Draairichting KCNC Pulleys

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik rij met twee kettingen die ik om de 2 à 300 km wissel om langer met een cassette te doen.
Bij elke kettingwissel draai ik mijn KCNC-wieltjes ook om, dan slijten ze mooi mee met de verschillende kettingen.
Geeft geen enkel probleem, dus richting maakt niet uit.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

"==>Heb onlangs een setje KCNC Titanium Full Ceramic pulleys gekocht.

En zijn deze slijtvaster dan de alu versie?
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

master j schreef:Aangezien de verbindingen tussen krans en binnenas onder een hoek staan en het mijns inziens niet om de sterkte te doen is, monteer ik ze zo dat bij het ronddraaien van de wieltjes het vuil (steentjes, modder, zand...) naar de buitenkrans geduwd wordt. Zo blijft het binnenasje properder.... Of het correct is, weet ik niet, maar lijkt me wel logisch.
Heb dus onderste wieltje gemonteerd zoals op de foto.
Peins dat het correct is:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Slider@7
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 13:33
Rijdt met: Trek 8500 (2011) - Trek Madone 4.7 (2012) - Trek Domane 2.3 (2014)

Bericht door Slider@7 »

Mss een domme vraag : er bestaan blijkbaar 2 versies van deze ceramische KCNC pulleys ... eentje met 10 tanden en eentje met 11 tanden ...

Enig idee welke ik nodig heb voor op een XT 10-speed achterderailleur (Trek 8500 MY 2011) ???
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

Slider@7 schreef:Mss een domme vraag : er bestaan blijkbaar 2 versies van deze ceramische KCNC pulleys ... eentje met 10 tanden en eentje met 11 tanden ...

Enig idee welke ik nodig heb voor op een XT 10-speed achterderailleur (Trek 8500 MY 2011) ???
Misschien een nog dommere vraag... hoeveel tanden staan er nu op die der. wieltjes van je XT der. ?
Of zijn ze zo ver afgesleten dat je ze niet meer kunt tellen :-)
Gebruikersavatar
Slider@7
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 13:33
Rijdt met: Trek 8500 (2011) - Trek Madone 4.7 (2012) - Trek Domane 2.3 (2014)

Bericht door Slider@7 »

master j schreef:
Slider@7 schreef:Mss een domme vraag : er bestaan blijkbaar 2 versies van deze ceramische KCNC pulleys ... eentje met 10 tanden en eentje met 11 tanden ...

Enig idee welke ik nodig heb voor op een XT 10-speed achterderailleur (Trek 8500 MY 2011) ???
Misschien een nog dommere vraag... hoeveel tanden staan er nu op die der. wieltjes van je XT der. ?
Of zijn ze zo ver afgesleten dat je ze niet meer kunt tellen :-)
Probleem is dat ik maar tot 10 kan tellen ... dus zou het verschil niet kunnen zeggen ... :P

Alle gekheid op een stokje ... dus gewoon kijken wat er nu opligt en vervangen door KCNC met identiek aantal tanden ?
Ok, had niet durven hopen dat het zo simpel zou zijn :wink:
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Slider@7 schreef:
master j schreef:
Slider@7 schreef:Mss een domme vraag : er bestaan blijkbaar 2 versies van deze ceramische KCNC pulleys ... eentje met 10 tanden en eentje met 11 tanden ...

Enig idee welke ik nodig heb voor op een XT 10-speed achterderailleur (Trek 8500 MY 2011) ???
Misschien een nog dommere vraag... hoeveel tanden staan er nu op die der. wieltjes van je XT der. ?
Of zijn ze zo ver afgesleten dat je ze niet meer kunt tellen :-)
Probleem is dat ik maar tot 10 kan tellen ... dus zou het verschil niet kunnen zeggen ... :P
Das dan ook geen probleem, tel tot 10 en als er nog ne tand overschiet zijn het er 11 :evil: :P
Gebruikersavatar
Slider@7
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 13:33
Rijdt met: Trek 8500 (2011) - Trek Madone 4.7 (2012) - Trek Domane 2.3 (2014)

Bericht door Slider@7 »

SD2E schreef:
Slider@7 schreef:
master j schreef: Misschien een nog dommere vraag... hoeveel tanden staan er nu op die der. wieltjes van je XT der. ?
Of zijn ze zo ver afgesleten dat je ze niet meer kunt tellen :-)
Probleem is dat ik maar tot 10 kan tellen ... dus zou het verschil niet kunnen zeggen ... :P
Das dan ook geen probleem, tel tot 10 en als er nog ne tand overschiet zijn het er 11 :evil: :P
Weer wat nuttigs bijgeleerd zie :P

Btw, ondertussen zijn de KCNC pulleys al toegekomen (11T btw :wink: ) en het zijn echt wel knap gemaakte dingen :-D ...
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Draairichting KCNC Pulleys

Bericht door steviejanneke »

zouden deze pulleys ook passen op een sram X9 (Type 2)

(dus niet de dubbelgaats bovenaan)
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Draairichting KCNC Pulleys

Bericht door R1ALAIN »

Ik denk 10T voor koers en 11T voor MTB.
Wat bedoelen jullie met omdraaien, het onderste bovenaan plaatsen en het bovenste onderaan.
Of de linkerzijde rechts plaatsen en omgekeerd. Op deze manier komt de trekkracht nu wel op de tegenovergestelde zijde van één tand.
Plaats reactie