Project: lightweight MTB but strong !
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- stefaan_mtb
- Mountainbiker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 18 aug 2011 21:56
- Rijdt met: "Aan het samen stellen"
Hangt er vanaf hoe licht je wil gaan, maar 1450g voor een frame is niet speciaal licht te noemen. Tegenwoordig vind je gemakkelijk frames die op 1100-1200g uitkomen. Maar aangezien het een eigen merk is, zal je wel van dit frame willen vertrekken. Denk dat je hier wel wat mee kan maken van rond de 9kg zonder buitensporige kosten te doen en teveel aan degelijkheid moet inleveren.
- bromtje
- Mountainbiker
- Berichten: 377
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006 14:39
- Rijdt met: epic sw worldcup,sj comp
met een verende vork ga je toch al wat mogen uitgeven om aan 9kg te komen...zelf een carbon scale full xtr,kcnc,am classic,dt swiss enz en kom op 9.4kg met ff bandenJaps schreef:Hangt er vanaf hoe licht je wil gaan, maar 1450g voor een frame is niet speciaal licht te noemen. Tegenwoordig vind je gemakkelijk frames die op 1100-1200g uitkomen. Maar aangezien het een eigen merk is, zal je wel van dit frame willen vertrekken. Denk dat je hier wel wat mee kan maken van rond de 9kg zonder buitensporige kosten te doen en teveel aan degelijkheid moet inleveren.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 936
- Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
- Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Bericht door wasbeer2006 »
Maar jij geeft dan ook je echte gewicht door en ik twijfel daar bij heel veel over die gokken maar wat.bromtje schreef: met een verende vork ga je toch al wat mogen uitgeven om aan 9kg te komen...zelf een carbon scale full xtr,kcnc,am classic,dt swiss enz en kom op 9.4kg met ff banden
Hier een cube elite met XTR, hope notubes wielen en syntace.
9.8kg met 2.25 rara banden met vloeistof
Oke het frame is 1360 en de vork fox f80x 1680 en de zadel pen door de 34.9 maat wat zwaar 270g. maar voor de rest zit er niet zo heel veel overgewicht op.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
- Rijdt met: Isaac Impact
Bericht door Yalta-cruiser »
't is allemaal relatief en men moet nog wel in de buidel tasten.. maar sinds KCNC zich op de markt heeft gestort lijkt er wel een betaalbaar weight-weeny merk te zijn..
Daarenboven wegen wielen steeds minder en is 1800gram nu eerder standaard dan uitzondering lijkt me..
ook de vorken draaien rond de 1600 gram en als men zoekt vindt men een sid voor 350 a 400 euro.. dus denk ik dat de kaap van 10 kg makkelijk en relatief betaalbaar te halen is..
de 9 kg zal nog wel wat geld kosten.. maar is tegenwoordig dichter bij dan men denkt
Daarenboven wegen wielen steeds minder en is 1800gram nu eerder standaard dan uitzondering lijkt me..
ook de vorken draaien rond de 1600 gram en als men zoekt vindt men een sid voor 350 a 400 euro.. dus denk ik dat de kaap van 10 kg makkelijk en relatief betaalbaar te halen is..
de 9 kg zal nog wel wat geld kosten.. maar is tegenwoordig dichter bij dan men denkt
Yalta-cruiser schreef:'t is allemaal relatief en men moet nog wel in de buidel tasten.. maar sinds KCNC zich op de markt heeft gestort lijkt er wel een betaalbaar weight-weeny merk te zijn..
Daarenboven wegen wielen steeds minder en is 1800gram nu eerder standaard dan uitzondering lijkt me..
ook de vorken draaien rond de 1600 gram en als men zoekt vindt men een sid voor 350 a 400 euro.. dus denk ik dat de kaap van 10 kg makkelijk en relatief betaalbaar te halen is..
de 9 kg zal nog wel wat geld kosten.. maar is tegenwoordig dichter bij dan men denkt
Sorry, maar 1800 gram voor een setje wielen en een vork van rond de 1600 gram, dat heeft niets met 'Mountainbike Light' te maken. Idem voor een bike van 10 kg of zelfs van 9 kg.Dit forumonderdeel is bedoeld voor de grammenkunstenaars onder ons
Mijn pronghorn weegt nu 7,96 kg. Dat is light, maar ook niet zo uitzonderlijk.
