zal steken.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: voorbereiding.

Bericht door zaskar72 »

Vanaf eind sept kan je op het strand gaan trainen tot ongeveer begin april ( in de Paasvakantie zou ik het niet meer doen ) want eigenlijk volgens de later van de wet mag je niet fietsen op het strand. Maar typisch Belgisch wordt dit weer oogluikend toegestaan ipv er is een duidelijke wetgeving rond te maken die voor de volledige kustlijn geldig is. Er zijn er enkele, ik dacht Bredene oa, die wel een duidelijke wet daaromtrent hebben.
Dus eerst en vooral goed materiaal. Een MTB frame met vaste vork en met beachbanden ( slicks ) zo breed mogelijk en zo plat mogelijk; 1.0 bar is al hard maar kan wat afhangen van strand tot strand. Persoonlijk blijf ik bij een flat bar maar de rage is momenteel een koersstuur. Voor de rest gewoon veel op het strand rijden dat je het gevoel krijgt en het strand leert lezen. Door los zand rijden zover mogelijk. Een golfbreker leren overrijden: gouden raad -> Steeds haaks naderen ! En je vooral amuseren tijdens trainingen. Spelen dus en 8'ten rijden.
Plaats reactie