Draairichting KCNC Pulleys

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Draairichting KCNC Pulleys

Bericht door C-DALE »

Hey weightweenies,

Heb onlangs een setje KCNC Titanium Full Ceramic pulleys gekocht.
Niet zozeer voor het gewicht (scheelt met moeite 1gram tegenover m'n andere KCNC ceramic pulleys...maar eerder voor hun minimale looks en omdat het titanium is hé :wink:

Maar heb een vraagje: Speelt het een rol hoe dat je ze plaatst qua draairichting...met schijven (zoals mijn Stan's) speelt dat wel een rol

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ik heb ze ook,maar nooit op de draairichting gelet dus.... :wink:
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Onderaan omdraaien zou ik zeggen,maar veel geeft het niet.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Bij schijven speelt de draairichting een rol omwille van de kracht die erop komt. Bij pulley's heeft dat geen enkel belang.
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

#-o vandaar dat bij sommige derailleur wieltjes een draairichting opstaat en de kracht van een ketting is in 1 richting ook groter toch?
Neen meestal staat er wel boven en onder op de pully's
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

PhilippeBiker schreef:#-o vandaar dat bij sommige derailleur wieltjes een draairichting opstaat en de kracht van een ketting is in 1 richting ook groter toch?
Neen meestal staat er wel boven en onder op de pully's
en toch maakt het niks uit....
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

G-m@n. schreef:
PhilippeBiker schreef:#-o vandaar dat bij sommige derailleur wieltjes een draairichting opstaat en de kracht van een ketting is in 1 richting ook groter toch?
Neen meestal staat er wel boven en onder op de pully's
en toch maakt het niks uit....
Klopt bij de KCNC niet ...
Laatst gewijzigd door PhilippeBiker op zo 15 mei 2011 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Boven onder maakt wel een verschil wanneer bvb 1 van beide enkel glijlagers heeft. Hier zijn ze beide identiek dus dat maakt al niet uit. Draairichting maakt in mijn ogen niets uit.
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Japs schreef:Boven onder maakt wel een verschil wanneer bvb 1 van beide enkel glijlagers heeft. Hier zijn ze beide identiek dus dat maakt al niet uit. Draairichting maakt in mijn ogen niets uit.
Klopt als een bus maar sommige zijn zelfs beide gelagerd en dan nog staat er boven en onder op,heeft ook wa te maken met de standaard speling op de pully's ,de bovenste heeft normaal iets meer speling om de vertanding van de cassette op te vangen.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

PhilippeBiker schreef:
Japs schreef:Boven onder maakt wel een verschil wanneer bvb 1 van beide enkel glijlagers heeft. Hier zijn ze beide identiek dus dat maakt al niet uit. Draairichting maakt in mijn ogen niets uit.
Klopt als een bus maar sommige zijn zelfs beide gelagerd en dan nog staat er boven en onder op,heeft ook wa te maken met de standaard speling op de pully's ,de bovenste heeft normaal iets meer speling om de vertanding van de cassette op te vangen.
bij een koersfiets ja, maar bij deze?
Plaats reactie