Tips: lichter frame, DT Swiss XRC vork of Lefty, wielset met Podium MMX of FRM velgen, DTSwiss carbon wielen, R1 of MT8 remmen, XX groep, clavicula crank, Tune, Schmolke, Extralite, Carbon Ti, Ax Lightness onderdelen, ...
Kortom, grammen jagen kost geld en de topic starter heeft nergens gezegd dat het goedkoop moet zijn.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
- Rijdt met: Isaac Impact
Bericht door Yalta-cruiser »
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ight=isaac
Dit weegt (met een tune zadel en FuFre) net 9kg.. en ik denk niet dat daar dure zaken opstaan...
dus reken enkele honderden grammen voor de vork en wielen (schijven en banden).. en je zit rond de 10kg.
Trek daar 250 gram of meer af voor het kader van een proghorn.. en je zit al op 8.7 kg...
en dat voor relatief weinig geld....
Knappe prog overigens.. ik hoop dat die even strak rijdt als eruitziet.
Dit weegt (met een tune zadel en FuFre) net 9kg.. en ik denk niet dat daar dure zaken opstaan...
dus reken enkele honderden grammen voor de vork en wielen (schijven en banden).. en je zit rond de 10kg.
Trek daar 250 gram of meer af voor het kader van een proghorn.. en je zit al op 8.7 kg...
en dat voor relatief weinig geld....
Knappe prog overigens.. ik hoop dat die even strak rijdt als eruitziet.
- bromtje
- Mountainbiker
- Berichten: 377
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006 14:39
- Rijdt met: epic sw worldcup,sj comp
staat er niet bij showroom dat ie een student is niet zoveel geld heeft?greenie schreef:Yalta-cruiser schreef:'t is allemaal relatief en men moet nog wel in de buidel tasten.. maar sinds KCNC zich op de markt heeft gestort lijkt er wel een betaalbaar weight-weeny merk te zijn..
Daarenboven wegen wielen steeds minder en is 1800gram nu eerder standaard dan uitzondering lijkt me..
ook de vorken draaien rond de 1600 gram en als men zoekt vindt men een sid voor 350 a 400 euro.. dus denk ik dat de kaap van 10 kg makkelijk en relatief betaalbaar te halen is..
de 9 kg zal nog wel wat geld kosten.. maar is tegenwoordig dichter bij dan men denktSorry, maar 1800 gram voor een setje wielen en een vork van rond de 1600 gram, dat heeft niets met 'Mountainbike Light' te maken. Idem voor een bike van 10 kg of zelfs van 9 kg.Dit forumonderdeel is bedoeld voor de grammenkunstenaars onder ons
Mijn pronghorn weegt nu 7,96 kg. Dat is light, maar ook niet zo uitzonderlijk.
Tips: lichter frame, DT Swiss XRC vork of Lefty, wielset met Podium MMX of FRM velgen, DTSwiss carbon wielen, R1 of MT8 remmen, XX groep, clavicula crank, Tune, Schmolke, Extralite, Carbon Ti, Ax Lightness onderdelen, ...
Kortom, grammen jagen kost geld en de topic starter heeft nergens gezegd dat het goedkoop moet zijn.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
- Rijdt met: Sharia for Niner
- Contacteer:
Bericht door El Perro Diablo »
Eigen merk als zelf in China gekocht of per abuis ne kader gemaakt die voorzien is van 2 achterremsystemen????
Indien ge da zelf geplakt hebt, vlgns de regels van de carbonkunst= respect.
Als't ne chinois is, dan wil ik graag op je vraag antwoorden:
nee, geen goei basis voor iets ferms WW te maken....
Indien ge da zelf geplakt hebt, vlgns de regels van de carbonkunst= respect.
Als't ne chinois is, dan wil ik graag op je vraag antwoorden:
nee, geen goei basis voor iets ferms WW te maken....