Nieuw wielsetje...

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

hANDYman schreef:ik denk ook niet dat saiko 't juiste gewicht heeft om daar mee te knallen, ofwel?
Toen ik met de Podiums reed woog ik 75-76 kg.
Met rugzak etc dus idd waarschijnlijk te zwaar voor het aangegeven gewicht van de podiums.
Maar om nu een velg al tijdens de eerste rit redelijk te trashen...
Ook kunnen de spaken niet echt hard aangetrokken worden anders trekt ge ze los door de velg, een echt stijf wiel gaat ge dus niet krijgen.
Mijn XMD333 wegen 20-30 gram meer, zijn merkbaar stijver vanwege de eyelits en leven na 2 jaar intensief gebruik nog altijd, heb er een tijd mee gereden dat ik rond de 86 kg woog, zonder enig probleem.
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Samuel schreef:Hoe zit het met de kwaliteit van het spaken bij actionsport ? Kan je er met een gerust hart een wielset bestellen ?
Ik zie bvb podium mmx met cx spaken dus platte spaken... Wat niet wordt aangeraden.
Hier zelfde vraag of die wielsetjes van actionsport goed gespaakt zijn ??
Is toch héél belangerijk vind ik
Gebruikersavatar
mtbwim
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 01 sep 2008 19:12
Rijdt met: black/red

Bericht door mtbwim »

waarom niet een setje rechtstreeks laten spaken bij sabma, daar worden deze toch ook met de hand gemaakt.
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Bericht door Vissie2 »

Remmenlos schreef:
Samuel schreef:Hoe zit het met de kwaliteit van het spaken bij actionsport ? Kan je er met een gerust hart een wielset bestellen ?
Ik zie bvb podium mmx met cx spaken dus platte spaken... Wat niet wordt aangeraden.
Hier zelfde vraag of die wielsetjes van actionsport goed gespaakt zijn ??
Is toch héél belangerijk vind ik
Heb er bij Egle-parts.de gekocht en de kwaliteit van het spaken was niet echt goed. Achtervelg is al gescheurd geweest en ik weeg 71kg droog aan de haak. Nu ronde spaken en een stijver wiel.
Plaats reactie